Gå til innhold

Jeg har glemt passordet mitt. Hvordan tilbakestille?

Anbefalte innlegg

Jeg visste ikke hvor jeg skulle poste dette, så det ble her.

For en stund siden byttet jeg passord på dataen min, siden søsteren min fant ut hva det gamle var. Jeg hadde et ganske enkelt passord, og tenkte jeg ikke kom til å bruke det siden jeg har fingeravtrykkleser. Nå har jeg klart å lagre et passord som jeg ikke husker, og den eneste måten å komme seg inn på brukeren min, er via fingeravtrykkleseren. Og den begynner å streike. Er det noen måte jeg evt kan tilbakestille eller fjerne passordet uten å huske det gamle?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at emnetittelen skal beskrive trådens innhold og det skal komme klart frem av førsteinnlegget hva temaet for tråden er. Unngå overdreven bruk av store bokstaver og tegn. Emnetittel skal være på minimum tre ord. I henhold til retningslinjene er emnetittel endret til noe som lettere kan gi bedre tilbakemeldinger og/eller assistanse.

Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding".

:)

Lenke til kommentar

Metode 2: Logg på som administrator for å tilbakestille passordet

Windows XP Home Edition eller Windows XP Professional

Logg på som administrator.

Start datamaskinen på nytt.

Trykk CTRL+ALT+DEL to ganger, og skriv deretter inn navnet for administratorkontoen.

Skriv inn passordet for administrator i boksen Passord, og klikk deretter OK.

Obs! Hvis administratorpassordet er angitt som en blankt passord, må du ikke skrive et passord før du klikker OK.

Tilbakestill passordet.

Klikk Start, klikk Kjør, skriv inn control userpasswords2 og klikk deretter OK.

Klikk navnet for brukerkontoen du vil tilbakestille passordet for, og klikk deretter Tilbakestill passord.

Skriv inn et nytt passord i boksen Nytt passord, skriv inn passordet på nytt i boksen Bekreft nytt passord og klikk deretter OK.

Start datamaskinen på nytt, og prøv deretter å logge på Windows XP på nytt.

Hentet herfra: http://support.microsoft.com/kb/321305/no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...