ADSL768/128 Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Hei Vil man få større hastighet på en ekstern 7200 Firewire HD enn det man får på en intern 5400HD eller vil hastigheten på firewire tilkoblingen begrense hastigheten til den eksterne 7200rpm disken? mvh kjetil Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 nå husker jeg ikke helt hastigheten på firewire, men jeg tviler på at den er flaskehalsen... jeg er ihvertfall storfornøyd med ytelsen på min eksterne hdd... vh krister Lenke til kommentar
Tiresias Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 En firewire-tilkobling kjører på 400 Mb/s (dvs. 50 MB/s). Firewire har også egen kontroller, slik at du bruker betraktelig mindre CPU i forhold til f.eks. USB 2.0. Firewire har også vunnet alle tester jeg har sett mot USB 2.0 i praktisk hastighet. En 7200 RPM harddisk har ca. 600 Mb/s (75 MB/s) hastighet fra buffer til disk, så litt hastighetstap kan du regne sammenlignet med stasjonærytelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå