Gå til innhold

Handler dagens musikk bare mer og mer om sex?

livingman

Anbefalte innlegg

hei hallo....

er det bare meg som legger merke til at dagens musik handler mer og mer om sex??

100% av filmene på thevoice er fult med kvinner som står halv nakne og prøver og

være mest mullig sexy ...

noe som eg syntes er helt patetisk.. pga de seller sex til små barn....

hva syntes du om dagens musik ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mykje av rocken handler også om sex, indirekte eller direkte. F.eks artister som Led Zeppelin, the Jimi Hendrix Experience, BigBang osv. Visst du høyrer på Whole Lotta Love, Girl In Oslo eller Fire så vil du høyre det.

ja, ja, men måten de legger det frem på. Ikke at det nødvendigvis er relevant med topic..

Lenke til kommentar
vel.. Rock som ACDC med deres nye plate Black Ice er god gammel rock, Blues handler jo mer om Sorg (anbefaler artisten Mem Shannon), Soul her mer glad musikk, Contry handler mer om livets glade side.

Que? Country må være den tristeste sjangeren som finnes. (Da ser jeg bort fra Garth Brooks og lignende "countrymusikk".)

Lenke til kommentar

Blues og country har mange fellestrekk. Tradisjonelt sett forteller de en historie - typisk en tragedie - som er i den realistiske sjangeren. Eks. mann mister kone, bil og hund - klassikern. Eller forbrytere ("that bad man, oh cruel stack-o-lee") etc etc.

Her skjer det også at det handler om sex, men det er viktig å huske på at det som ble karakterisert som "drøyt" når det gjelder seksuelle antydninger var mye mindre ekstremt for oss enn det som er i dag. Det her er en naturlig konsekvens av "sosial frigjøring" og sekularisering og jeg ser absolutt ingenting galt i det.

Så er det også problematisk å sammenligne eldre musikk med nyere, da "klassikere" versus "populærmusikk" sannsynligvis har et stort sprik i tematikk.

Endret av Kakofoni
Lenke til kommentar
vel.. Rock som ACDC med deres nye plate Black Ice er god gammel rock, Blues handler jo mer om Sorg (anbefaler artisten Mem Shannon), Soul her mer glad musikk, Contry handler mer om livets glade side.

Que? Country må være den tristeste sjangeren som finnes. (Da ser jeg bort fra Garth Brooks og lignende "countrymusikk".)

Enig. At så mange kan like Alan Jackson går min forståelsesfulle hjerne hus forbi. Fyren er ikke spesielt flink å synge, de fleste sangene ligner hemskt på hverandre og det er generelt kjedelig og lite spennende. Montomt nesten.. Alikevell kjenner jeg mange som er villig til å stå i regnet for å få det med seg.

Vist noen kan forklare dette til meg så send en PM.

on topic: At det handler om sex er en ting, men jeg føler ofte "skikkelige" srtister snakker mer om personlig opplevelser og historier enn bare å trykke på med pupper, rumpe og "spiller mer på sex". musikkvideoen er vell der man ser det mest.

Det skjer selvsagt over alt. Selv Satyricon har Nakne damer i videoen sine. Mothernorth og Fule for Hatered er de jeg kommer på nå, men det handler ikke om sex og jeg ser ikke noen spesiellt god grunn til å ha dem der. I alle fall ikke I sistnevnte.

Edit: The Voice er en av kanalene jeg zapper forbi uten å se hva som går der. Kvalitet er det ikke uansett.

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...