Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Switch i kjellerstue

Anbefalte innlegg

Saken er den at jeg nå har fått en fin kjellerstue og har koblet opp nettverk dit. Jeg har tenkt til å holde noen LAN med kompiser så jeg trenger en switch. Nettverket vårt er 16000/7000 trur jeg, men det er noen sperrer elns. i gata vår slik at den bare blir 12000/6000. Dette vil nok visstnok bli fikset etterhvert. Jeg trenger en switch med 4-5 uttak til PCer. Også vil jeg gjerne ha en med litt levetid ;) Som sagt vil den bli brukt til LAN så den må tåle at samtlige spiller onlinespill på en gang. Jeg vil heller ikke spytte alt for mye penger i switchen, så jeg kjøper ikke no bedre greier enn at den akkurat fyller mine behov.

Takker for alle forslag! :D

Link fra komplett.no, takk :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En hvilkensomhelst 10/100 mbit switch. vil dekke ditt behov.

Men det kan være kjekt med en Gigabit switch. slik filkopiering mellom maskinene går raskest mulig...

Har selv hatt denne i 3 år uten problemer, og har også hatt denne i 2 år uten problemer.

Generelt sett er det lite eller ingen forskjell på switchene i denne prisklassen. Har aldri opplevd att slike switcher ikke tåler bruk. Jeg har prøvd det meste av merker. Unex, D-link, Linksys, C-net, Netgear, 3com...

Men man føler seg ofte "tryggere" når man kjøper ett kjent merke som 3com og Linksys.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...