Gå til innhold

14åring solgt til pedofile!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Stusser på bruken av ordet pedofil her. Man er da virkelig ikke pedofil om man har sex med en 14 åring.

 

Men uansett en utrolig stygg sak det her på veldig mange plan..

Er vel nesten bare å bli vandt med at media driver med vranglære når det gjelder ord og uttrykk. Riktig ord er vel hebefili, men jeg mistenker av svært få vet dette.

 

Jeg stusser litt på hvordan det er med ungdomsmiljø i Sverige. Er ikke lenge siden det var en tenåringsjente som døde der av helt tragiske grunner.

Lenke til kommentar

Hva skal vi diskutere her da? Er det noen som synes dette var helt greit?

 

Altså, hva i himmelens navn å rike ER det som feiler enkelte egentlig???

Skal vel bare et par ting til her. Et visst syn på utviklingshemmede og en dæsj asosiale tendenser (mangel på forpliktelsesfølelse ovenfor skrevne og uskrevne regler). Det jeg ikke synes vi skal gjøre er å bruke sånne saker til å bygge eget selvbilde. Vi "er" ikke noe helt annet enn de "enkelte" som utførte disse handlingene. Under de rette omstendigheter kunne både du og jeg funnet på det samme. Skal man unngå slike ting nytter det ikke å glemme det.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Hei

 

Dette er grusomt, og et eksempel på hvor onde mennesker i bunn og grunn er. 100 voksne personer hadde gode muligheter til å stanse dette, men valgte istedet å stimulere sine perverse interesser.

 

Det viser også hvor store konsekvenser det får når voksne mennesker ikke er i stand til å ta vare på sine døtre på en fornuftig og riktig måte. Jeg tør påstå det er mye dumhet med inn i bildet (les; regelrett dumme mennesker).

 

Igjen, min omdiskuterte tråd får nok engang vind i seilene. Den harde virkeligheten krever harde metoder.

 

Ha en trygg og god kveld

 

Freddy

Lenke til kommentar

Tillater meg å kaste en brannfakkel nå - men hvorfor blir folk overrasket over at dette kan skje?

 

Menneskehandel som dette er per definisjon, du selger en person gjentatte ganger er ikke noe nytt, det er jo gjenganger i argumentasjonen for å slutte med prositusjon...

 

Uansett - det er jo trist, men jeg skulle likt å vite hvorfor disse ikke ble plukket opp før, og hvorfor politiet unlot å gjøre noe før nå?

jf. artikkel, så visste de om dette siden vinter - skal jeg sette det på spissen, så undres jeg om en kan si de medvirket til dette?

 

Flinkefreddy; hva har tråden din med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
Er vel nesten bare å bli vandt med at media driver med vranglære når det gjelder ord og uttrykk. Riktig ord er vel hebefili, men jeg mistenker av svært få vet dette.
Noen burde drive med litt folkeopplysning.
F.eks skoleverket. Det er ingen grunn til å forvente at aviser - private bedrifter - skal ha noen andre mål enn å tjene penger, men det er jo en hyggelig tanke.

 

Lurer på hvordan det kom frem. Foreldrene/skoleverket/venner av jenten bør jo normalt forventes å oppdage slike ting, selv om vedkommende var utviklingshemmet?

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar

Hva min tråd har med dette å gjøre ?

 

For det første; tror du alle pedofile hadde turt å begå overgripelser når det fantes et register ?

 

For det andre; En sjanse til å ta igjen.... Ja, vet det er primitivt og ikke "politisk" korrekt, men vanvittig forebyggende !!! Hvis det gir bittelitt trøst til ofrene, er det verdt det !

 

Men alle på min tråd er veldig politisk korrekte (=politisk korrekt ord for feig), så kommer aldri noen vei med det.

Endret av FlinkeFreddy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...