Gå til innhold

"Missing Operating System" Windows 7 64bit

Anbefalte innlegg

Jeg lastet ned Win7 64bit fra MSDNAA, brente det på en disk, restartet og fulgte setup'en. Via setup'en formaterte jeg også den gamle Windows Vista-disken fordi jeg skulle ikke beholde denne, og jeg installerte Win7 på en annen disk, som da ble C:\ ifølge Explorer.

Når jeg så starter maskinen på nytt, så ser alt OK ut, og jeg kommer inn i Win7 og C:\ er systemdisk med Win7.

Så kommer det rare: Hvis jeg starter maskinen på nytt igjen UTEN Win7-disken i cd-rom'en, så får jeg "missing operating system". Dvs. Først kommer den typiske "trykk en tast for å boote fra cd-rom", så lar jeg denne få timeout, så går den videre til Win7, men hvis jeg ikke har Win7-disken i cd-rom'en får jeg altså "missing operating system".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må sette riktig bootrekkefølge i BIOS. Nå prøver du antagelig å boote fra den andre disken.

Jeg fikk nå melding "BOOTMGR missing" - Jeg sjekket i Windows' setup, altså lot maskinen starte fra CD-rom, og da står systemdisken som D:\, men når jeg er inne i Windows, står den som C:\ ... Hva kan ha skjedd her..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...