Gå til innhold

Handler dagens musikk bare mer og mer om sex?

livingman

Anbefalte innlegg

Hip Hop og Rap handler jo mest om penger, vold, drap, narkotika og sex. Heldigvis så er de andre musikkstilene enda et godt stykke unna dette.

Btw... The voice, sender de ikke bare Hip Hop og Rap?

Her tar du grådig feil, må bare påpeke dette. Det du har hørt er dårlig nymotens hip hop, som 50 cent og flo rida, dette er drit og kan ikke sammenlignes med ordentlig musikk innenfor samme sjanger. Uansett, det aller meste av skikkelig poppulær musikk fra 70-tallet(tenker på rock) handler jo om mye om sex, til tider drap, mye narkotika og sex.

Men on-topic, ja mye av den nye hip hopen vi finner, samt alt av pop, så og si, blir bare mer og mer sex-fokusert.

Endret av Cpt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synd at det er slik musikk som sendes på TV, for det finnes da absolutt ny musikk som ikke handler om vold og penger. Men det er nok desverre slik at det ofte er "Thevoice-musikk" som blir populært.

Nettopp, problemet er at det er mye dårlig ny hip hop som får airplay og folk får helt feil inntrykk.

Lenke til kommentar

Syntes det er synd at det ble slik.

jeg husker på 90 tallet hvor jeg hørte på Ice-T Home Invasion og lignende plateer. Syntes det var dritkult, men det var kult fordi det var over the top og tok stilen helt ut.

Disse nye folka som synger om gangsta greier blir liksom for seriøst og platt til å bli noe morsomt lenger.

Lenke til kommentar
Syntes det er synd at det ble slik.

jeg husker på 90 tallet hvor jeg hørte på Ice-T Home Invasion og lignende plateer. Syntes det var dritkult, men det var kult fordi det var over the top og tok stilen helt ut.

Disse nye folka som synger om gangsta greier blir liksom for seriøst og platt til å bli noe morsomt lenger.

Dog, var mye god hip hop fra 80 og 90-tallet som ikke fokuserte på å være gangster.

Lenke til kommentar
Det finnes da i dag også? Bare at det ofte kommer i skyggen av "Thevoice-musikk", som videre gjør at folk bare får fordommer mot sjangeren og ikke tenker på at det faktisk finnes bra musikk i den sjangeren.

Ja, jeg snakker om alle sjangrer nå.

Ja ja, er jo det jeg har poengtert ovenfor her.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke til å stikke under stol at det finnes god hiphop og R&B. Hovedsakelig litt eldre saker, men fins endel bra som kommer ut nå også. R&B har for så vidt vært sinnsykt frekke med navn på genre - det er dette som er R&B:

Hvordan kan f.eks. Rihanna påstå at hun driver med R&B? Greit at genre utvikler seg, men det har ingenting med SRV å gjøre

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Det er jo alltid sånn at pop musikken skygger for alt annet. Og det er som regel den som spiller på slike ting. personlig er jeg ikke så fa av hip hop, og det eneste jeg har hørt av det er sånn gangster opplegg, men selvfølgelig hvis man ser forbi det finner man nok mye annet.

sånn er det med alle musikk sjangere.

Lenke til kommentar

litten oppfordring switch over til the voice > mute lyden > see den neste filmen som beggyner uten se vek fra tven .. se hvor mange seksuale bevegelser de gjør ^^

( kan jo varriere men prøv :)

og er ganske enig med at flere og flere sjangere beveger som mot "sex musik"

Lenke til kommentar
Vel... R&B betyr opprinnelig Rythm And Blues :ermm:

Likevel kan ikke de to sjangrene sammenlignes. "R&B" er populistisk pop.

Noen som har hørt plata til Aasmund Nordstoga? Mye fine gamle norske viser der (og ja, de er grove selv om bestemora di digger det)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...