DalaiLaban Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Har gått med planer om å kjøpe meg en arbeidsbil og har planer om å bruke 20-40 lapper på den. Flere av kameratene mine sier jeg burde satse på en Toyota HiLux, den ruster bort før motoren havarerer så sant man gir den olje og en skvett drivstoff. Stemmer dette? Noen som har erfaring med en sånn bil? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 http://www.youtube.com/watch?v=Lrk6vsb77xk Top Gear prøvde i alle fall å ødelegge en... Lenke til kommentar
DalaiLaban Skrevet 28. september 2009 Forfatter Del Skrevet 28. september 2009 Har sett den, taler hvertfall for mitt bilkjøp Lenke til kommentar
Freakeating Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 En på jobben har Hilux med 2.4d motor. Hatt den i 8år, kosta på den 3000kr i deler. Bytta olje 1 gang i året. Lenke til kommentar
DalaiLaban Skrevet 28. september 2009 Forfatter Del Skrevet 28. september 2009 En på jobben har Hilux med 2.4d motor. Hatt den i 8år, kosta på den 3000kr i deler. Bytta olje 1 gang i året. Hehe det er my kind of bil! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Sjekk understell og drivverk, de kan ha fått mye juling hvis det er rette brukerne. De nyere er neppe i samme klasse som den TopGear prøvde og drepe, mer elektronikk og mer kompliserte forstillinger på de nyere. Lenke til kommentar
DalaiLaban Skrevet 28. september 2009 Forfatter Del Skrevet 28. september 2009 Sikter meg inn på en bil til 20-30.000kr så det blir nok en midten av 80 tallet bil da. Tror ikke den har så alvorlig med elektronikk i seg. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Så gammelt, da bør du sjekke seriøst nøye for rust. Rammerust er ganske vanlig, sjekk dette svært nøye. De er også følsomme for slurv med oljeskiftene samt de har registerreim så sjekk om den er blitt byttet. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Og så er de selvsagt utrolig daue og trege i forhold til forbruket, jeg regner med du skal ha en diesel. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Har en 81-mod som har stått i 6-7 år ute i hardt vær uten å ha vært gjort noe med (har bare stått ved gården). Selve bilen var rustet bort, clutchhydralikken henger, bremsene halvveis låste osv. Ga bilen strøm og den starta som en drøm! Omtrent det mest latterlige jeg har vært med på... (bensinmotor) Endret 28. september 2009 av BeFs Lenke til kommentar
DalaiLaban Skrevet 28. september 2009 Forfatter Del Skrevet 28. september 2009 Og det er derfor nettopp jeg vil ha en slik bil. + At den er tøff Alle gammle bilder er det noe med, det kommer man ikke unna med. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Jeg er enig i at Toyota Hilux virker som en fantastisk bil når det gjelder driftssikkerhet. Det finnes enda en genial top gear video med Hilux - tur til nordpolen: Forøvrig finnes det flere gode japanske biler som stort sett kun trenger litt olje år etter år Endret 28. september 2009 av Spartan Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Sikter meg inn på en bil til 20-30.000kr så det blir nok en midten av 80 tallet bil da.Tror ikke den har så alvorlig med elektronikk i seg. Nei, det stemmer. Hadde det ikke vært for stoppsolenoiden i dieselpumpa, den magnetventilen som kutter dieseltilførselen når du slår av tenninga, så kunne dieselbiler fra denne tidsalderen gått like godt helt uten elektrisk anlegg overhodet. Om vi ser bort fra sånne mindre viktige, men påbudte ting som alle slags lys, da, og ruller den i gang.. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Akkurat. Toyota HiAce med mekanisk dieselpumpe går helt fint uten noen form for strøm. Gamle dieselmotorer er evighetsmaskiner Men for den prisen får du 90+ -modell, noe jeg vil anbefale hvis du ikke vil bytte ut hele karosseriet. Du får kanskje med elektrisk setevarmer, men det er det eneste elektriske du trenger å tenke på også. Bare så synd at de fleste HiLuxer som er født da tallet rundet 90 er så "sære" av utseende før man kommer opp i 50-tusenkronersklassen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå