Gå til innhold

Hva burde straffen for voldtekt være?

straff for voldtekt hvilken?  

341 stemmer

1. 1. hvilken straff?

• fengsel 1 år
      13
    • fengsel 5 år
      115
    • fengsel 21 år
      45
    • fengsel forvaring resten av livet
      18
    • tvunget kastrering og fengsel for 21 år
      53
    • fengsel for 21 år slipper ut vis han selv sier ja til kastrering
      34
    • 100 timers samfunsarbeid
      4
    • en bot på 25000
      2
    • bot på 25000 og fengsel i 2måneder
      10
    • ingen straff
      12
    • andre ( komenter gjerne )
      35

Anbefalte innlegg

Send alle utlendinger ut, da blir vi kvitt voldtekt.

Uansett bør det ikke være noen straff siden alle må lette på trykket en gang i blandt, og jeg håper det er flere som forstår det.

det kalles og runke ;)

men tilbake til saken .så alle kriminele burde få lov og slippe straff pga det er "naturligt" ?

vis jeg tar feil pjuuok bare korekter meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett bør det ikke være noen straff siden alle må lette på trykket en gang i blandt, og jeg håper det er flere som forstår det.

det kalles og runke ;)

men tilbake til saken .så alle kriminele burde få lov og slippe straff pga det er "naturligt" ?

Ja, det mener jeg absolutt! Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være ulovlig da det er naturlig å ha trang til å spre gener.

Lenke til kommentar

det kalles og runke ;)

Ja, det mener jeg absolutt! Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være ulovlig da det er naturlig å ha trang til å spre gener.

For meg er det naturlig og ville drepe folk som kommer med så ignorante og tåplige utsagn. Burde det være lovlig å drepe deg? (satt på spissen)

Endret av Danton
Lenke til kommentar
Voldtekt er den mest overvurderte forbrytelsen av samtlige. Særlig med hensyn til at de fleste voldtektssaker kun er anklager og løgner fra angrende syndere.

Den er langt fra overvurdert som forbrytelse, men antallet anmeldelser gjenspeiler nok ikke faktisk antall voldtatte. Sannsynligvis finnes det også mange som ikke anmelder voldtekt fordi de er redd for ikke å bli trodd. En del av dem som blir voldtatt sliter med ettervirkninger lenge etter overgriper har kommet ut fra fengsel..

Lenke til kommentar

Så alle utlendinger burde sendes ut som straff for at de voldtar, selv om det ikke burde være noen straff for voldtekt?

Dette var en drøyt, til og med etter ytterste høyresidens målestokk.

Det jeg mente var at absolutt alle utlendinger skal sendes ut, om de har voldtatt eller ikke. Slik vil vi hindre fremtidige voldtekter også.

Så ifølge deg er det ingen etnisk norske som voldtar? :roll:

Lenke til kommentar

det kalles og runke ;)

For meg er det naturlig og ville drepe folk som kommer med så ignorante og tåplige utsagn. Burde det være lovlig å drepe deg? (satt på spissen)

+1 ( ikke drepe han men spørsmålet :) )

Lenke til kommentar
Skjer med fengsel for voldtekt a? Hva hjelper det for? Noen tusen timer samf. tjeneste sier jeg.. og heller fengsel om det gjentar seg!

Dama di, eller din kjære mor, blir voldtatt på vei hjem fra byen. Og da er det heelt greit for deg, at jævelen går fri og slipper unna med litt hagearbeid?

Og hva hjelper samf.tjeneste, mener du?

I fengsel er de hvertfall isolert for omverden.

Skal du jobbe som veiarbeider i hundre timer, så har du fortsatt muligheten å voldta etter arbeid ;)

Pjuuok:

Hva med de norske som voldtar? Hvor skal de sendes?

Du er klar over at det ikke bare er utlendinger som voldtar, selv om mange av de har et meget forvridd kvinnesyn.

Snakker om kvinnesyn. Jeg lurer på hvem som har stemt "ingen straff" i pollen :roll:

Det må være en voldtektsmann selv.

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Jeg synes straffen for voldtekt bør være ekstra streng for innvandrere, da voldtektsstatistikken vitner om total mangel for respekt for deres vertsfolk, dette bør også gjelde i andre nasjoner med interesse i å opprettholde sin respekt og ære.

Slik det er nå så sender dustemikkelregjeringen innvandrere på "likestillingskurs" i ett desperat forsøk på å få det "nye vi" til å forstå at det ikke er ok å voldta, tenk litt på det.. staten oppretter kurs for innvandrere for å lære dem at det ikke er ok å voldta.

Når det norske folket protesterer, ja da skal vi ha "holdningskampanje"

Norge for nordmenn.

Heil & sæl

Lenke til kommentar

Tja, i Norge skal jo overgripere og overfallsmenn gjerne behandles bedre enn offeret. Overgriper og overfallsmann må det legges til rette for slik at man ikke faller utenfor samfunnet, mens offeret får gjerne 50.000 i voldsoffererstatning og sliter psykisk i lange tider etterpå.

Lenke til kommentar
Straffen burde være en omgang blandt de som har sittet lengst inne i norske fengsel. Og med omgang mener jeg en tur ned for å hente såpa i dusjen.

Her oser det fordommer ser jeg. Selv de verste forbryterne er mennesker, og det er ikke sikkert man bli voldtatt selv om man mister såpa på gulvet. Det blir bare for dumt.

Straffen burde være å lære av sine feil, hverken mer eller mindre. Man kan ikke tillate seg alle de umenneskelige og bestialske forslagene som kommer fra den ene og den andre.

Lenke til kommentar
Voldtektsforbrytere oppfører seg umennesklig og bestialsk så da fortjener de å behandles umennesklig og bestialsk!

Dette har vi snakka om før, Glimti. Å lære av sine feil kan være jævlig nok, og er straff i seg selv nok. Hvis alle hadde lært av sine feil, istedet for å ta hevn m.m. hadde man sluppet mer og mer faenskap ettersom man ville lært mer og mer.

Lenke til kommentar

Hehe, om det skulle være noe tvil var det ikke et seriøst forslag det med såpa i dusjen. :)

Det som derimot er seriøst er at ofrene generelt i Norge bør taes mer seriøst enn idag, og det gjelder i mange typer forbrytelser.

Ergo bør straffen for voldtekt økes idag, og i mange tilfeller betraktelig mer.

Lenke til kommentar
karl1802

Hvor ofte må jeg gjennta at ikke alle kan og/eller vil lære?

Du klarer ikke å omvende alle til det bedre. Take it or leave it.

Jo, alle kan lære. Om alle vil lære er en annen sak. De som ikke vil må i ytterste konsekvens tvinges. Tør jeg spørre hvorfor jeg evt. tar feil? Kom med en begrunnelse og ikke prøv å vri deg unna og feige ut denne gangen også.

Jeg er enig med Glimti at vi kan ikke omvende alle til det bedre, til det er menneskeheten for stor og dertil høy naturlig variasjon. Men det er ikke grunn til at vi skal behandle de som dyr, selv om vi skal behandle de strengere enn vi gjør i Norge idag.

Jeg er enig i at man må behandle f.eks. voldtektsforbrytelser strengere enn i dag. For å ikke behandle mennesker som dyr må man lære menneskene forskjell på rett og galt. Det vil være en strengere straff enn i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...