Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - Ildhode - 25mm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brygga leder blikket fint innover i bildet, men mot hva? Dybdeskarpheten, vignetteringen og det kvadratiske utsnittet skriker etter et motiv omtrent midt på brygga, men linjene leder lengre bak. Du kunne slengt en sko, kameraveska, eller noe sånt der. Eller ennå bedre: en gjenglemt badebukse, et par ødelagte svømmeføtter eller noe sånt.

Fine farger og passende vignettering, men jeg føler det er noe som mangler.

Bryggekanten og bøyen i bakgrunnen føler jeg distraherer. De burde kanskje vært tonet noe ned. Mulig det bare er i mangel av et objekt på brygga at blikket distraheres dit.

Lenke til kommentar

Av en eller annen finurlig grunn så likte jeg denne smale DoF'en. Kanskje jeg også skal bli en sånn DoF-junkie? :p JP har fått inn Sigma 30/1,4 som jeg har bestilt, jeg venter bare på 50/1,4

Jeg tar fortsatt bildene i jpg, men har sett meg nødt til å redigere litt i LR for å få det lille ekstra.

Må pleie fantasien min til imorra, jeg må jo vise noe framgang.

Edit: Takk for kommentar. Jeg er ikke særlig flink å gi kommentarer, må øve meg på det også.

Endret av Ildhode
Lenke til kommentar

Takker, blir jo nesten flau :blush:

- pinhole filteret ?

Tom

Ja. Men jeg måtte jukse litt i LR. P.g.a. cropping vises fokusbommen enda bedre.

Brukte Pin-hole på 6:6 formatet med LV, avsluttet LV like før jeg tok dette bildet. Hvis man ikke bytter fra LV til ALL i menyen går den automatisk tilbake til 4:3 Mye å holde styr på.

Prøvde å redigere 8. okt. bildet (RAW fila), får den ikke like bra som jpg :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...