Gå til innhold

directx?

Lobin

Anbefalte innlegg

Morn... en kamerat av meg kjøpte et asus kort på komplett. det støttet ikke direct 9 men 8.1 og sånt... så instalerte han xp og xp har jo m 8.1 drivere så det var ikke no problem...

Men når han av en eller annen grunn la inn directx 9 så klikket maskinen han i spill og sånt.. :shrug: spillene hakket og lyden gikk i 2 sek loop. jeg tenkte det var directx som ikke funket og så at grafikk korte ikke støttet det.. Jeg prøvde å legge inn directx 8.1 pånytt men det ville ikke dataen gjøre fordi det sto at xp allerede har det.

så prøvde jeg å legge xp inn på nytt men likevel så funket ikke spill

noen forslag til hva det var?

:roll::roll::shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

han har Asus V9280 GeForce4 Ti4200-8X 128MB DDR... det støtter ikk directx 9... etter å ha lagt inn xp cden pånytt satt vi inn driver cden og likevel sier han at xp allerede har det... helt blank igjen jeg :shrug::shrug::shrug::shrug::shrug:

Lenke til kommentar

Stemmer nok det. Kjører Asus GF4 Ti 4400 selv, med dx9 og de nyeste nvidia-driverene.

@ Lobin: Be kompisen din installere de nyeste driverene fra asus (evt. referansedrivere fra nvidia). Tviler på at det er dx9 softwaren som er problemet.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke at man må ha hardware støtte for directx for å bruke det, men det hjelper.  Eller tar jeg helt feil nå?

- J

Jeg har DX9.0.Funker helt fint her,som han over meg sa,du må ikke ha hardware støtte for dx9 for å ha det installert.

Lenke til kommentar

kan det være en annen grunn til at alle spillene han legger inn skipper?

vi prøver å legge inn drivere men når jeg klikker på install knappen kommer det en boks rett opp og sier at driverne var installed succesfully! :roll::shrug::shrug: :-?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...