Gå til innhold

TJ07 med vannkjøling - Update 6 - Pakke fra CoolBits!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lyst til og legge ut prosjektet mitt her og grunnen til dette er at data er en hobby jeg har drevet med både passivt og aktivt siden jeg var 12 - 13 år. De første byggene mine var selvfølgelig juletrær med ekstra mye lys, og pynt samt. en hel haug av klistrmerker på bakpanelet, men de tidene er heldigvis forbi. Samtidig driver jeg en hel del med noe redigering på både bilder og video.

De siste to årene har jeg ikke klart og blitt fornøyd med det jeg har bygd - det støyer for mye, det skrangler for mye, det er for mye lys, eller det er vanvittig varmt. Jeg har høvla over et Antec 900, Antec 1200, Lian Li PC75 og et CM Stacker nVidia edition uten at det ga mye tilfredstillelse. Det eneste bygget jeg har blitt fornøyd med, var et jeg bygde til en venn med P80 Armorsuit, et absolutt et nydelig kabinett!

Nå satser jeg på et støysvakt og stilrent bygg, og da hører vannkjøling og et aluminiumskabinett hjemme hos meg. Jeg beholder noen gamle deler, og sper på med noen nye. Ingen lys, god luftgjennomstrømining der det trengs, og null kabelsalater. Kun et kabinett har falt innefor denne kategorien - Silverstone Temjin 07, eller TJ07 som den kjærlig blir kalt.

Jeg har handlet litt ymse deler i løpet av året, men venter nå på en "hovedpakke" fra coolbits.dk som det kommer noe snadder med.

Komponenter

Hardware

[H] SilverStone TJ07.

[-] XFX nForce 790i Ultra.

[H] Intel QX9650 Lapped/Intel Q6600.

[H] PowerColor 4870 512MB i påvente av Fermi.

[H] OCZ Platinum DDR3 1600MHz 4GB.

[H] Thermaltake ToughPower 1500W/MIST 1000Watt.

[H] Western Digital Raptor 74GB.

[H] Western Digital Black 1TB.

[H] Asus Stiker II Extreme.

Vannkjøling

[H] AquaComputer Cuplex HD

[H] Laing DDC-1T Plus pumpe.

[H] EK Multioption reservoar 250mm.

[H] XSPC Laing DDC topp.

[H] 10m Tygon slange med 3/8 ID.

[H] Feser One - UV Black (1L) kjølevæske.

[H] En hel haug av 1/4G - 3/8ID nipler.

[B] Fillport av ett eller annet slag. (Kom med forslag!)

[-] MIST 360 Extreme radiator.

[-] AquaComputer 790i NB/SB vannblokk.

[-] EK 790i MOSFET vannblokker.

[H] AquaComputer NB vannblokk.

[H] AquaComputer SB vannokk.

[H] AquaComputer MOSFET vanblokker.

[H] AquaComputer AquaDrive x4

[U] Feser eXchanger 240.

[U] Feser eXchanger 360.

Tilbehør

[B] Fractal Desgin 120mm vifter à 7 stk.

[H] Fractal Design 92mm vifter à 2 stk.

Metalarbeid

Dette er et kult område. Etter jeg har sett litt på MurderMods begynte idèene og strømme fram oppe i knotten på meg. En del skisser skal jeg prøve og lage i SketchUp, pluss at jeg har en plan om og sande ned alminiumsdelene i TJ07'en og powdercoate de svarte. En del mounts trenger jeg også til radiatorer og vifter. Jeg kommer med mere utfyllende informasjon på dette punktet senere.

[H] Har komponenten.

[U] Komponenten er under veis.

[B] Komponenten vurderes, eller planlegges til innkjøp.

[-] Sløyfet.

Førstepost vil bli oppdatert i ny og ne! ;)

Bilder kommet utover uken, stay tuned.

Kommentartråd.

Endret av EditeD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Update 2 - Litt tenking.

Jeg har da brukt litt av helgen på og tenke litt på hva jeg vil gjøre med TJ07'en. Først og fremst vil jeg ha, som sagt, alt stilrent. Den vanskligste og mest utfordrende oppgaven her vil bli kabler og vannkjølingen, og hvordan det er satt opp. Harddiskene kan bli et litt større problem ettersom harddiskbayene i bånn må fjernes fordi en 3x MIST rad skal dit. Dette betyr også automatisk mere kabler som må gjemmes. Noe jeg har tenkt på da, er en Aquadrive fra AquaComputer, eller en Silverstone CFP51.

Fordelem med Aquadrive er at den er stille, men ulempen er at den er såppas dyr, og at den krever ekstsa kjøling i loopen. Silverstone-bayen er derfor mere gunstig per nå.

En annen ting jeg lurer på er om jeg skal montere ATX eller BTX. Mulig jeg slenger opp noen skisser som viser fordeler vs. ulemper mot de to standardene.

Kom gjerne med innspill og idèer i kommentartråden! :)

Endret av EditeD
Lenke til kommentar

Update 3- Photoshoot!

Heisann! Photoshoot is done! Tok frem min kreative side, så håper dere koser dere :)

790i

dsc0332.jpg

dsc0333n.jpg

dsc0336t.jpg

dsc0340s.jpg

Grafikkortene som skal inn. Akkurat nå sitter de på et XFX 780i.

dsc0403d.jpg

OCZ Platinum.. namnam <3

dsc0411.jpg

dsc0410.jpg

ToughPower av det tøffeste slaget.

dsc0370f.jpg

Temjin teaser

dsc0364u.jpg

Neste update vil vel bli når jeg får pakken fra CoolBits! ;) Håper dette fikk de fleste innteressert! :D Husk kommentartåden!

Endret av EditeD
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisann! Vil bare legge ut en liten miniupdate angående pakken fra coolbits som jeg venter på.

Akkurat nå, så er portsen kjempetrege, så jeg er nødt til og smøre meg med tålmodighet. uansett blit det masse feta snack når pakken kommer. Den inneholder bl.a;

EK-Multioption RES 250 - rev.2 + EK-ANTI-Cyclon

Laing DDC-1T Plus

XSPC Laing DDC top

EK nippler G1/4" [10mm, 3/8"] 10 stk

Tygon R-3603 3/8" [14,3/9,5mm] - 50cm*10

Feser One - UV Black 1L*2

Endret av EditeD
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei!

Prosjektet er midlertidig på vent ettersom noe hardware har tatt kvelden. RMA there is. Jeg kommer til og poste en update i senere tid, men dette kommer nok til og være en stund i fremtiden. Takk for all tålmodighet og takk til alle de som har fulgt med så langt.

- Kim.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Heisann! Long time, no see!

Prosjektet ble lagt på is da XFX 790i Ultraen døde, og jeg fikk tilbake et Asus Striker II Extreme med masse stabilitetsproblemer av NetShop, men nå ser set ut som om vinden har snudd i positiv retning. Jeg har bestilt en del stuff fra Coolbits.dk. Jeg har også fått tak i vannblokker til SIIE til lån, pluss at jeg har tinget på et annet XFX 790i hos en venn.

Jeg kommer også til og planlegge en del mere, og prøve og komme opp med en sketch-up skisse av hvordan prosjektet kommer til og se ut i sin helhet - det eneste problemet er at jeg må lære meg en del teknikker først :) Likevel er ikke dette et fort-gjort prosjekt, så det har jeg mere enn nok tid til og gjøre!

Bestilt:

Feser eXchanger 240

x1017.jpg

Feser eXchanger 360

x1028.jpg

Jegskal prøve og gå tak i et kamera og ta bilder av hvordan TJ07'en ser ut nå. Håper der ser frem til neste update! Ikke glem kommentartråden!

Edit: Jeg tror jammen jeg fant et navn til prosjektet også.. :) Noen andre forslag? Spørsmål? Fyr løs!

Endret av EditeD
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

*Update 6*

Yes! Da er pakken ankommet!

* TFC Xchanger 240

* TFC Xchanger 360

* Tygon R3603 3/8ID

img6545.jpg

img6517i.jpg

img6540gj.jpg

img6547s.jpg

Kommer ganske snart SketchUp om hvor jeg har tenkt og plassere de. :)

Ikke glem kommentartråden!

Stay put!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei! Sliter litt med og ferdigstille produktet i SketchUp da jeg ike får det til å fungere skikkelig.. :p Ser uansett ut som om dette blir et langtidsprosjekt uten like med økonomien jeg har nå :) Håper på bedring etterhvert!

Ser likevel frem til å få til noe.. :) Yay!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...