Gå til innhold

Hva burde straffen for voldtekt være?

straff for voldtekt hvilken?  

341 stemmer

1. 1. hvilken straff?

• fengsel 1 år
      13
    • fengsel 5 år
      115
    • fengsel 21 år
      45
    • fengsel forvaring resten av livet
      18
    • tvunget kastrering og fengsel for 21 år
      53
    • fengsel for 21 år slipper ut vis han selv sier ja til kastrering
      34
    • 100 timers samfunsarbeid
      4
    • en bot på 25000
      2
    • bot på 25000 og fengsel i 2måneder
      10
    • ingen straff
      12
    • andre ( komenter gjerne )
      35

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dobbel straff? Misshandles og tortureres? Nei, poenget er at fengselsoppholdet ikke skal bli som et hotellopphold med begrenset frihet. Når man har gjort noe slikt som å voldta en annen person så bør første stoppested etter pågripelsen, rettsaken og dommen være hos fengselslegen for tvangskastraksjon og deretter rett til cellen. Og man bør sone på issolat med brev og besøksforbud og alt av lesestoff og tv bør være artikkler, opptak og dokumentasjoner fra folk som sitter igjenn med traumer etter voldtekt så voldtektsforbryterne forstår hva de har gjort. Iallefall er det forhåpning om at de skal forstå. Når de slipper ut igjen etter x anntall år vil de nok ha en annen innstilling enn før og oppføre seg så de slipper å sendes tilbake til fengslet.

Så hva skal drapsdom resultere i da?

Må jo bli livsvarig fengsel det da pluss at man skal henges liiiiike før man går av med døden slik at man får en dødsdom oppå der igjen?

Henger jo ikke på greip det du sier i forhold til hvordan andre forbrytelser skal straffes.

Det har null med saken å gjøre, men drap skal resultere i dødsstraff!

Skal vi vende tilbake til hva konsekvensen(e) for voldtekt skal være?

Klart det har noe å si, straffene må stå i forhold til det som ellers er fastsatt i samfunnet og når voldtekt begynner å gi slik straff som du tenker på her så vil jeg si det begynner å bli rimelig ekstremt.

Lenke til kommentar
Jeg mener voldtekt skal regnes som en grov og allvorlig forbrytelse akkurat som det er og at voldtektsforbryterne fortjener å lide som de morbide monstrene de er.

vell er ikke lidelse å miste flere år av livet sitt i fengsel?

og når det er snakk om forbrytere som gjør gjentatte grove overgrep , som ikke lærer på straff, bør de få hormonell behandling, som hindrer at de blir ustyrlig kåt, som blir kalt medisinsk kastrasjon.

dette har de i danmark, polen og england.

er ikke noe verre enn at de får piller som roer ned hormonene deres.

http://www.frie-ytringer.com/2009/09/26/me...ksess-i-danmark

http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/08/29/347291.html

det er ikke snakk å kutta av noe i det hele tatt, det er bare hormonell behandling med tabletter

Endret av TheJan
Lenke til kommentar
Klart det har noe å si, straffene må stå i forhold til det som ellers er fastsatt i samfunnet og når voldtekt begynner å gi slik straff som du tenker på her så vil jeg si det begynner å bli rimelig ekstremt.

Nei, det har ingen ting å si pga. at voldtekt og dxrap er to forskjellige forbrytelser som dermed skal behandles forskjellig.

Lenke til kommentar

Nei, det har ingen ting å si pga. at voldtekt og dxrap er to forskjellige forbrytelser som dermed skal behandles forskjellig.

Men da får vei heller si oss enig om å være uenig :)

Jeg mener fortsatt det må stå i forhold, voldtekt skal ikke straffes værre enn drap f.eks. Man kan ikke kjøre opp straffen på en forbrytelse uforholdsmessig mer enn andre forbrytelser. Utenom dette så tror jeg ikke en maksimal streng straff er nyttig i alle tilfeller...

Lenke til kommentar
Send alle utlendinger ut, da blir vi kvitt voldtekt.

Uansett bør det ikke være noen straff siden alle må lette på trykket en gang i blandt, og jeg håper det er flere som forstår det.

Så alle utlendinger burde sendes ut som straff for at de voldtar, selv om det ikke burde være noen straff for voldtekt?

Dette var en drøyt, til og med etter ytterste høyresidens målestokk.

Lenke til kommentar
Send alle utlendinger ut, da blir vi kvitt voldtekt.

Uansett bør det ikke være noen straff siden alle må lette på trykket en gang i blandt, og jeg håper det er flere som forstår det.

Så alle utlendinger burde sendes ut som straff for at de voldtar, selv om det ikke burde være noen straff for voldtekt?

Dette var en drøyt, til og med etter ytterste høyresidens målestokk.

Det jeg mente var at absolutt alle utlendinger skal sendes ut, om de har voldtatt eller ikke. Slik vil vi hindre fremtidige voldtekter også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...