Gå til innhold

Kommentarer - Silverstone TJ07 med vannkjøling.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tollen på pakker over 400,- (mener jeg) er 10.7% OM de blir fortollet da. Kan hende de ikke blir stoppa i tollen da.

Har selv et TJ07 med vannkjøling, doble 120mm rads, akvariumspumpe og Swiftech Apogee GT. Får snart ei blokk til det ene 4870et mitt, da kan jeg sende inn det gamle som røyk, da jeg mangler min kjære bakplate til det ene. Så kjøper jeg blokk til det også. Er utrolig med plass i kabinettet. Har det med vindu originalt, så radiator oppe blir ikke pent.

Men kabinettet i seg selv er noe av det peneste som verden har gitt til nå! :thumbs:

Lenke til kommentar

Hei, takk for svar!

10,7%? Snodig tall. Ja, blir uansett veldig skjelden over 1000 kr håper jeg, ellers kan jeg slite litt. Det står på posten pakkesporing at den er stoppa i tollen og er poå tollageret.

Takk for bildene Seruka, litt laber kvalitet, men jeg ser i allefall hva du har gjort :D Ja, TJ07 er et ENORMT og kjempepent kabinett som jeg kommer til og bruke lenge! :D

Lenke til kommentar
http://www.toll.no/templates_TAD/Article.a...;epslanguage=NO

Vet ikke hva som er tollpliktig og ikke.

Har desverre ikke bedre bilder, er bilder som lå på ITAvisen, om jeg hadde hatt originalen hadde det vært bedre

Takk for linken :) Alt over 200+ kr er nok tollpliktig, vil jeg tro ut i fra skjemaet.

Ah, kk. Skal se etter på IT Avisen om det er noen "smude" temjiner der ;) Hehe.

- Ed

Lenke til kommentar

Hmm. Har de tollet pakken min 2 ganger?

01.10.09 08.19 ANKOMMET LAGER 0024 OSLO

30.09.09 12.19 TIL TOLLAGER 0024 OSLO

30.09.09 11.31 ANKOMMET LAGER 0024 OSLO

30.09.09 11.19 TIL TOLLAGER 0024 OSLO

30.09.09 09.55 TIL TOLLVURDERING 0024 OSLO

30.09.09 09.55 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 0024 OSLO

28.09.09 18.22 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

27.09.09 23.34 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

27.09.09 16.19 INNHENTET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

Er dette en feil av Posten Norge, eller skjer slik med alle pakker?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

Pakken ble sendt i dag (Fredag) fra tollsentralen i Olso. Regner med og få pakken på mandag, eller tirsdag. Ting tar tid når det er kommunikasjonsproblemer mellom Posten Norge og enkeltkunder, samt bedriften som har sendt pakken - men nå er flokene løst opp, og jeg gleder meg som en bajas til og få sikla litt over pakka! :D

Stay tuned for update!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
jeg fikk min TJ07 forrige uke, min gikk også ut deretter tilbake til tollen, jeg måtte betale 700,- i toll når jeg hentet den på posten, den var på tollstasjonen i 2 dager...

Heisann! Bestilte du brukt eller nytt? TJ07 begynner og bli et skjeldent kabinett blandt perlene :) Høres riktig ut med 700kr toll.

Har fått pakken min, og det kommer vel bilder opp i løpet av kort tid. Har hatt litt problemer med EK-reservoaret ettersom en av festene var knekt under ankomst, så snakker litt med Daniel fra Coolbits :) Skal vel gå greit.

Må forresten si at Laing DDC pumpen er ekstremt rå, skyver voldsomt mye vann, og spesielt med XSPC-toppen! :D Hehe, virkelig fornøyd med kjøpet.

Desverre kjøpte jeg da for få nipler, så om doen har noen EK-nipler liggende av dette slaget; (Clicky) er jeg veldig innteressert! :)

En annen ting er vifter, jeg vurderer helt svarte vifter av typen Scythe S-FLEX, men jeg dropper disse over noen 120x120x30/35-ish vifter. Noen som har noen forslag? Vil helst at det skal være stillegående med grei airflow.

Rammen på Temjinen er sendt til lakkering hos Bimme, med unntak av hovedkortbrettet som skal lakkeres ved en senere annledning ^^ Dette prosjektet går likevel litt fremover selv om ting er litt tråkig med tanke på hardware :)

Cheers! Takk for alle kommentarer, forslag og hjelp.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
jeg fikk min TJ07 forrige uke, min gikk også ut deretter tilbake til tollen, jeg måtte betale 700,- i toll når jeg hentet den på posten, den var på tollstasjonen i 2 dager...

Heisann! Bestilte du brukt eller nytt? TJ07 begynner og bli et skjeldent kabinett blandt perlene :) Høres riktig ut med 700kr toll.

Jeg bestilte ny..

post-186891-1259603682_thumb.jpg

Endret av xeq3
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Var dødt her ja.. Jeg lurte på hvordan du skulle sette opp 3x120 og 2x120-radsene der nede? Regner med du gjør som meg iallefall med PSU nærmest venstresida. Jeg har pumpa i andre PSU-"bayen", men tror du tenker å ha 3x-en der istedet? I så fall, hvor skal du ha pumpa?

Om du har 12v-pumpe har du det litt friere enn meg, jeg sitter med en gigantisk 1200l/t akvariepumpe...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...