skylinepower Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Hei, som emne tittelen sier så får jeg ikke nett på linux ubuntu etter at vi fikk NexGenTel med passord på nettverke. Synes det er helt greit og ha passord på nettet så og fjerne det er en god mulighet. Hvor i Linux kan jeg fikse det slik at jeg kan få innpå nett igjen? hadde nett når vi hadde abonomang fra start, men fikk ny router og på de var dte passord beskyttelse. Takk for hjelp Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 Ingen som vet noe? Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Når du skal skrive inn passord, står den på key eller passphrase? Har du testet om dette kun gjelder Linux? Lenke til kommentar
Del Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Sleng opp terminal, klipp og lim inn her output fra følgende: sudo lshw -C network Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Når du skal skrive inn passord, står den på key eller passphrase? Har du testet om dette kun gjelder Linux? Gjelder kun linux, har samme problem med ledning også. Vet ikke hvordan jeg kobler til med ledning desverre. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Hvor i Linux kan jeg fikse det slik at jeg kan få innpå nett igjen? hadde nett når vi hadde abonomang fra start, men fikk ny router og på de var dte passord beskyttelse. I og med at du sannsynligvis har brukt Ubuntu en liten stund går jeg utifra at du er kjent med hvordan du velger mellom forskjellige nettverk, legger iallefall ut et par bilder som viser prosessen. Klikk på NetworkManager Applet utringet i rødt, og velg netverket du ønsker å koble deg til. EDIT: Du vil finne NetworkManager Applet det øverste panelet om du ikke har gjort noen forandringer med grensesnittet, og om du ikke er pålogget hverken trådløst eller kablet vil ikonet se noe annerledes ut. Er det kryptert vil du bli bedt om å skrive inn et passord, når det er gjort trykker du på 'Connect'. I og med at det trådløse kortet funket fint tidligere med abbonement fra Start, går jeg utifra at det ikke skal være noe problem med drivere, men om du har muligheten kan du skrive hva som kommer opp når du skriver kommandoen som Del spør etter. Endret 17. oktober 2009 av tamarin Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Legger ved et bilde av hvordan det sre ut til meg. Tok opp et par nettverks programmer til evt hjelp Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Du har jo startet network tools. Trykke heller på ikonet som ser ut som to pc-skjermer nede ved volum-ikonet og klokka i systray. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Som regel pleier denne aplet-en å være det greieste værktøyet til å håndtere tilkoblinger: Hva skjer når du klikker på dette og velger nettværket du ønsker å koble deg opp til? Det skal komme opp et vindu som ber det skrive inn et passord. Edit: RattleBattle var visst litt raskere. Endret 17. oktober 2009 av tamarin Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2009 Fikk ikke tatt printscreen når jeg trykte på det så prøvde og ta bilde med mobilkameraet. Ble ikke så bra, men forhåpentligvis får dere til og se hva som står. Tror jeg kommer til og logge på nettvekre hjemme nå, men er borte så det "ole" som står der er nok en nabo sitt nettverk. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) For å ta bilde av skjermen med menyer oppe, gå til Applications > Accessories > Take Screenshot, deretter sett på en delay som gir deg nok tid til å åpne de vinduene du ønsker å ha oppe når du tar bilde. Endret 24. oktober 2009 av tamarin Lenke til kommentar
sinnadyr Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Har du testet i windows? Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2009 Det fungerer nå Takk for hjelpen Funker både i linux å windows Lenke til kommentar
sinnadyr Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Det fungerer nå Takk for hjelpen Funker både i linux å windows Hvordan fikset du det? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Han gjorde ikke noe annet enn å bruke nettverksappleten som han fikk beskjed om. Det står svart på hvitt at han var hos naboen når han tok bilde av menyen, og at det er derfor hjemmenettverket ikke vistes da. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Han gjorde ikke noe annet enn å bruke nettverksappleten som han fikk beskjed om.Det står svart på hvitt at han var hos naboen når han tok bilde av menyen, og at det er derfor hjemmenettverket ikke vistes da. Det stemmer. Jeg drev på med wifiradar osv, og høyre kliktepå nettverksiconet på startslinja. Men vestreklikke på den og nettvekrene kommer opp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå