Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny PC, svart skjerm.

Anbefalte innlegg

Har bygget ny PC og er nå klar for å installere Vista (tro det eller ei). Men når jeg starter opp maskinen får jeg ingen ting på skjermen. Har hovedkort ASUS P6T SE med Core i7 prosessor og et Power Color HD 4670 skjermkort. Har koblet til skjermen via DVI-utgangen.

Har dobbeltsjekket alle koblinger uten å finne feil. Når jeg starter PC'en kommer det heller ingen pipelyder fra den som indikerer feil. Alle vifter startet når jeg trykker på knappen og alt slår seg av når jeg holder knappen inne i over 4 sekunder.

Noen som har et godt forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du ta et bilde å slenge med?

Første gang du starter ha i 1 rambrikke, 1 HHD/SSD osv.

Kun det du minimium trenger.

Skjermkortet har strøm, hovedkortet har 2-3 kontakter? rammen er av typen 1,65v?

Har du en liste over hardwaren? PSU watt?

Endret av War
Lenke til kommentar

Hei har akkurat samme problem. oppsettet er

Western Digital Caviar Green 1 TB

Corsair XMS3 minne - 6 GB ( 3 x 2 GB ) - DIMM 240-pin - DDR3

ASUS P7P55D LE P55 S-1156 ATX

INTEL CORE I5 750 2.66GHZ 8MB S-1156

GIGABYTE GEFORCE GTX 275 OC 896MB GDDR3 PCI-E DVI

680 W PSU

Det står at HK skal være klart for i5 og i7, men lurer på om jeg muligens må oppgradere bios med en annen prossessor?

Prøvde å starte med bare 2 gb ram, men det fungerte ikke.. alt fungerer, kan åpne og lukke dvdrom, og vifter funker i cpu, pgu og psu. Hva er det du eventulet tranger bilder fra.

Jeg er ikke TS så det er sagt.

Lenke til kommentar
Har du fjernet hetten på 8-pin ATX 12V(cpu strøm), og bruker 8-pin tilkobling, ikke 4-pin?

Hvis din strømforsyning har 8-pin da!

Har du instalert rammen i de røde ram slottene?

Vet jeg stjeler tråden litt her, vel har en 8 pins kontakt, men der hvor jeg tok av hetta har ikke samme form som kontakten..

Lenke til kommentar

Svar til Axl91:

Jeg trur du blander 8-pins PCI Express-strøm med avtakbar 2-pins del(til skjermkort), med 8-pins EPS12V med avtakbar 4-pins ATX12V-del(til cpu)!

Har du nr og navn, eller en link til strømforsyning!

Du bør ha ram i de blå ram slottene!

Du trenger ikke å oppgradere bios!

Endret av ask99
Lenke til kommentar

hmm, litt usikker her ja. men har 12 pins i grafikkortet, 6 fra hver kontakt og da henger det 2 stk utenfor. det er også en liten 2 pins lednig til gpu, SPDIF GND som jeg er litt usikker på. det gjør ingen forskjell med eller uten. så ingen ting om den i manualen..

2gb ram i den blå slotten.

Har en kompis med gtx 260 og han fikk ikke noe bilde pga oppløsningen som den starter ikke passer med skjermen. prøvde derfor på en eldre skjerm jeg har men ingen framgang..

PSU: Tagan

Lenke til kommentar

jeg fikk det til. kontaktene matcha ikke i form, men den gikk nedi for det.

Men det løste seg ikke, får strøm over alt, men noe bilde på skjermen får jeg ikke. Er ingen ting på harddisk, alt er nytt og ubrukt. Har ikke vedlig peiling men alt får strøm og går rundt, men ikke noe bilde kommer på hverken ny eller gammel skjerm når jeg trykker source..

Endret av Axl91
Lenke til kommentar
jeg fikk det til. kontaktene matcha ikke i form, men den gikk nedi for det.

Men det løste seg ikke, får strøm over alt, men noe bilde på skjermen får jeg ikke. Er ingen ting på harddisk, alt er nytt og ubrukt. Har ikke vedlig peiling men alt får strøm og går rundt, men ikke noe bilde kommer på hverken ny eller gammel skjerm når jeg trykker source..

Lyser denne, hvis ja, trykk den inn til den begynner å blinke!

496162.jpeg

Lenke til kommentar

alle kontakter er i ja. prøvde dette men ikke noe bilde, pcen skrur seg bare av o på. først blinket den med lengre emllomrom,, så skrur den seg av etter et par sekunder, så blinker den oftere, men skrur seg av ca hvert 3 sekund, står på skjermen at den leter etter digital og analog input, tar jeg ut den ene så sier den at jeg skal sette den inn igjen..

Skrudde av strømforsyningen igjen. ble litt skeptisk til at den skrudde seg av og på hele tiden

edit: er det rammen somk er et problem da?

Endret av Axl91
Lenke til kommentar

Vil det si at det var lys i led, før du trykket på knappen? Hvis den lyser, så er det noe galt med ram!

Hvis du ser i manualen på side 1-18, så kan du lese om hva som skjer når du trykker inn knappen. Du skulle ikke ha skrudd av psu under tuningen.

During the tuning process, the system loads and tests failsafe memory settings. It takes about 30 seconds for the system to test one set of failsafe settings. If the test fails, the system reboots and test the next set of failsafe settings. The blinking speed of the DRAM_LED increases, indicating different test processes.

• If the installed DIMMs still fail to boot after the whole tuning process, the DRAM_LED lights continuously. Replace the DIMMs with ones recommended in the Memory QVL (Qualified Vendors Lists) in this user manual or on the ASUS website at

www.asus.com.

Lenke til kommentar

har nå prøvd å tune inn de forskjellige rambrikkene. men muligens kjøpt feil da.. 1600 mhz på disse. i5 tar vel ikke bedre enn 1333 mhz da tenker jeg.. uff i såfall en kjip tabbe

er 1.65 v. Kan de være satt på feil selv om jeg får på den klipsen?

Edit: og er DDR3, googla litt og stod at 1600mhz var mulig, men lite å tjene på. Men er brikkene defekte da?

Endret av Axl91
Lenke til kommentar
Kan du ta et bilde å slenge med?

Første gang du starter ha i 1 rambrikke, 1 HHD/SSD osv.

Kun det du minimium trenger.

Skjermkortet har strøm, hovedkortet har 2-3 kontakter? rammen er av typen 1,65v?

Har du en liste over hardwaren? PSU watt?

PSU er en Corsair VX550W

Hovedkort ASUS P6T SE

CPU er en Intel Core i7 920

HDD WD Velociraptor 300GB + 2 stk WD CAviar 1TB

RAM 3 x 2048 Mushkin DDR3 XP-3 16000 2000MHz (9.10.9.24)

Skjermkort Power Color Radeon Hd4670 1GB

Noe som ikke passer sammen?

Lenke til kommentar
har nå prøvd å tune inn de forskjellige rambrikkene. men muligens kjøpt feil da.. 1600 mhz på disse. i5 tar vel ikke bedre enn 1333 mhz da tenker jeg.. uff i såfall en kjip tabbe

er 1.65 v. Kan de være satt på feil selv om jeg får på den klipsen?

Edit: og er DDR3, googla litt og stod at 1600mhz var mulig, men lite å tjene på. Men er brikkene defekte da?

Det hk skal normalt takle 1600 MHz(2000MHz oc) brikker, det jeg ikke likte, var en merkelig bios update, P7P55D LE 0502 BIOS Support Low Voltage DRAM Module.

Du får prøve noen andre brikker, hvis det ikke hjelper med en MemOK! switch, eller en clear cmos( gjøres 10s etter at psu er gjort helt strømløs)

Lenke til kommentar
sip

Det hk skal normalt takle 1600 MHz(2000MHz oc) brikker, det jeg ikke likte, var en merkelig bios update, P7P55D LE 0502 BIOS Support Low Voltage DRAM Module.

Du får prøve noen andre brikker, hvis det ikke hjelper med en MemOK! switch, eller en clear cmos( gjøres 10s etter at psu er gjort helt strømløs)

Slik jeg forstår den testen der så takler bare lav voltage, eller trengs updaten til å tåle 1.5-1.65? så jeg burde hatt noe med høyere volt, som jeg ikke ser helt forsvarlig..

edit: forsvarlig er vel litt feil ordvalg, men skjønner ikke helt dette må jeg innrømme :p

Edit2: leste om dette clear cmos før jeg begynte å bygge, men slik jeg skjønte så ville den resette alle settings i bios, men jeg har jo ikke kommet inn på maskina så skjønner ikke helt hvordan dette skulle hjulpet meg.

Hvis jeg kjøper en brikke i morra? kan det holde med en 1333 512 mb brikke da? ddr3 selvfølgelig, burde jeg sikte etter noe med høyere volt også?

Endret av Axl91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...