firberblad Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Hei, For en stund siden satt jeg inn skjermkort nummer 2 slik at jeg nå har 2X GTX 260 Black edition i SLI. Men, i det siste har PC'en blitt mer og mer ustabil. Av og til får jeg spilt i 4 timer før maskinen krasjer, mens det blir mer og mer vanlig at det skjer etter 10-15 minutter. (bildet fryser, eller jeg får et skjermbildet med masse farger. se vedlagt bilde). Jeg har sjekket temperaturer og ser at det kortet som stod i pc til å begynne er det som blir varmest. Ca 70 grader ved load, mens det andre ligger på ca 60 grader. Har også merket at Maskinen krasjer mindre om jeg bruker Riva tuner til å force viftene til å kjøre på 65-70% hele tiden. Setter jeg de i default, så kommer krasj oftere, selv om temp ikke kommer særlig over 70 grader. Men, skjermkortene skal vel selv øke hastigheten på vifta slik at kortet ikke blir for varmt? Dette skal vel være innfor ok temp? Kanskje verdt å nevne at mellom disse to skjermkortene ligger det et creative X-FI lydkort. Kan det være at det blir varmt og får PC til å krasje? Har tenkt på om PSU kan være for svak, men jeg tror egentelig ikke det. Thermaltake 750 Watt toughpower. Har oppdatert drivere til skjermkort. OS er Vista 64 bits, og krasjene skjer de fleste spill. (går bare i eq2, Aion og champions online for tiden). Vurderer å "deaktivere" et av skjermkortene. Vil det holde å fjerne strømkablene til kortet, eller bør jeg ta det helt ut av maskinen. (kabinettet er et antec 1200W, ellers grei temp i kab). Lenke til kommentar
007CD Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 (endret) Gratulerer! Du har fått PSOD (Pink / Purple Screen Of Death) Dette er noe som rammer Nvidia kort. Dette kan gå over ved å kun bruke kortet i 2D, øke vifta til 100% eller å la kortet ligge utenfor maskinen i noen dager. Eller du kan også forsøke og underklokke kortet, defekten kan være der for å så forsvinne senere, så RMA kan bli kostende deg det kjipe test gebyret. http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1381983 Endret 26. september 2009 av 007CD Lenke til kommentar
jajamensen Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Akkurat samme skjedde med min gtx 260 black edition. sendte inn og fikk nytt Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 26. september 2009 Forfatter Del Skrevet 26. september 2009 Akkurat samme skjedde med min gtx 260 black edition. sendte inn og fikk nytt Takker for kjappe svar. Skal prøve å kjøre vifter på 100% og se om det hjelper, alternativt klokke litt ned. Men ryker garantien om jeg klokker det ned? Lenke til kommentar
jajamensen Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 vet ikke om garantien ryker om du klokker ned. men du har jo 2 av dem, så du kan sende inn det som er ødelagt. Jeg ble sittende uten pc i 2 UKER jeg Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 (endret) klokka ned til 600 på core 1054 på mem, og 1309 på shader. Da ble det hele veldig stabilt. Faktisk ikke en eneste krasj så langt. Kjører også vifter på default speed. Da ligger det på ca 47% på load, og temp på det ene kortet er 77 grader og det andre 58 grader. Litt rart at det er 20 grader i forskjell på de. Vurderer å sende inn kortet da jeg forventer at det skal kunne kjøre på hastigheten det er levert med. Endret 27. september 2009 av firberblad Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2009 Da er PC testet med ett og ett kort i. Får psod konsekvent etter 5 min på det ene kortet på default speed. Leverer det inn hvor jeg kjøpte det og regner med det burde være en grei sak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå