# offline Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 (endret) Objektiv: Olympus ZD 25mm f/2.8 pancake (+ EX-25 mellomring, kanskje?) Deltakernivå: Hardkåre-->Pingle** Utstyr: Olympus E-620 + E-450 Tilleggsutfordring(er): *JPG rett fra kamera, minst mulig Photoshopping(bortsett fra nedskalering). Få inspirasjon, lære meg å ta bedre bilder, komme meg ut, stå opp før 09.00 og lese/lære mer. *JPG og bruk av det Olympus har stappet inn i den lille svarte boksen kalt E-620. Art-filtrene; Pop Art, Soft Focus, Pale&Light Color, Light Tone, Grainy Film og Pin Hole blir sikkert flittig brukt **Sigma 30/1,4 og 50/1,4 er innkjøpt og må prøves/brukes Slideshow Endret 1. november 2009 av Ildhode Lenke til kommentar
# offline Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2009 (endret) 01.10.09 Endret 3. oktober 2009 av Ildhode Lenke til kommentar
andreasoverland Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Kraftig kontrast, men det liker jeg. Fungerer bra med noisen i bildet også synes jeg. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Skyggen av det treet der var virkelig raffe saker. Som Andreas synes jeg støyen passer fint inn. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2009 Takker. Brukte Art-filteret Grainy Film og tok nesten alle bildene med Live View slik at jeg fikk se sånn cirka hvordan bildene ble seende ut. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Jeg trodde det var en gravstein når jeg så thumb. Flott fanget, dystert og mystisk. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) 02.10.09 Endret 3. oktober 2009 av Ildhode Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Ser du leker deg med Art filters. Synes både 1.10 og 3.10 ble bra. Tom Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Grainy film-filteret fungerte overraskende bra, synes jeg. (Antar det er brukt på 1.?) Liker siste bildet også – hvor er dette fra? Ser kjent ut, men klarer ikke helt å plassere det ... Lenke til kommentar
# offline Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Utenfor Preus og Marine museet. (trur det heter det??) Mer grainy film effekt med brannskalle Endret 4. oktober 2009 av Ildhode Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Utenfor Preus og Marine museet. (trur det heter det??) Med andre ord Karl Johansvern i Horten Tenkte meg nesten det. Tom Lenke til kommentar
# offline Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Stemmer det. Mye morro der. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 4. oktober har ikke overdevne kontraster akkurat, men jeg synes faktisk det kler muren og veggen. Monumentalt bygg ser det ut som. Fin komp. Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Blått er rått! Det samme kan sies om det siste bildet ditt også. Virkelig slående med kontraster og detaljer. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Hehe.. Takker. Skulle egentlig prøve meg på litt gate-foto idag, men foretrekker å holde meg inne i regnvær. Tok 3-4 bilder totalt idag. To bilder av samme ting. Valgte denne, men originalen var litt kjedelig. Tok bildet i S/H jpg, men måtte forandre litt i Lightroom. Hvitbalansen til kjølig blå, clarity opp noe hakk og blå fargen camera profiles ble skrudd litt opp mot lilla. Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 6.10 har man sans for. Abstrakt nok til at man ikke ser hva det er, men ikke så abstrakt at man ikke kan begynne å gjette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå