EspenTS Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Heisann! Har hatt ett problem over lengre tid nå der jeg ikke fikk vist oppløsning over 1280x920 på min 22" skjerm. Har sjekket skjermen og skjermkortene (2x 8800 GTS 512MB) hos en kamerat, og alt ser ut til å fungere helt fint, derfor fant jeg ut at det nok var hovedkortet som var gått, som virket logisk iogmed jeg nettop har flyttet og fryktet måten PCn var plassert i flyttelasset kunne fått CPU kjøleren til å vaie mye og brekke på kortet. Så jeg bestillte noen nye deler (EVGA x58 hovedkort, 12GB DDR3 ram, og en i7 920 prosessor), og til min store forbauselse og irritasjon har jeg fortsatt samme problemet (skjermbildet er enten ikke på skjermen, eller blinker såvidt innom med mange røde/grønne streker osv. på skjermen), men når jeg kjører bildet på TVn min fungerer alt strålende, pga. lavere oppløsning, etter det jeg har klart å få utav dette. Kobler til skjermen og TVn med DVI, har også installert Windows 7 i forbindelse med bytting av hovedkort. Har også verrt i kontakt med nVidia og fått tips om ting jeg kunne gjøre, som har resultert i komplett sletting av skjermdrivere i Sikkermodus med DriverSweeper og reinstallering av litt eldre drivere, men ingen forskjell. Noen anelse om va som kan forårsake dette? Eneste delene som fortsatt er igjen av de originale delene er: -Creative X-Fi XtremeGamer lydkort -Corsair VX750w PSU -2 stk. Samsung SpinPoint 500GB 7200 rpm HDDer -Samsung DVD brenner Takker for mulig asistanse -EspenTS Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Har du testa en annen kabel? Lenke til kommentar
EspenTS Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 Har du testa en annen kabel? Jepp, prøvd med 2 forskjellige DVI kabler og en VGA kabel. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Hva heter skjermen? (Merke/modell) Lenke til kommentar
EspenTS Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 (endret) Hva heter skjermen? (Merke/modell) Samsung SyncMaster 226BW. Kan også nevnes at problemet starter allerede fra jeg trykker på Power knappen, altså POST screen og alt det der. Endret 27. september 2009 av EspenTS Lenke til kommentar
EspenTS Skrevet 28. september 2009 Forfatter Del Skrevet 28. september 2009 Etter litt diskusjon på jobb har vi kommet frem til det eneste vi mente var en logisk forklaring på problemet, rett og slett at PSUen ikke leverer nok strøm til skjermkortet...selv om dette også høres litt absurd ut iogmed at PCn har funket helt fint å spille på så lenge oppløsningen har blitt holdt nede. Noen tanker om dette? Kan det kanskje være noe firmware til skjermkortet som bør oppdateres? (om dette i det hele tatt finnes...har ikke vært borti det før personlig ihvertfall) Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Det var en som sa, at den psu'en ble kjørt med en last opp til 1000 Watt greit, pga kvalitets produkt. Er det bare når du kjører i sli, du har dette problemet? Har du prøvd gpu test på et kort om gangen, med feks. OCCT Perestroïka Lenke til kommentar
EspenTS Skrevet 28. september 2009 Forfatter Del Skrevet 28. september 2009 Er ikke bare i SLi nei, har testa begge skjermkortene for seg, men ikke med noe program som det der nei. Takker for tipset, skal se på det når jeg får tid Lenke til kommentar
EspenTS Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 Fikk låne en PSU av en kamerat jeg tenkte jeg skulle teste med, men denne mangler 8 PIN kontakt, er det mulig å bruke 4 PIN kontakten på denne PSUen for å teste eller risikerer jeg da å ødelegge CPUen eller noe annet? Takker for svar. -EspenTS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå