Gå til innhold

VB program ut på SourceForge

Anbefalte innlegg

Hei

(Usikker på om dette er riktig kategori da men.. jeg prøver)

Har noen programmer jeg har lyst å legge ut på SourceForge.net. Men så sto det: "Open Source Projects Only".

Så sto det noen kriterier for å legge ut, som dere ser i linken over. Så kan jeg legge ut et program som jeg har laget i VB ut på SourceForge? Så litt på Source code, og skjønte ikke helt at jeg måtte ha med kildekode, men er det med når jeg lagrer/publish'er VB programmer?

Eller er det bare til å legge ut .exe filen uten å bekymre seg for noe som helst?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Opp til deg det, du kan lage en installer om du vil, der de kan velge å ta med kildekoden eller ikke.

Windows Installer følger med Visual Studio (ikke Express) eventuelt har du nsis også.

Vil du gjøre det enkelt, kan du legge det i .zip filer istedet.

Kjapp offtopic spørsmål.

Vet du om det er stor forskjell mellom Visual Baisc 2008 Professional og Express? Annet en at Professional koster betydlig mye mere. Har tilgang til alle Visual Studio pakkene via MSDN, så kanskje jeg skal bytte ut expressverjsonen :p

Lenke til kommentar
Opp til deg det, du kan lage en installer om du vil, der de kan velge å ta med kildekoden eller ikke.

Windows Installer følger med Visual Studio (ikke Express) eventuelt har du nsis også.

Hva skal jeg legge i .zip arkiv?

Har bin, my project og en obj mappe med forskjellige saker i.

Lenke til kommentar

Kjapp offtopic spørsmål.

Vet du om det er stor forskjell mellom Visual Baisc 2008 Professional og Express? Annet en at Professional koster betydlig mye mere. Har tilgang til alle Visual Studio pakkene via MSDN, så kanskje jeg skal bytte ut expressverjsonen :p

Crystal Report, Disassembly i debuggeren, register og noen andre greier, jeg har ikke helt kontroll over forskjellene.

Hva skal jeg legge i .zip arkiv?

Har bin, my project og en obj mappe med forskjellige saker i.

Bin mappen vil inneholde .exe og .dll, obj inneholder filer som brukes under kompilering, og skal ikke være med i en release.

Gå under bin/release mappen og zip alle .exe og .dll filer som måtte ligge der. Glem .pdb filer, disse er kun for debugging.

For kildekode tar du med alt bortsett fra bin og obj mappen. Ta gjerne en clean solution før du pakker ned kildekoden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...