godingen00 Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Hei! Jeg lurer på hva som er den beste måten på å øke i styrke? Det er få repitisjoner og en del sett. F.eks 5x5, er det jeg har hørt. Stemmer dette? F.eks, 60 kg i benkpress 5x5, blir jeg da sterkere etterhvert, slik at jeg løfter mer? Eller er 3x3 mest effektivt? I dips og pullups, hva er mest effektivt? Jeg tar 13 perfekte pullups og 18 dips på mitt beste. Hva er den beste måten å øke antallet på? Skal jeg trene 5x5 med vekter eller 3x10? Jeg har lyst til å ta så mange pullups og dips max 1 sett!!! Setter pris på svar! Lenke til kommentar
War Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Nå er tunge og få rep som 1-3 rep osv av RM best for styrke men det er ikke så lett , du må vite hva du gjør og spise rett også. Hvor mye vet du egentlig om dette? Erfaring? http://www.myrevolution.no/ er en bra side. Ligger mye rundt det på forumet og artikler om de har kommet ut enda i oppdatert utgave etter sidebytte. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 I dips og pullups, hva er mest effektivt? Jeg tar 13 perfekte pullups og 18 dips på mitt beste. Hva er den beste måten å øke antallet på? Skal jeg trene 5x5 med vekter eller 3x10? Jeg har lyst til å ta så mange pullups og dips max 1 sett!!! Mange tror at den beste måten for å øke i pull ups og dips er å bare ta flere dips og pullups, men det er feil. Når du tar mer enn 15+ res så vil det gå over til utholdenhet. Så det du burde gjøre er å finne din 5RM på hver av øvelsene, og skaffe deg vekt belte som du henger vekter på og kjøre 5x5. Du tar eks 10kg på dips 5x5 i en uke, så neste uke tar du 11-12kg på dips osv. Og etter en stund så kan jeg garantere deg at du slår gamle rekorden. Lenke til kommentar
godingen00 Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 takk for svar begge! jeg kan litt fra før, men er langt fra ekspert. Visste egentlig dette fra før, måtte bare være 100 %, siden det var en anna person som sa noe annet. Lenke til kommentar
War Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Da vet du nok også at om du ikke har kcaloverskudd på toppen øker du ikke i værheten av hva du kunne ha økt. Skal du inn på noe? Hvorfor prioritere x øvelser så tidlig i løpet? Lenke til kommentar
Kenneth199 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Tar selv 13 chinups. Begynte for et par uker siden å trene 5x5 i chinups og legger til 2.5kg per økt. Er nå oppe i 5x5 10kg i belte, skal ha 12.5kg i neste økt. Får se hvordan det går da. Kan skrive her hvordan det går når jeg stagnerer og skal prøve maks chinups. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Jeg tar 10-11 chins ups og er oppe i 5kg 5x5 (øker med 1kg hver uke) På dips var jeg oppe i 15kg 3x10. Men måtte gi meg fordi det strak som faen i brystet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå