1234567890qwertyuio Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Går det an å sette en CPU-vifte inne i kabinetet? Ikke på CPU-en men bare henge den opp. fordi jeg har et svart kabinet med 5 vifter medn jeg har ofte CPU-temp. på over 60-70 grader C. Lenke til kommentar
smygarn Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 huh? håper du mente å henge opp en vifte inne i kabinettet sammtidig som du har en kjøleribbe med vifte på cpu.. dette er iaff no prob.. men jo lengre du tar CPU-vifta unna kjøleribba, de mindre effekt gir den, og det vil du vel ikke om du allerede har en 60grader! ? Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 20. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2003 Ja, jeg mente å kjøpe en ny CPU-vifte å sette den i kabinetet. Kjøle ribbaog vifta har vel en kjølende efekt, og da gjør vel den det kaldere der den sitter? Jeg bare lurer, er litt n00b innen dette med kjøling. Lenke til kommentar
rks Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Ribba vil ikke kjøle noe som helst om du bare henger den i løse lufta..... Har du 5 vifter bør du heller se på hvordan lufta strømmer i kabinettet ditt. Alt en ekstra cpu-vifte (antar du mener <60mm) vil gi deg er ekstra støy. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Mange folk som er helt på bærtur her... Er det slik at du vil plassere en vifte inne i kabinettet for å få luftstrøm inne i kabinettet? Uansett, det er litt rart at du har 5 kabinettvifter og så høy temp. Derfor lurer jeg på følgende: Hvordan har du plassert viftene? Hvilken vei blåser de forskjellige? Hvaslags CPU/kjøler har du? Min erfaring er at de vifteplassene bak ved cpu-kjøleren (på chieftec) _ikke_ på blåse luft inn. Turbulensen fra disse gjør at CPU-kjøleren ikke får "grep" på luften slik at CPU blir varmere! Husk også at du må ha ca. like mange som suger inn som blåser ut. Typisk 3 inn og 2 ut. Har du Chieftec, bruker du de to kabinettviftene foran og i døren til å blåse inn og de to bak til å suge ut! Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 20. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2003 Jeg har et kabinett som ligner på en nokia telefon, men vis en extra CPU-vifte ikke hjelper så har jeg fått svar på det jeg lurte på!!! !! !! Tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå