Stoltenberg Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Jeg lastet ned Win7 64bit fra MSDNAA, brente det på en disk, restartet og fulgte setup'en. Via setup'en formaterte jeg også den gamle Windows Vista-disken fordi jeg skulle ikke beholde denne, og jeg installerte Win7 på en annen disk, som da ble C:\ ifølge Explorer. Når jeg så starter maskinen på nytt, så ser alt OK ut, og jeg kommer inn i Win7 og C:\ er systemdisk med Win7. Så kommer det rare: Hvis jeg starter maskinen på nytt igjen UTEN Win7-disken i cd-rom'en, så får jeg "missing operating system". Dvs. Først kommer den typiske "trykk en tast for å boote fra cd-rom", så lar jeg denne få timeout, så går den videre til Win7, men hvis jeg ikke har Win7-disken i cd-rom'en får jeg altså "missing operating system". Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Du må sette riktig bootrekkefølge i BIOS. Nå prøver du antagelig å boote fra den andre disken. Lenke til kommentar
Stoltenberg Skrevet 28. september 2009 Forfatter Del Skrevet 28. september 2009 Du må sette riktig bootrekkefølge i BIOS. Nå prøver du antagelig å boote fra den andre disken. Jeg fikk nå melding "BOOTMGR missing" - Jeg sjekket i Windows' setup, altså lot maskinen starte fra CD-rom, og da står systemdisken som D:\, men når jeg er inne i Windows, står den som C:\ ... Hva kan ha skjedd her..? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Bokstav blir satt lokalt i det OS som booter, det er ikke noe fast som følger disken. Så når du booter fra CD får du ikke nødvendigvis samme bokstaver som inne i Windows. Mange som snubler i denne og sletter/formaterer feil partisjon. Prøv "Startup Repair". http://lifehacker.com/251733/vista-tip--re...s-missing-error Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå