Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan bli Rallysjåfør ?

Sultana007

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste jeg har hørt om som er blitt oppdaget har begynt med bilcross, gjort det godt der også fått sin mulighet til å komme høyere opp i rallyklassene på andre sin regning.

Du får begynne med å kjøre bilcross også se om du har noe talent i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Noen som vet om noen steder rundt omkring i Oslo hvor jeg kan delta i juniorkjøring av rally...??

Finn en motorsportklubb eller noe som er tilknyttet Norges Bilsportforbund (NBF) også snuser du rundt i miljøet. Men husk at det er absolutt ikke gratis å drive med noe som helst som har med bil å gjøre..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564
sjekket noen video av bilcross.. virker som ren selvmord ^^

mye kræsj det var :O

Må nok med noen cash ut

Rally er ikke verdens tryggeste sport, det heller. Aldri noen som har sagt at det er trygt å kjøre fort :p

Lenke til kommentar

så du mener rallysport er så mye tryggere?

Solberg og gjengen kjører jo i 200+ på grusete skogsveier og isete veibane om vinteren, også i skogen.

det er utrygt.

var en F1 fører som satt på med en eller annen rallyfører, han mente det var totalt galskap å kjøre sånn...

men bilcross er nok stedet å starte for deg, selv om det antagelig er alt for sent å bli like god som solberg.

heller ingen som kommer til å sponse deg før du kommer deg opp i sporten.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Bilcross, evnt. en gammel 240 og Volvo Original-klassen i diverse rallyløp.

Er du flink nok (både til å snakke og kjøre), så får du kanskje noen sponsorer. Da er det bare å bygge seg opp og kjøpe bedre bil. Talent, trening, pågangsmot og flaks er det som skal til. Om du noen gang kommer til å nå toppen når du aldri har kjørt noe som helst, tviler jeg på. En morsom (og dyr) hobby kan det nok være uansett. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...