Tunky Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 (endret) Heisann. Er ute etter et ok anlegg til rommet. Skal vel hovedsaklig kobles til MP3-spiller eller data, og CD-spiller er ikke nødvendig, i grunnen. Kan gjerne kjøpe brukt. Musikken som skal spilles er vel stort sett metal og rock, hvis det har noe å si. Ville likt å holde det under 2000, men har vel opp til 3000 jeg kan bruke. Kan evt. vente et halvt år og kjøpe noe dyrere. Noen tips? Endret 26. september 2009 av Mora di Lenke til kommentar
Kris Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 (endret) Hva med Logitech z-5500? 500 kr mer enn det du ville gi, men det er veldig godt til den prisen Endret 27. september 2009 av Kris Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 (endret) Musikk spilles stort sett inn i stereo; da gjør et stereoanlegg jobben, og så slipper en å betale for tre ekstra høyttalere – og kan få noe med langt bedre lyd. To hovedalternativer – et minianlegg eller en løs forsterker. Begge kombinerer du med et par stativhøyttalere. Minianleggene har stort sett CD-spiller og radio, med en løs forsterker får du litt mer lydkvalitet per krone. Minianlegg: NAD C717 + Argon 6220. Her har du radio og CD, Separate komponenter: Argon Amp 3245 – Helt kurant forsterker etter det lille jeg har hørt. Dali Concept 1 – overraskende god stativhøyttaler til ganske få kroner. Uansett hvilken av disse alternativene du går for vil det spille fletta av datahøyttalerne nevnt over, med god margin. Ta deg god tid til å høre på oppsett i butikken, hør helst på musikk du kjenner godt og nylig har hørt på et stereoanlegg du vet låter bra. Stol på dine egne ører, ikke selgeres kommentarer. Så nå at du er villig til å kjøpe brukt også. Det er jo fint, da kan du gå opp i kvalitet eller ned i budsjett. Hifisentralen og AVforum har bruktmarkeder. Endret 27. september 2009 av Euklid Lenke til kommentar
Kris Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Begge de der går over 3000kr Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Joda. Men Argon-forsterkeren kombinert med Argon 6220 gjør ikke det, for eksempel. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 Har Hi-fiklubben samme priser i butikkene sine? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Det har de. Mulig det er unntak for enkelte tilbud online, men ellers skal alt være det samme. De har neppe alt inne i alle butikker, men akkurat de varene jeg linket til er såpass grunnleggende at alle burde ha det. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 De har samme pris på butikker og nettbutikk, det gjelder også dagspris-opplegget. C717 og Argon 6220 spiller overraskende moro, selv om det ikke akkurat er "hifi-korrekt". Mye for pengene er det i alle fall. Du slipper også å bruke penger på signalkabler. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 (endret) Det er egentlig en DVD-spiller, eller? Det virker jo veldig bra, men vet ikke om jeg har råd til å gi så mye nå. Hva med ett-eller-annet PC-høyttaler-sett til rundt 1000-lappen? Vet at det ikke er det samme, men får kjøpe meg noe ordentlig senere. Endret 27. september 2009 av Mora di Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 (endret) NADen er DVD-spiller, radio og forsterker i én boks. Hvis du må gå ned i pris, kjøp heller noe lignende det billigste skissert ovenfor brukt. Litt mer styr å få tak i, gir uendelig mye mer igjen enn et par triste PC-høyttalere. Endret 27. september 2009 av Euklid Lenke til kommentar
Kris Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Hva med ett-eller-annet PC-høyttaler-sett til rundt 1000-lappen? https://prisguiden.no/product.php?productId=92366 Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 Pappa sa nå at jeg kan få et surround-anlegg/hjemmekino av han, fordi laseren i DVD-spilleren ikke virker lenger (gjør meg ikkeno). Kanskje jeg skal ta det så lenge og kjøpe meg noe annet senere. Får kanskje ikke den beste lyden til musikk i et sånt anlegg, men det blir jo veldig gøy å se film. Link. Tror det er det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Det gir nok lyd fra seg, men det ser ut som om du er i en prisklasse hvor et rent stereo-oppsett vil gi "mer lyd" for pengene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå