Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Trenger veldig hjelp! Har jeg sjangs?


Gjest Wendelinho

Anbefalte innlegg

Gjest Wendelinho

Hei, jeg skal gjøre historien kort. Jeg har vært god venn med en jente i 9 år nå, jeg har veldig sterke følelser for henne. Jeg har snakket med henne over facebook, og hun sier til meg at utseende ikke betyr alt for henne (jeg er ikke verdens penest). Så da tenkte jeg at jeg hadde sjangs på henne. Hun sa at hun NESTEN var forelsket i meg. Men nå begynner jeg å bli usikker. Hørte med venner av henne at hun plutselig bryr seg om er utseende, betyr det at jeg ikke har sjangs på henne? Uansett så skal jeg møte henne i vinter/jul, da tenkte jeg å fortelle henne hva jeg føler for henne, er det en god idê, eller blir de for direkte? Er en stund siden jeg så henne. Så lurer litt på hvordan jeg skal starte og avslutte en samtale, (er ikke så flink med jenter). Vil ikke være for direkte, men vil heller ikke havne i ''The Friend Zone'' (Vennefella). Jeg har hørt råd fra folk jeg kjenner at jeg bare skal gå bort til henne, si hva jeg føler, også kysse henne. Jeg tenker på munnen, fordi det er mere sånn ''kjæreste'' aktig, jeg tenkte at kinnet var mere ''venneaktig'' og at da kan hun tenke at jeg var pyse som ikke turde på munnen? Vet dette ble veldig mye. Men hvis noen forstår det jeg skriver, så vil jeg være takknemlig for svar.

PS. Er ikke sammen med henne (ennå). Vi er begge 14 år. Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De aller fleste jenter bryr seg ikke så mye om utseende til gutten, men i din alder bryr de seg ofte om guttens sosiale status. Hvis du er blant de kule og er godt likt av alle vil det bli mye lettere for henne. Fordi i den alderen er jenter ofte redde for å vise seg sammen med en som ikke er så kul osv. Jeg vet ikke hvordan du blir sett på, men det er nå så.

 

Uansett løpet er aldri kjørt før du har fått det bekreftet. Å gå rett bort til henne og kysse henne er litt drastisk tror jeg. Men du kan gå bort til henne og spørre om hun vil finne på noe med deg. Når dere er alene kan du gi henne det kysset ;)

Lenke til kommentar

begyn å prat med henne på mobilen sms blir mye mer personlig enn facebook noen gang kan klare. da kan du alltid ta kontakt sende melding på natta lurte litt på ka hun gjør på, du tenkte liksom litt på henne.... når du tenker på noe morsomt sende du melding til henne.

 

"Hun sa at hun NESTEN var forelsket i meg" det betyr at hun liker deg men hun sier "nesten"

for å ikke bli for direkte. evt du ikke like henne.. da blir det ikke flaut for henne. (hun føler seg tryggere)

 

alle jenter bryr seg om utsende, men mest sitt eget. alltid gøy med fine folk men trenge det ikke. ikke tenk på det

Lenke til kommentar
Gjest Wendelinho

Det Phase sa, at når vi var alene skulle jeg kysse henne. Hva er lurest? Munnen eller kinnet? I hvilken del av samtalen skal jeg kysse henne? Har ingen greie på jenter, gode svar, men jeg er ikke så veldig av den sosiale typen, kan jeg gjøre noe med det?

Lenke til kommentar
Har ingen greie på jenter, gode svar, men jeg er ikke så veldig av den sosiale typen, kan jeg gjøre noe med det?

 

Det Phase mener er sosial status, ikke hvor sosial du er i seg selv. Det vil si din posisjon i omgangskretsene dine, er du en leder type som naturlig tar ledelse i vennegjengene ? Har du et stort netverk med andre ? Kjenner du mange "ledere", folk som naturlig blir fulgt av andre, folk som mange respekterer (som gjerne også annerkjenner deg som en god venn/forbundsfelle)? Har du et sosialt netverk som stiller opp for deg i vanskelige situasjoner ? . Dette er egenskaper som avgjør ens sosiale status. Sosial statur har vært viktig faktor for valg av seksuell partner i tusenvis av år, og det er det enda.

Lenke til kommentar
Gjest Wendelinho

Må man være ledern i gjengen for å få dame pr.idag? Hjelper det ikke å være snill? Jeg er jo ikke verdens peneste. Men har store følelser for henne, vil fortelle dette, og vise det med ett kyss.. Men hvordan?

Lenke til kommentar
Gjest Wendelinho

Greit, jeg vet alt jeg skal gjøre og holde dere oppdatert, nå lurer jeg på om jeg skal kysse henne på munnen eller kinnet?

Jeg tenker at kinnet er litt mere venner, og da kan hun fort tenke at jeg ikke turde å vise større følelser for henne, og jeg selv vet ikke hvordan hun ville reagert hvis jeg kyssa på munnen? Og kysse på kinnet er mere vennegreier, vil ikke havne i friend zone.

Kysser jeg henne på munnen, så forstår hun bedre hva jeg føler, men jeg vet ikke hvordan reaksjonen på noen av delene vil bli?

Lenke til kommentar
Må man være ledern i gjengen for å få dame pr.idag? Hjelper det ikke å være snill? Jeg er jo ikke verdens peneste. Men har store følelser for henne, vil fortelle dette, og vise det med ett kyss.. Men hvordan?

 

Nei det må man ikke, men det gjør det betraktelig lettere, spesielt på din alder.

 

Dersom tiden for ett kyss er inne og stemningen er der, så vil det skje av seg selv. Du vil mest sannsynlig underbevist kjønne om hun er klar for det og handle på innstinkt deretter :) Med andre ord det vil skje av seg selv. Et "kunstig" kyss av typen at du lener deg frem og kysser hun når hun snakker om været kan fort slå akterut.

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar
Gjest Wendelinho

Vil kysse henne på skolen, bak skolen alene... Vil fortelle hva jeg føler for henne, men ikke bli for direkte.. Hvordan kan jeg forklare følelsene mine for henne uten å virke for avslørende liksom? Og vil helst bare kysse henne sånn, for å vise hva jeg føler, blåser i tidpunkt?

Lenke til kommentar
Gjest random dud
Vil kysse henne på skolen, bak skolen alene... Vil fortelle hva jeg føler for henne, men ikke bli for direkte.. Hvordan kan jeg forklare følelsene mine for henne uten å virke for avslørende liksom? Og vil helst bare kysse henne sånn, for å vise hva jeg føler, blåser i tidpunkt?

Ikke stress sånn med kysset. Vær litt spontan. Ring henne når hun minst venter det og spør om hun vil bli med ut og finne på noe.

Hvis det går bra så kan du evt. kysse henne hvis anledningen byr seg. Du merker fort når det er det rette tidspunktet.

 

Og et tips til. Ikke si til henne rett ut " jeg har følelser for deg". Da legger du alle kortene på bordet og det kan lett føre til at hun dumper deg.

 

Prøv heller å vise det på andre måter. Berøring er viktig.

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Gjest Wendelinho
Vil kysse henne på skolen, bak skolen alene... Vil fortelle hva jeg føler for henne, men ikke bli for direkte.. Hvordan kan jeg forklare følelsene mine for henne uten å virke for avslørende liksom? Og vil helst bare kysse henne sånn, for å vise hva jeg føler, blåser i tidpunkt?

Ikke stress sånn med kysset. Vær litt spontan. Ring henne når hun minst venter det og spør om hun vil bli med ut og finne på noe.

Hvis det går bra så kan du evt. kysse henne hvis anledningen byr seg. Du merker fort når det er det rette tidspunktet.

 

Og et tips til. Ikke si til henne rett ut " jeg har følelser for deg". Da legger du alle kortene på bordet og det kan lett føre til at hun dumper deg.

 

Prøv heller å vise det på andre måter. Berøring er viktig.

 

Lykke til ;)

Jeg vet ikke noe om jenter, hun ekke kjæresten min. Vi skal møtes til jul.. Hvordan skal jeg forklare følelsene mine? Hvordan berøre henne? Vil ikke virke for innpåsliten? Eier ikke aning når det gjeller jenter.

Lenke til kommentar
Gjest Wendelinho
Du har masser av tid til å få gode tips, men hvis du ikke skal møte hun før jul så er det stor sansynlighet for at du mister følelser for hun. Ikke si at du har følelser for hun, vis det.

Jeg fortalte følelsene mine for henne over nettet, og hun skrev tilbake: hei! jeg vet ikke heelt hvordan jeg skal si dette, men jeg vet at du er forelska i meg.... også... øhh... ok, ikke bli såret, for jeg mener ikke noe vondt med det! men i hvert fall.... jeg tror ikke vi hadde passet sammen! selv om du er drit digg eller ikke, så har vi ikke lik personlighet, tror jeg... jeg beklager (navnet mitt), men vi kan alltids være venner :)

 

Så... Skal jeg bare være venner med henne? Jeg sendte en melding tilbake og sa at, dette var hva hun kom til å si hvis det var for 3 år siden (sist gang vi møttes). Er jeg for innpåsliten? Denne meldingen passer ikke nå som jeg har forandret meg... Så skal jeg godta å bare være venner?

Lenke til kommentar

Jenter bryr seg overaksende lite om utseende, så akkurat den delen kan du glemme med en gang. Og er rimelig sikker på at du ser bedre ut enn det du selv tror du gjør. :)

 

Når det kommer til den alderen du er i nå, er det ikke mange av de "gyldne regler for sjekking" som har tredd i kraft enda. Så det eneste jeg skal råde deg til er å senke skuldrene og ikke tenke så mye. Bare handle på følelsene dine, og prøv deg frem. :)

Mest sansynlig liker hun deg godt. Du må bare vise henne det ved å ta det du vil ha.

 

En god situasjon å gå etter kysset på, er hvis dere f.eks. har gitt hverandre en klem, og hun ser deg i øynene uten å si et ord i noen sekunder.. :)

Men det er vanskelig å finne en kysse-situasjon hvis dere ikke har hatt noen kroppskontakt i løpet av dagen. Så begynn med kroppskontakt fra første sekund.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Gjest Wendelinho
Du må nesten godta å bare være venner, er strengt talt hun som har sagt at hun bare vil være venner med deg... Aldri fortell en jente hva du føler, det slår nesten alltid feil

Er det ingen sjangs at jeg får hu? Fins det en måte å få henne til å glemme hva jeg har sagt til henne? Vil det gå bra med bare venner? Skal jeg glemme hele planen (første inlegg)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...