Bolivar Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Hei, Skal ha meg nytt objektiv i normalzoom klassa. Kven av desse har mest valuta? Jobber i avis, så eigentleg er ikkje bildekvalitet det absolutt viktigaste, men treng eit lysstrerkt objektiv. Canon 450D er kameraet. https://prisguiden.no/product.php?product...5&cat_id=24 Sigma 18-50 2.8 https://prisguiden.no/product.php?product...7&cat_id=24 Tamron 17-50 2.8 https://prisguiden.no/product.php?product...8&cat_id=24 Sigma 17-70 2.8-4.5 Med tanke på verdi for pengane, kven er best? Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Stemmer for tamron jeg. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Jeg stemmer for denne jeg, Tamron SP AF 17-50mm F2.8 XR Di II VC LD Aspherical. Akkurat samme som du linket til over,bare at denne har stabilisering i tillegg.Gir deg et par blendertrinn ekstra på kjøpet. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Uten tvil, Tamron Lenke til kommentar
JimE Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Jeg bruker sistnevnte sigma selv, men har tenkt meg over på Tamron. Så jeg støtter de andre her Lenke til kommentar
HUNTER1977 Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Sitat Jeg stemmer for denne jeg, Tamron SP AF 17-50mm F2.8 XR Di II VC LD Aspherical. Akkurat samme som du linket til over,bare at denne har stabilisering i tillegg.Gir deg et par blendertrinn ekstra på kjøpet. Noen som har hørt når denne kommer i salg? Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Jeg er også tilhenger av tamron 17-50mm, er det objektivet som har sittet på kamerahuset mitt desidert mest så langt. Er også spent på om den nye versjonen med stabilisering er like god (eller enda bedre) optisk. Syns dog prisen er noe stiv, når du får "gamle" tamron 17-50mm ned i 2000kr brukt hvis man holder øynene åpne. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Mulig at litt av grunnen er at det er ingen lyssterke normalzoomer med stabilisering som er spesielt billige. Ikke at man nødvendigvis skal sammenligne Nikon/Canon 17-55 f/2.8 med 17-50 VC, men alternativene innen kategorien er relativt få. Sigma kommer for øvrig med en 18-50 f/2.8-4 (tror jeg det var) OS, kan kanskje være et godt alternativ til Sigmas 17-70 om man vil ha noe billigere enn 2.8-zoomene og med stabilisering. For øvrig kommer det garantert til å bli en splittet leir her, ettersom noen mener at stabilisering har lite for seg på såpass korte brennvidder, mens andre anbefaler det varmt. Det beste er å tenke litt på om du tar bilder av ting som står stille, eller er i bevegelse. Stabiliseringen hjelper godt på ting som står stille, men skal man fryse bevegelse er det lysstyrke som gjelder. Å ha begge deler er uansett bare fryd og gammen. Endret 2. oktober 2009 av Aiki Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå