Gå til innhold

Selge Bergen til Sverige?

Dikky

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hu jeg tenkte på har sånn nordlending-dialekt .. ikke det at det er så veldig sexy, men UH! ho er nice!! (hu er så og si den eneste grunnen til at jeg ser på tv2 nå for tida)

Isabella Martinsen :woot:

Benedikte Rasmussen er mest sexy, bare se på bevegelsene eller lukk øynene og hør på den stemmen. :p

Lenke til kommentar
Jeg har en teori:

I Kiruna i Sverige har de jernmalmgruver og de sender alt jernmalmet til Narvik med jernbanen.. Dvs de er avhengige av at Norge slipper de igjennom ved grensen og tillater den transporten.

Det vi kan gjøre er at vi deler Norge litt nord for Trondheim og sier til svenskene at de kan få det hvis vi får litt av de. Tenkte da at vi kunne få Jamtland eller hva det heter ( ned til Gøteborg ihvertfall)

Det er et ganske fair bytte, og den delen av sverige har jo vært norsk før.

Hvis de nekter (hvorfor skulle de det?), sperrer vi bare grensen oppe ved Narvik så de må kjøre all den jernmalmen rundt hele Østersjøen..

Dette er det første jeg skal ordne når jeg blir president :lol:

Ikke F*EN! Nordnorge er definitivt en del av norge, skal dette skje så søker jeg asyl hos noen av dere folka nede på østlandet... Nekter å være en del av "söta" bror... :(

og DrErling: Hvorfor er Narvik et eget land? Det er jo en liten pingleby på knapt 20k innbyggere, ingen her som har noen grunn til å være bergen-arrogant (no offense bergensere, men det finnes noen av dere som tenker sånn :wink: ).

Btw: Nei, jeg er ikke fra Narvik opprinnelig, jeg bare lurer...

Lenke til kommentar
De fleste Bergensere vil ikke engang merke forskjell pga. deres begrensede Geografi kunnskaper allikavel.(Hoved-delen av bergensere tror jo Bergen er hovedstaden i Norge .. ) ]

Men Bergen er jo et selvstendig land. Jeg har da alltid vist pass da jeg har reist fra Oslo til Bergen. :roll:

Lenke til kommentar
De fleste Bergensere vil ikke engang merke forskjell pga. deres begrensede Geografi kunnskaper allikavel.(Hoved-delen av bergensere tror jo Bergen er hovedstaden i Norge .. ) ]

Men Bergen er jo et selvstendig land. Jeg har da alltid vist pass da jeg har reist fra Oslo til Bergen. :roll:

Lenke til kommentar

Lenke til kommentar

Bergen= :woot:

Norges desidert beste by...

Bergenesere=Norges mest kjente folkegruppe?

Bergensdialekt=Norges mest omdiskuterte dialekt?

Bergensværet=Norges mest omtalte vær?

Bergensere og Brann=Norges beste klubb/supporter forhold?

Bergen er en spesiell by!

Norge hadde blitt kjipt uten Bergen og bergensere..

Kem skulle ha vunnet idol visst ikkje Kurt`n hadde vært med då?

Ka med Davy`en..?

Lenke til kommentar
Bergen= :woot:

Norges desidert beste by...

Bergenesere=Norges mest kjente folkegruppe?

Bergensdialekt=Norges mest omdiskuterte dialekt?

Bergensværet=Norges mest omtalte vær?

Bergensere og Brann=Norges beste klubb/supporter forhold?

Bergen er en spesiell by!

Norge hadde blitt kjipt uten Bergen og bergensere..

Kem skulle ha vunnet idol visst ikkje Kurt`n hadde vært med då?

Ka med Davy`en..?

Det der du sa nå gjør at jeg GJERNE selger Bergen til Sverige.. :grumpy:

Lenke til kommentar
OMG så stolt og kry eg var når vi kom tilbake til bergen igår. Østeldinger var så kalde og lite pratsome. Været var verre en i bergen tilåmed. Sverige var kulere en oslo selvom vi bare var i svinesund områset.

ikke snakk for oss alle.. jeg snakker som faen.. er oversosial :D

så jeg regner når du snakker dritt om østlandet, så snakker du om alle utenom meg :D.

jeg er en bergenser uten dialekta og kristendommen :D

Lenke til kommentar

hehe jo sant det ikke alle østlendinger er teite :p

Hehe vi ble ganske fort lagt merke til når vi snakket ja. Da en gang om natten da vi skulle kjøpe mat så sto det noen østlendinger og snakket på tlf og da vi bestilte sa den ene <nei det er bare noen bergensere> til han som han skannet på tlf med. Litt morsomt at folk så på oss og greier bare fordi vi snakket Bærgensk. :lol: litt kult egentlig. :woot:

Lenke til kommentar

Hvorfor selge bergen når oslo er nærmere. Da hadde bergen kunne brukt mer av skatte pengene som vi ellers hadde sendt over fjellet.

Svensken hadde til slutt tjent opp igjen det som de hadde betalt for oss. :woot:

Da hadde dessuten Bergen blitt med i EU med det samme. Billigere. Vi hadde vel kunnet sette opp vår egen svinesund. :D

Selge Bergen. Det var da ikke måte på da!!! :lol::lol:

Var du full når du fant på dette eller???? :lol::lol:

Lenke til kommentar

Hu jeg tenkte på har sånn nordlending-dialekt .. ikke det at det er så veldig sexy, men UH! ho er nice!! (hu er så og si den eneste grunnen til at jeg ser på tv2 nå for tida)

Isabella Martinsen :woot:

Det er en grunn til at man ser på været kl.06:40 ca om morran. Bare å håpe at hu er værdama da ja. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...