gamerman Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 (endret) Hvilken rase er dette? Vil gjerne ha en slik hund, hehe. Siden det er ulovlig med pitbull og amstaff i norge Endret 27. september 2009 av gamerman Lenke til kommentar
m1lla Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 (endret) Hvilken rase er dette? Vil gjerne ha en slik hund, hehe. Siden det er ulovlig med pitbull og amstaff i norge det ser ut som en fransk bulldog... den er ganske liten Endret 27. september 2009 av m1lla Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Dette er en Fransk Bulldog eller Frenchie Jeg har en slik og det er så langt unna ulovlig kamphund du kan komme. De er verdens herligste rase vil jeg påstå, selv om nok alle vil si sin rase er det da. hehe Lenke til kommentar
m1lla Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Er klar over at Fransk bulldog er langt unna en kamphund, men er det det du er ute etter? Ingen hjelp å få fra meg da hvertfall. Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 Jeg ønsker meg en pittbul eller amstaff. Ufattelige skjønne hunder som har en helt egen tilknyttning til sin eier. Men det har vel mange hunder. Synd de er ulovlige. Har sett på disse rasene; alaskan husky, amstaff, pitbull, fransk bulldog(slik som på bilde), schæfer, golden retriver. takker for svar ! Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Jeg ønsker meg en pittbul eller amstaff. Ufattelige skjønne hunder som har en helt egen tilknyttning til sin eier. Men det har vel mange hunder. Synd de er ulovlige. Har sett på disse rasene; alaskan husky, amstaff, pitbull, fransk bulldog(slik som på bilde), schæfer, golden retriver. takker for svar ! Du nevner jo raser her som går fra svært krevende til mer enkle i hverdagen. Hva slags liv du har og vil ha de neste 10-15 årene bør ha stor betydning om du skal finne raser som passer for deg, da f.eks en husky vil kreve svært mye mer mosjon enn f.eks franske bulldoger hver dag. Ikke bare se på utseende og hva som ser tøfft ut f.eks, det er en felle alt for mange går i. Fransk bulldog er ikke en veldig krevende hund som krever mye mosjon, men den har sine ting den også som alle raser. De krever veldig mye oppmerksomhet og man må passe på at hudvalker blir holdt rene for å unngå sår og infeksjoner. De er også ganske dyre i forsikring og f.eks keisersnitt blir ikke dekket, da rasen har vært plaget med avl på individer med for store hoder, slik at et flertall må tas med keisersnitt. Slik ting jobbes det med å forbedre, så å velge seriøse oppdrettere med fokus på god helse er viktig! Ellers får man vel bare si lykke til i søken etter ny hund Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 Nei jeg vet at jeg ikke skal se på utseende og slik. Jeg er en veldig aktiv person, og vet at en alaskan husky er VELDIG krevende på det område. En amstaff/pitbull trenger bra sosialisering fra dag 1 med en del kjærlighet og disiplin. Men nå er det mer drømmende og jeg må se hva som blir best. Må jo passe meg og hunden må jo få et bra liv også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå