a7x Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Hallays! Jeg har en prosjektor hjemme, og nå trenger jeg lyd Jeg lurer på hvordan dere ville satt det opp med et budsjett på 3000 kroner? Det som skal kobles til er: ps3 (hdmi, muligens optisk), tuner (aux kabel og video kabel), xbox 360 ( hd component + aux) og muligens pc av og til (hdmi).. Jeg har 4 ganske gamle høyttalere fra før, som jeg tror er brukenes, men er det kanskje bedre å kjøpe helt nytt? Så jeg lurer på hva jeg burde gjøre til rundt 3000 kr? Takk for alle svar Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Hvilke høyttalere har du da? Lenke til kommentar
a7x Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 Har noen gamle, et par Pioneer CS-454 og et par JVC høytalere som jeg ikke vet navnet på.. Lenke til kommentar
jkarte Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Ser at elkjøp har dagstilbud 1 oktober på denne til 2995,- Da mangler du fortsatt senter høyttaler. Vet heller ikke hvordan kvaliteten er på di høyttalerne du har. Alt i alt vil dette bli noe dyrere enn 3000,- men dersom du har mulighet til å sette av noen kroner kan du oppgradere litt etter litt. Du vil da få en lydkvalitet som overgår alle "alt i en boks" annlegg til samme pris. Endret 28. september 2009 av jkarte Lenke til kommentar
a7x Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 Så bra ut den yamahaen, men hvordan funker det med hdmi? Hvis jeg kobler til xbox 360 og ps3 via hdmi, vil den filtrere lyden og sende bildet videre? Og hvis jeg oppgraderer etter hvert, hva vil det viktigste være å skaffe først? Sub? Senter? For jeg tror jeg kommer til å oppgradere litt etter litt... Lenke til kommentar
jkarte Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Så bra ut den yamahaen, men hvordan funker det med hdmi? Hvis jeg kobler til xbox 360 og ps3 via hdmi, vil den filtrere lyden og sende bildet videre? Jepp, stemmer det. Den har dessuten 4 hdmi innganger så om du har behov kan du koble til 2 enheter til. f.eks PC, HD-tuner e.l. Og hvis jeg oppgraderer etter hvert, hva vil det viktigste være å skaffe først? Sub? Senter? For jeg tror jeg kommer til å oppgradere litt etter litt... Viktigst med senter først. Før du får deg senter se om det er en innstilling på forsterker som heter "phantom" eller noe sånt. Denne har som funksjon å simulere en senterkanal. Blir selfølgelig ikke like bra men er et greitt alt. til å begynne med. Viss du ikke finner ut innstillingene så bare spør her så skal vi nok få det til. Endret 29. september 2009 av jkarte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå