comino13 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Hei, jeg tenker å oggradere mitt ATI PowerColor HD3870 skjermkort til Radeon HD4890.Da jeg ser på hovedkortet ser jeg at det er en del forskjellige produsenter av dette kortet, så jeg lurer på hvilket jeg skal velge. Noen tips? Takk. Lenke til kommentar
paalrh Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 den billigste? det skal ikke være noen forskjell egentlig på det endelige produktet. Det som påvirker prisen baserer seg mer på hvilken avtale produsenten har med leverandøren av chipsen samt produksjons kostnadene og profitt marginen deres. Det er i allefall slik jeg har blitt forklart det. Lenke til kommentar
comino13 Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 (endret) Ok, takk. Eller.. Hvis du ser her http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=4463...&sku=447807 så er det en forskjell i hvilke kabler kortene har etc. også har ingen av de PCS, er det "dårlig"? (Det kortet helt til høyre er mitt) Endret 27. september 2009 av comino13 Lenke til kommentar
super_1990 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 (endret) Ok, takk.Eller.. Hvis du ser her http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=4463...&sku=447807 så er det en forskjell i hvilke kabler kortene har etc. også har ingen av de PCS, er det "dårlig"? (Det kortet helt til høyre er mitt) PCS er bare kjøle løsnigen til Power Color, Akkuratt som Sapphire sin kjøle løsning heter Vapor-X. Ville vel ha anbefalt Sappihire eller Asus kortene siden de har forbedret kjøleløsning, som gir en mer støysvak pc. Ytelsen er så å si lik på alle, untatt Xfx sitt kort siden det er fabrikk overklokket, som gir noe bedre ytelse, men det korte bruker en dårligere kjøle løsning. Endret 27. september 2009 av super_1990 Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 PCS er bare produsentens måte å si at de har en profesjonell kjøling (Professional Cooling System). Tviler på at de andre er så mye mer amatørmessige der, så at de ikke har PCS, betyr nok lite. Av de fire kortene har sannsynligvis XFX-kortet best ytelse, siden det er klokket høyest. Det kan også være lurt å sjekke prisguiden. Komplett er sjelden billigst, selv om de har hatt noen gode tilbud i det siste. Lenke til kommentar
comino13 Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 PCS er bare kjøle løsnigen til Power Color, Akkuratt som Sapphire sin kjøle løsning heter Vapor-X.Ville vel ha anbefalt Sappihire eller Asus kortene siden de har forbedret kjøleløsning, som gir en mer støysvak pc. Ytelsen er så å si lik på alle, untatt Xfx sitt kort siden det er fabrikk overklokket, som gir noe bedre ytelse, men det korte bruker en dårligere kjøle løsning. Ok, men vil det si at det ville være bedre å kjøpe et annet en XfX da? også, noen tips om en billig side som har grei service også? Lenke til kommentar
super_1990 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 (endret) PCS er bare kjøle løsnigen til Power Color, Akkuratt som Sapphire sin kjøle løsning heter Vapor-X.Ville vel ha anbefalt Sappihire eller Asus kortene siden de har forbedret kjøleløsning, som gir en mer støysvak pc. Ytelsen er så å si lik på alle, untatt Xfx sitt kort siden det er fabrikk overklokket, som gir noe bedre ytelse, men det korte bruker en dårligere kjøle løsning. Ok, men vil det si at det ville være bedre å kjøpe et annet en XfX da? også, noen tips om en billig side som har grei service også? "xXx" betegnelsen på xfx sine kort betyr at kortet er fabrikk overklokket, om du kjøper et annen xfx kort uten "xXx" betegnelsen, vil det kortet være like kjappt som asus og sapphire sitt. PS. det skal heller ikke være noe probem selv å overklokke de andre korten opp til denne hastigeten. Endret 27. september 2009 av super_1990 Lenke til kommentar
comino13 Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 (endret) "xXx" betegnelsen på xfx sine kort betyr at kortet er fabrikk overklokket, om du kjøper et annen xfx kort uten "xXx" betegnelsen, vil det kortet være like kjappt som asus og sapphire sitt. PS. det skal heller ikke være noe probem selv å overklokke de andre korten opp til denne hastigeten. Eneste problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg overclocker, så skulle jeg bare ta det kortet eller ett av de andre? har relativt god kjøling i kabinettet mitt.. Og noen tips om hvor jeg kan få det bra og billig? vandt til å gå til komplett, men det er ikke akkurat det billigste. Endret 28. september 2009 av comino13 Lenke til kommentar
super_1990 Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Som du kan se her er ikke ytelsen Xfx sitt "xXx" kort så mye bedre enn de 2 andre kortene, kun noen få fps, så ville anbefalt deg kjøpe asus eller sapphire sitt, du kan jo også ta HIS HD 4890 kort til vurdering den har også forbedret kjøler, uansett hvem du velger tror jeg du vil bli fornøyd. Lenke til kommentar
comino13 Skrevet 28. september 2009 Forfatter Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Som du kan se her er ikke ytelsen Xfx sitt "xXx" kort så mye bedre enn de 2 andre kortene, kun noen få fps, så ville anbefalt deg kjøpe asus eller sapphire sitt, du kan jo også ta HIS HD 4890 kort til vurdering den har også forbedret kjøler, uansett hvem du velger tror jeg du vil bli fornøyd. Hehe ok, takk. Tror jeg går for Asus jeg da. men enda.. noen tips om hvor jeg kan få kjøpt disse billig? Med bra service da. Endret 28. september 2009 av comino13 Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 PS. det skal heller ikke være noe probem selv å overklokke de andre korten opp til denne hastigeten. Det går nok greit å klokke standardkort opp til samme nivå og noen ganger litt til, men mine erfaringer tilsier at fabrikklokkede kort gjerne strekker seg litt lenger. Har kjørt kortet som vist et par timer på full last og det holder 62-63 grader med vifta på 64%. Ytelsen tilsvarer et lett overklokket standard GTX 275. Lenke til kommentar
comino13 Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) PS. det skal heller ikke være noe probem selv å overklokke de andre korten opp til denne hastigeten. Det går nok greit å klokke standardkort opp til samme nivå og noen ganger litt til, men mine erfaringer tilsier at fabrikklokkede kort gjerne strekker seg litt lenger. Har kjørt kortet som vist et par timer på full last og det holder 62-63 grader med vifta på 64%. Ytelsen tilsvarer et lett overklokket standard GTX 275. Hmm. Noen tips om hvilket program som er ok for nybegynnere til å overclocke? Endret 6. oktober 2009 av comino13 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå