Uknuselig Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Har et sykt rart problem. Internett og alt fungerer fint, men klarer ikke åpne microsoft sine sider eller installere msn. Kan heller ikke bruke windows update. Har akkurat formatert og installer sp2 sp3 osv. Er snakk om xp her. Noen som har peiling va som kan være galt? Lenke til kommentar
-Olsen- Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Høres kanskje absurd ut, men har hatt innvirkning hos meg før: Går klokka på pcen riktig? Lenke til kommentar
Uknuselig Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 Yes den går riktig, datoen og al. Et veldig rart problem spør du meg. Alt anna på nett fungerer jo. Lenke til kommentar
Uknuselig Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 Avg klarer heller ikke oppdatere seg. Har fult lovelig xp og alt. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Det kan være en type virus. Mange av dem vil blokkere tilgang til MS update, virus oppdatering etc. Kanskje denne kan hjelpe: http://www.superantispyware.com/ Lenke til kommentar
Uknuselig Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 Klarer ikke åpne den siden heller. Hmm er noe rart her, men tviler litt på virus. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 sjekk http://www.hardware.no/artikler/ormen_som_...eg_knekke/72128 Lenke til kommentar
Uknuselig Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 her er prossesene som kjører Lenke til kommentar
covah Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Høres ut som et eller annet virus, feks. Conficker. Dette viruset forhindrer deg fra å oppdatere anti-virus, kjøre windows update osv. Conficker kan infisere maskinen din bare den er koblet på nettet og du ikke har siste oppdateringer installert. Når man formatterer og reinstallerer Windows med en CD uten SP2/SP3 integrert, er det best å ikke ha nettverkskabelen i mens man installerer. Last ned siste SP på en annen maskin, legg den på en minnepinne el. og installer den FØR du kobler til kabelen. Sjekk også at brannmuren er aktivert før du kobler til. Eventuelt kan du lage deg en ny installasjons-CD med siste SP integrert (søk på "slipstream" så finner du ut hvordan du gjør dette). Lenke til kommentar
covah Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Følg linken til Ståle, der finner du denne linken http://www.confickerworkinggroup.org/infec...cfeyechart.html. Du vil kjapt finne ut av om du er infisert av Conficker der. Lenke til kommentar
Uknuselig Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 Jepp er nok det viruse gutter. Men etter at jeg trykket på den linket funket msn og alt av update. Avg klarte til og med å update seg. Så nu holder windows på å update. Jeg må vel ikke formatere på nytt når jeg har dette viruset? Lenke til kommentar
Uknuselig Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 (endret) Eller vent ser jo alle symbolene øverst der. Så da har jeg kanskje ikke viruset, men alt fungerer nå. Veldig rart. Endret 27. september 2009 av Uknuselig Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Husk at emnetittelen skal beskrive trådens innhold og det skal komme klart frem av førsteinnlegget hva temaet for tråden er. Unngå overdreven bruk av store bokstaver og tegn. Emnetittel skal være på minimum tre ord. I henhold til retningslinjene er emnetittel endret til noe som lettere kan gi bedre tilbakemeldinger og/eller assistanse. Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Høres kanskje absurd ut, men har hatt innvirkning hos meg før: Går klokka på pcen riktig? Dette er ikkje irrelevant. Har hatt utruleg mykje problemet med dette sjølve, og mi løysing blei å laste ned Atomic Clock Sync. Då fungerte alt grett igjen. Var berre snakk om minutter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå