Gå til innhold

Ta mest mulig i benkpress, dips og pullups!

godingen00

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurer på hva som er den beste måten på å øke i styrke? Det er få repitisjoner og en del sett. F.eks 5x5, er det jeg har hørt. Stemmer dette?

F.eks, 60 kg i benkpress 5x5, blir jeg da sterkere etterhvert, slik at jeg løfter mer? Eller er 3x3 mest effektivt?

I dips og pullups, hva er mest effektivt? Jeg tar 13 perfekte pullups og 18 dips på mitt beste. Hva er den beste måten å øke antallet på? Skal jeg trene 5x5 med vekter eller 3x10? Jeg har lyst til å ta så mange pullups og dips max 1 sett!!!

Setter pris på svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I dips og pullups, hva er mest effektivt? Jeg tar 13 perfekte pullups og 18 dips på mitt beste. Hva er den beste måten å øke antallet på? Skal jeg trene 5x5 med vekter eller 3x10? Jeg har lyst til å ta så mange pullups og dips max 1 sett!!!

Mange tror at den beste måten for å øke i pull ups og dips er å bare ta flere dips og pullups, men det er feil. Når du tar mer enn 15+ res så vil det gå over til utholdenhet. Så det du burde gjøre er å finne din 5RM på hver av øvelsene, og skaffe deg vekt belte som du henger vekter på og kjøre 5x5. Du tar eks 10kg på dips 5x5 i en uke, så neste uke tar du 11-12kg på dips osv. Og etter en stund så kan jeg garantere deg at du slår gamle rekorden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...