k.n.b Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Heftig vignettering. Brygga (eller hva det er) leder fint innover i bildet. Objektivet er ikke fokusert på hyperfokaldistanse akkurat. Jeg likte for øvrig også det blå bildet fra i går. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Brygga leder blikket fint innover i bildet, men mot hva? Dybdeskarpheten, vignetteringen og det kvadratiske utsnittet skriker etter et motiv omtrent midt på brygga, men linjene leder lengre bak. Du kunne slengt en sko, kameraveska, eller noe sånt der. Eller ennå bedre: en gjenglemt badebukse, et par ødelagte svømmeføtter eller noe sånt. Fine farger og passende vignettering, men jeg føler det er noe som mangler. Bryggekanten og bøyen i bakgrunnen føler jeg distraherer. De burde kanskje vært tonet noe ned. Mulig det bare er i mangel av et objekt på brygga at blikket distraheres dit. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Liker blåtonene 6.10 - knallfarger! Litt uskarpt på høyresiden, men det er detaljer. Stangen er kanskje litt bøyd? Et sykkelstyre? Lenke til kommentar
# offline Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 (endret) 08.10.09 7 okt. kunne vært bedre. Takker for kommentarer. 6. okt. er dette: Endret 8. oktober 2009 av Ildhode Lenke til kommentar
-DMB- Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Mye bra her. Dagens bilde likte jeg veldig godt! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Liker buen - vinkelen og utsnittet gjør at bladbroen ser gedigen ut! Lenke til kommentar
# offline Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Av en eller annen finurlig grunn så likte jeg denne smale DoF'en. Kanskje jeg også skal bli en sånn DoF-junkie? JP har fått inn Sigma 30/1,4 som jeg har bestilt, jeg venter bare på 50/1,4 Jeg tar fortsatt bildene i jpg, men har sett meg nødt til å redigere litt i LR for å få det lille ekstra. Må pleie fantasien min til imorra, jeg må jo vise noe framgang. Edit: Takk for kommentar. Jeg er ikke særlig flink å gi kommentarer, må øve meg på det også. Endret 8. oktober 2009 av Ildhode Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Dagens var meget pent. Bra komp og fin DOF. Bokeh'en var litt småkrass i kantene, men du har kanskje gjort effekten sterkere enn den egentlig er gjennom etterbehandlingen? Har du økt kontrast og/eller skarphet en del (manuelt eller med et filter)? Lenke til kommentar
# offline Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 Økte clarity og skarpheten litt. Ser det litt i kantene nå som du nevner det. Har økt skarpheten in-camera også. Too much, is much too much. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Dagens er nydelig. Herlige fargekombinasjoner, dråpene, utsnittet, alt. Hvilke triks bruker du i oppsettet av motivet? Blomsterdusj? Lommelykt inn fra siden? Eller er alt naturlig? Lenke til kommentar
# offline Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 Alt er naturlig; lys, vann og planter/gress. Plantet knærne godt ned i sanda og kroket ryggen for å få alt i riktig høyde. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Jeg slenger meg på og sier meg enig med alle de over meg her. Dagens var glimrende. Først la jeg merke til fargene og så dråpene, så ble jeg bare sittende å se litt på alt. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Jeg har ingen problemer med å bli med i hyllesten. Dagens ble veldig bra; synes også at gårsdagen er trivelig - pinhole filteret ? Tom Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Tommelen opp for det siste bildet her. Stilig hvordan buen på strået leder øyet gjennom bildet. Meget fra fokus på dråpene, og flott spennende bakgrunn. For øvrig mange andre bra bilder også! Stå på! Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Damn, det var pent! Det beste fra deg så langt, og du har levert mye bra. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 Takker, blir jo nesten flau - pinhole filteret ? Tom Ja. Men jeg måtte jukse litt i LR. P.g.a. cropping vises fokusbommen enda bedre. Brukte Pin-hole på 6:6 formatet med LV, avsluttet LV like før jeg tok dette bildet. Hvis man ikke bytter fra LV til ALL i menyen går den automatisk tilbake til 4:3 Mye å holde styr på. Prøvde å redigere 8. okt. bildet (RAW fila), får den ikke like bra som jpg Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Og vi føyer oss inn i rekken av gratulanter! Helt enig med foregående taler. Men jeg likte også både 3. og 6.10 veldig godt. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Jeg vil også delta i "hyllekoret". Ble fett det der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå