Zaber Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 hei, har 2 parisjoner på dataen min C og D. lurte på om det var mulig å slå disse sammen til 1. har ikkje gjort det før så lurte på om data vil gå tapt. prøvde meg litt inn på disk management( har vista) men var ikkje så veldig sukses med det. takker for alle svar Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Disk Management kan bare gjøre det hvis den andre partisjonen er tom. Dvs du kan kopiere alle filene til en ekstern disk, slette partisjon D:, utvide C:, og så kopiere filene tilbake. Alternativt kan du bruke et annet program, det finnes flere å velge i. GParted CD er mye brukt. Men det kan egentlig ikke sies å være trygt for uerfarne brukere, det er mulig å miste data på hele disken. Vanligvis vil man anbefale folk med en partisjon å dele den i to. I visse sammenhenger kan det være en ulempe å ha bare en. Lenke til kommentar
Zaber Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 (endret) Disk Management kan bare gjøre det hvis den andre partisjonen er tom. Dvs du kan kopiere alle filene til en ekstern disk, slette partisjon D:, utvide C:, og så kopiere filene tilbake.Alternativt kan du bruke et annet program, det finnes flere å velge i. GParted CD er mye brukt. Men det kan egentlig ikke sies å være trygt for uerfarne brukere, det er mulig å miste data på hele disken. Vanligvis vil man anbefale folk med en partisjon å dele den i to. I visse sammenhenger kan det være en ulempe å ha bare en. er det mulig å ta ledig plass frå D og legge over på C'en?f.eks eg tar 10gb ledig plass vekk frå D og legger det inn på C Endret 27. september 2009 av solaasen Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Ja, men dette har den samme usikkerheten som beskrevet ovenfor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå