Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny PC, svart skjerm.

Anbefalte innlegg

Nei du skal ikke bruke ram som har en max spenning på over 1.65V, jeg har sett at noen brikker heter Low Voltage DRAM Module, men skjønner ikke helt hva som er forskjell på dem og vanlig DDR3 1.5-1.65V brikker.

En clear cmos kan hjelpe når man har flyttet på ram og annen hardware, så det jeg ville ha gjort er: Instalert ram i de blå slottene, tatt en clear cmos, hvis det ikke hjalp, tatt en MemOK! switch, hvis det ikke hjalp(enda lys i MemOK! switch led), prøvd noen andre DDR3 1.65 brikker.

Endret av ask99
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På min PSU var det kontakter merket PCI-E og en slik plugget jeg i skjermkortet. Den er 4-pins og passet perfekt på skjermkortet.

Jeg går ut i fra du at mener, 4-pins passet på hovedkortet?

Har du fått opp bilde, eller er skjermen enda svart?

Skjermen er fortsatt svart. Har prøvd å koble fra to HDD'er og har tatt ut to RAM-brikker. Samme resultat.

Lenke til kommentar
Nå skjedde det igrunn noe intressant, jeg bytta til en grå slot. da fikk jeg ikke lys lengre, selv etter MemOK! switch. men fortsatt ikke noe bilde, det blinket heller ikke noe lys etter at jeg holdt inne switchen

Det kan hende at rammen ikke blir registrert i de slottene, skal bare brukes med 4 brikker (er ikke et valg å bare bruke de slottene i manualen)

Prøvde du en clear cmos?

Lenke til kommentar
På min PSU var det kontakter merket PCI-E og en slik plugget jeg i skjermkortet. Den er 4-pins og passet perfekt på skjermkortet.

Jeg går ut i fra du at mener, 4-pins passet på hovedkortet?

Har du fått opp bilde, eller er skjermen enda svart?

Skjermen er fortsatt svart. Har prøvd å koble fra to HDD'er og har tatt ut to RAM-brikker. Samme resultat.

Din strømforsyning har 8-pins EPS12V med avtakbar 4-pins, koblet du 8-pin til hovedkort?

Er rammen din i de røde ram slottene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...