Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]passer MIM felger fra bmw 518i e28 på en e34 520?

Condis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

e28 og e34 har så godt som eksakt like spesifikasjoner:

e28:

Boltsirkel: 5-120

Innpress: 22

Senter: 72,5

Bolter: 12x1,5

e34:

Boltsirkel: 5-120

Innpress: 20

Senter: 72,5

Bolter: 12x1,5

Eneste forskjellen er innpresset som er så lite at det bør gå helt fint. Når det gjelder interiøret er jeg ikke sikker, men det er bare å få målt bolthullene i en e34, så ser du fort om det lar seg gjøre å bolte de rett nedi.

Lenke til kommentar

Tusen takk skal du ha!:)

Vet du hvilken fremgangsmåte jeg kan bruke for å overhale felgene også? Det ser ut til at "klarlakken" på den ene har sprukket og irret godt på aluminiumen under. Er det å sandblåse ++ og lakkere eller paintstrippe, autosol og så lakkere etter div behandling..?

Lenke til kommentar

Hvordan ser felgen ut? hvilken modell er det?

Mange bruker autosol og fjerner klarlakken på felgkanten og polerer denne helt blank igjen. Men dette er mye jobb og en tålmodighetsprøve, så om du skal ta hele felgen på denne måten så blir det mye jobb.

En annen løsning hvis du skal lakkere de er bare som du sier å sandblåse de og lakkere på nytt. Da er det også en fordel å ta av dekkene så du kommer helt til ut i kantene på felgen.

Lenke til kommentar

Dekkene er av nå, felgen ser ut som en metall lyktestolpe der lakken har falt av, mens resten glinser pent og fint.

Stress med all autosol og igrunn. Vet at det er et stor arbeid. Men vil autosolen ta lakken? Eller gjør det seg bedre med paintstripper til dette?

Lenke til kommentar

Hm, vanskelig å si når jeg ikke kan se felgen selv. Men stort sett er sandblåsing ganske greit, slipper å stå å pusse å gnu i evigheter, og resultatet blir også bedre med sandblåsing. Har du tilgang på dette hadde jeg ikke vært i tvil.

Jeg har ikke lekt med autosol selv enda, men den tar iallefall klarlakken, om den tar vanlig lakk er jeg ikke sikker på. Men den er ganske sterk iallefall. Du kan nå kansje heller ta å blåse kun de lakkerte flatene hvis de er problemet, istedet for å ta hele felgen.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke selv testet, men selve sandblåsern tror jeg skal fungere ganske greit, har hørt både positive og negative ting rundt den. Men sandblåsing krever mye luft, så du må ha en kompressor med stor nok tank og som leverer nok. Eneste som vil skje hvis du har for liten kompressor er at du må ta pauser av og til for å vente at det skal trykkes opp igjen.

Lenke til kommentar

Du har mange forskjellige typer, men pulverlakkering er ganske holdbart. Har aldri lakket felger før, så du kan forhøre deg hos en lakkspesialist hva som anbefales til felger.

Boks kan også bli like så greit som sprøyte. Men dette forutsetter da at du kjøper skikkelige bokser som har bedre sprøytedyse. Billige biltemabokser holder ikke til dette.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...