Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Avlang kul i panna :S

Gjest Guest_hmm_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_hmm_*

Har fått en avlang kul i panna, midt mellom øyenbrynene og litt opp. Har hat den et par ukers tid, og skjønner ikke hva det kan være. Noen som har opplevd noe liknenede?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Har fått en avlang kul i panna, midt mellom øyenbrynene og litt opp. Har hat den et par ukers tid, og skjønner ikke hva det kan være. Noen som har opplevd noe liknenede?

Så rart da, får jeg søkte etter det samme her på nettet og fikk opp ditt spørsmål.

Jeg har nemlig også fått en kul i panna. har ikke slått meg eller lign, men den er øm og vond og jeg er svimmel og ser dårligere.....aner ikke hva det kan være jeg.

Lenke til kommentar
Gjest FakeFaced

Du skriver ikke om du har slått deg på noen som helst måte, men selv om du ikke kan huske å ha slått deg, kan det ha skjedd i søvne eller det kan ha gjort så lite vondt at du ikke har lagt spesielt merke til det. Hva vet vel jeg?

Det jeg vet er at hvis den er der unaturlig lenge kan du ha en slags skade på hodeskallen.

En gang var jeg med i en litt for voldelig vannkrig (ikke spør) og der fikk jeg et stort blødende sår i panna og en stor kul. Denne kulden har jeg hatt i over et år. Den gjør ikke noe særlig vondt lenger, den bare er der. Jeg spurte doktoren min om hva dette var for noen måneder siden, og hun svarte at noen ganger når man har fått en skade på hodeskallen kan hevelsen vare så lenge som et år. Jeg husker ikke helt hvorfor eller hvordan, men det var hvertfall helt naturlig.

Men hvis den gjør vondt og/eller du ikke vet hvordan du har fått den, bør du oppsøke en lege. :)

Lenke til kommentar

Jeg fikk for ca. 5 år siden en planke som sto i spenn midt i pannen over øyet så det sang, besvimte nesten av slaget. Kom selvsagt en stor kul, men nå i ettertid er det fremdeles en liten hevelse over øyet. Som om det har blitt et tjukkere lag med bein der eller noe lignende. Er hardt også, det kan ikke presses inn med fingeren, så har vanskelig for å tro at det kan være en ordinær hevelse, spesielt etter 5 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...