KataMaren Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Her er flere gamle favoritter. Les mer Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Se. der var del 2 ja. Grei konklusjon. Er Blackwell-spillet med tale eller? Utviklet ved hjelp av fri programvare? Her var det også langt flere spill jeg ikke har spilt. Kanskje jeg får leite frem noen godsaker etterhvret? Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 I can't pick that up. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Mye artig her Men hva med en link i artikkelen til del 1? Lenke til kommentar
tango82 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 savner Tex Murphy:Under a killing moon, samt Beneath a steel sky Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 (endret) Kanskje ikke direkte pek og klikk, men hva med drømmefall? Endret 27. september 2009 av kimj_ Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 (endret) Syberia og Beast Within hadde jeg faktisk glemt. Artig gjensyn Jeg husker jeg også spilte en del slike detektivspill men husker ikke navnet. X-files hadde vel en slik på sent 90 tall? Endret 27. september 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Mye artig her Men hva med en link i artikkelen til del 1? Du finner den i kolonnen til høyre Lenke til kommentar
KataMaren Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 Se. der var del 2 ja. Grei konklusjon. Er Blackwell-spillet med tale eller? Utviklet ved hjelp av fri programvare? Her var det også langt flere spill jeg ikke har spilt. Kanskje jeg får leite frem noen godsaker etterhvret? Stemmene i Blackwell Legacy tilhører høyst levende mennesker. Sjekk ut menyen der for å lese mer om spillet. Mye artig her Men hva med en link i artikkelen til del 1? Ingen dum idé. Har fikset det nå. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 (endret) Har Grim Fandango blitt nevnt i artikkelserien? Finner ikke del 1 Endret 27. september 2009 av Goliath Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 (endret) Mye fint her, må innrømme at personlige favoritter lå tettere i den første artikkelen. Men: Leisure Suit Larry er fra Sierra, som KQ, PQ, SQ og Phantasmagoria, ikke LucasArts. Skjerpings, det bør dere vite. Edit: Ser dere har rettet opp i det nå. Endret 28. september 2009 av Olaaaaa Lenke til kommentar
Dal Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 (endret) Hva het det adventure-spillet som hadde grafikk designet av H.R. Giger? (Mannen som er ansvarlig for designet bak Alienene fra Aliens-filmene). Det var skummelt husker jeg. Men veldig bra! Edit: Fant det: Dark Seed Endret 27. september 2009 av Dal Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Husker Bud Tucker og double trouble godt.. Var ett fantastisk artig spill Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Jeg husker godt Phantasmagoria. Spilte det tilbake i 1996. Var digg spill forresten! En av de mer passende kommentarene fra det spillet : "A womans body is a whonderful thing, but the head is useless" Lenke til kommentar
Stream Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Et av de desidert beste spillene i denne sjangeren er Cruise for a Corpse (fra Delphine) som kom til Amiga i 1991. Det hadde et ganske så revolusjonerende grafikk/animasjonssystem (liknende det som ble brukt i "plattformspillene" Flashback og Another World), og kunne by på underholdning og problemløsing i mange timer. http://www.abandonia.com/en/games/285/Crui...r+a+Corpse.html Lenke til kommentar
KataMaren Skrevet 28. september 2009 Forfatter Del Skrevet 28. september 2009 Har Grim Fandango blitt nevnt i artikkelserien? Finner ikke del 1 Har lagt inn linker direkte i artiklene nå, men til opplysning så er naturligvis Grim med i del 1 (side 2). Men: Leisure Suit Larry er fra Sierra, som KQ, PQ, SQ og Phantasmagoria, ikke LucasArts. Skjerpings, det bør dere vite. Edit: Ser dere har rettet opp i det nå. Kunne ikke annet enn å rette opp i dette før leggetid i går, ellers hadde det jo ødelagt nattesøvnen. Takk for korreks. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 åh, Phantasmagoria var det. Det er et sjukt spill, spillte det når jeg var liten, og var facinert av den sykt gode grafikken og de brutale scenene, husker en nær slutten når et poltergeist eller noe sånt tar tak i ansiktet hennes å river det ifra hverandere (riktignok dersom man feiler, hehe). Tror det tok 7 cd plater eller noe sånt, og det var mye på en Pentium 75 Mhz med 16MB EDO Ram, 800 MB HDD og MS DOS 6.22. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Hmmm tror nok Phantasmagoria var et spill man kjørte i Windows. Riktig det at spillet kom på hele 7 CD plater. Lenke til kommentar
jeppep Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Må selv si at jeg savnet "Under a killing moon" her. Husket godt det meget imponerende antallet CD'er som kom i spillpakken. Spillet var vel på 4 CDer, noe som var helt sinnsykt på den tiden hvor man fortsatt kjøpte spill på floppy. ah... nostalgisk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg