Audiovisuelt Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Hallo. Dette virker kanskje litt rart, men jeg la inn ønske om å få bli hundefører i førstegangstjenesten på sesjonen, og for noen måneder siden snakket jeg med en i forsvaret på telefon fordi jeg skulle bytte dato for rekrutten. Jeg ble da fortalt at jeg var kommet inn som hundefører. Men akkuart det står ingen plass skriftelig som jeg har fått. Det eneste som står er at jeg er kalt inn til luftforsvaret. Derfor er jeg veldig usikker på hva som kommer til å skje når jeg neste uke når jeg er kalt inn (kalt inn 29.sept). Så lurer på hvordan hundefører utdanningen funker? Det er vel neppe sånn "donate ur puppy today" og det første som skjer er at alle får en korg med en valg oppi med rød sløyfe. Er det vanlig rekruttskole først som er lik for alle, for å så dra på "hundeskole"? Lenke til kommentar
vZ Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 (endret) Du skal til Madla? Mulig det er noe jeg ikke vet, men trodde ikke man fikk stillinger før man nærmer seg slutten av rekruttskolen. Man søker på forskjellige stillinger, hvorav hundefører er en av de, og så vil man få vite hvilket tjenestested man skal ha ut førstegangstjenesten. vZ. Endret 26. september 2009 av vZ Lenke til kommentar
minigrill Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Ja, det stemmer. Men jeg har hørt at hundefører er det vanskeligste å komme inn på, siden det er den mest ettertraktede grenen innen luftforsvaret (rett meg hvis jeg tar feil her). Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Luftforsvaret har 2 hundeavdelinger. En på Rygge og en på Ørlandet. Den på rygge vil du helt til. Da kommer du inn i en mye bedre og kjekkere tjeneste. Du vil starte på Madla som de fleste, og etter 7 uker går videre. Du søker hvor du vil eter 3-4 uker tror jeg. Du må bestå kravene på de testene som blir tatt (opptaks kravene får du høre tidlig) Så er det en opptaksprøve med jegerløpet, 22km med 7kg pakkning (ikke vanskelig), samt du må snakke med noen folk osv Lenke til kommentar
Audiovisuelt Skrevet 26. september 2009 Forfatter Del Skrevet 26. september 2009 På sesjon fikk man jo mulighetene til å søke/ønske seg inn som hundefører. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Joda, du kan ønske deg ting på sesjon, og det er ut i fra dette de bestemmer når du skal inn. Jeg tror det kun er opptak for hundeførere 2 ganger i året... Iallefall for Rygge troppen. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Luftforsvaret har 2 hundeavdelinger. En på Rygge og en på Ørlandet. Den på rygge vil du helt til. Da kommer du inn i en mye bedre og kjekkere tjeneste. Du vil starte på Madla som de fleste, og etter 7 uker går videre. Du søker hvor du vil eter 3-4 uker tror jeg. Du må bestå kravene på de testene som blir tatt (opptaks kravene får du høre tidlig) Så er det en opptaksprøve med jegerløpet, 22km med 7kg pakkning (ikke vanskelig), samt du må snakke med noen folk osv Det er også hundeførere på GSV. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Godt mulig, men det er vel hæren? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Godt mulig, men det er vel hæren? Hoho, kjapp i vurderinga der. Jeg leste "forsvaret har 2 hundeavdelinger. Ja, GSV er i hæren. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Godt mulig, men det er vel hæren? Hoho, kjapp i vurderinga der. Jeg leste "forsvaret har 2 hundeavdelinger. Ja, GSV er i hæren. Du var nok det Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Du må først inn i førstegangstjeneste for Luftforsvaret ja, og deretter kan kommer du inn på tester, intervju isv som avgjør om du kommer inn på hundetjenesten eller ikke. Om du kommer inn vil du sendes til FHSK (Forsvarets hundeskole) i 6 uker på kurs, før du deretter sendes til et tjenestested. Tjenestestedet du får er enten Ørlandet, Rygge eller Bodø. Hvorfor mener noen at Rygge er bedre enn Ørlandet? Man kan også bli hundefører i sjøforsvaret (KJK) og hæren (GSV, MP og TMBN). Endret 3. oktober 2009 av vestlia Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Hvorfor mener noen at Rygge er bedre enn Ørlandet? Det var det inntrykket jeg fikk av folk som var der i fjor. Jeg tjenestegjorde med de på Rygge og var på snakket med de på Ørlandet når jeg var på besøk der. Ene i troppen min var også overført fra Ørlandet. Rygge er en mye mer aktiv tropp er mitt inntrykk. Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Ok, skal til Ørlandet så håper det er morsomt der også. Har også hørt at messa og velferden der er bedre, så får håpe det lever opp til forventningene Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Velferden er bedre og sikkert flere folk på basen i helgene (langt å reise hjem for de fleste) Messa er jeg litt usikker på, det er utrolig mye bra mat i messa på Rygge. Men den er nyere på Ørlandet da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå