id11 Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 Jeg har en harddisk på litt over 45Giga og Jeg har lenge kjørt med 1 c stasjon på 28G og to mindre partisjoner E på 8G og G på 8G. Men så la jeg inn Windows XP PRo på den ene partisjonen, mens jeg hadde win 98 SE på c:stasjonen min. Dette fungerte greit noen uker, og hver gang jeg startet opp, så fikk jeg valget mellom å starte opp enten XP eller Win 98. Men en dag, så ville ingen av dem starte, og til slutt satte jeg inn en rescue diskett for windows 98, og kopierte over sys- filene.Win98 startet. Feilen var at jeg hadde en rescue diskett fra før jeg partisjonerte. Nå finner ikke verken windows 98 eller partiton magic de to små partisjonene. partition magic hevder at c stasjonen er på 43 giga, mens windows sier at den er på 28Giga. Er det noen måte å få maskinen til å finne igjen de to andre partisjonene? Kan jeg på noen måte redde filene som ligger disse partisjonene? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 har du prøvd med FDISk? Lenke til kommentar
ilex Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 prøv med følgende kommando i dos prompt fdisk /mbr Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 Jeg har bare en anbefaling - Powerquest Lost & Found. Den fungerer og finner alle filer og kataloger dersom de ikke er overskrevet. Dette selv etter flere formatteringer... (Kan kun brukes på FAT12, FAT16 og FAT32.) _________________ skarsk -PIII 933MHz -Abit VT6X4 -384MB PC133 RAM -IBM 40GB -CanoScan 2700F -Minolta Color Page Pro L -Nikon CP995 [ Denne Melding var redigert av: skarsk på 2002-01-27 08:58 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå