Gå til innhold

[Løst]Linux ubuntu + trådløst nett med passord = ikke noe nett.

Anbefalte innlegg

Hei, som emne tittelen sier så får jeg ikke nett på linux ubuntu etter at vi fikk NexGenTel med passord på nettverke.

Synes det er helt greit og ha passord på nettet så og fjerne det er en god mulighet.

Hvor i Linux kan jeg fikse det slik at jeg kan få innpå nett igjen? hadde nett når vi hadde abonomang fra start, men fikk ny router og på de var dte passord beskyttelse.

Takk for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Hvor i Linux kan jeg fikse det slik at jeg kan få innpå nett igjen? hadde nett når vi hadde abonomang fra start, men fikk ny router og på de var dte passord beskyttelse.

I og med at du sannsynligvis har brukt Ubuntu en liten stund går jeg utifra at du er kjent med hvordan du velger mellom forskjellige nettverk, legger iallefall ut et par bilder som viser prosessen.

post-143435-1255774511_thumb.png

Klikk på NetworkManager Applet utringet i rødt, og velg netverket du ønsker å koble deg til. EDIT: Du vil finne NetworkManager Applet det øverste panelet om du ikke har gjort noen forandringer med grensesnittet, og om du ikke er pålogget hverken trådløst eller kablet vil ikonet se noe annerledes ut.

post-143435-1255774518_thumb.png

Er det kryptert vil du bli bedt om å skrive inn et passord, når det er gjort trykker du på 'Connect'.

I og med at det trådløse kortet funket fint tidligere med abbonement fra Start, går jeg utifra at det ikke skal være noe problem med drivere, men om du har muligheten kan du skrive hva som kommer opp når du skriver kommandoen som Del spør etter.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Som regel pleier denne aplet-en å være det greieste værktøyet til å håndtere tilkoblinger:

post-143435-1255809049_thumb.png

Hva skjer når du klikker på dette og velger nettværket du ønsker å koble deg opp til? Det skal komme opp et vindu som ber det skrive inn et passord.

Edit: RattleBattle var visst litt raskere.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar
Han gjorde ikke noe annet enn å bruke nettverksappleten som han fikk beskjed om.

Det står svart på hvitt at han var hos naboen når han tok bilde av menyen, og at det er derfor hjemmenettverket ikke vistes da.

Det stemmer.

Jeg drev på med wifiradar osv, og høyre kliktepå nettverksiconet på startslinja.

Men vestreklikke på den og nettvekrene kommer opp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...