Gå til innhold

Selge Bergen til Sverige?

Dikky

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg begynner å bli ganske lei av "Bergenske bedrevitere" og det er sikkert dere også, så hvorfor ikke selge hele skiten til Sverige?  

De fleste Bergensere vil ikke engang merke forskjell pga. deres begrensede Geografi kunnskaper allikavel.(Hoved-delen av bergensere tror jo Bergen er hovedstaden i Norge .. ) Tvert om tror jeg Bergensere ville blitt glade over reduserte priser :)

Argumenter for å selge Bergen til Sverige:

• Tv2

Brann

Davy Wathne

Bergenserne skifter til forum.hardware.se ( :D )

Dekket neste års underskudd i statsbudsjettet?

:yes:

Kan ikke fordra selvopptatte, skrytende og PR- kåte bergensere. Selg driten, eller riv alt og bruk det til oppvarming.

Lenke til kommentar
Bergen er en artig by...  ...ikke selg. Og hvorfor til Sverige?? Da er det bedre å skjære Norge ut som en øy, sette på påhengsmotorer ved Finnmark. Så kjører vi ned til ekvator...  mmm... :lol:  :lol:

:lol: Du har jammen meg vill fantasi! :wink:

Lenke til kommentar

Bergen er faktisk en fin by. En ser jo tydelig når en går der at mens folk i Trondheim og Oslofjordsområdet ennå drev og slo hverandre i hjel og slikt drev Bergenserne handel med verden. Og jeg er ikke i nærheten av å være bergenser...

Når det gjelder Nordnorge kan en godt tenke seg et salg, men en glemmer da de enorme rikdommene som faktisk finnes i havet. Så dette bør nok heller løses med å avfolke Norge nord for Trondheim, og sende ut et par fabrikktrålere. Enkelt og billig.

Men STAVANGER derimot. For ikke å snakke om resten av Rogaland. Det eneste de har er stygg dialekt og et og annet oljerafineri som like gjerne kunne vært bygd andre steder. Stavanger er Norges svar på blindtarmen:

et totalt unødig område som ingen helt vet hvorfor man har, og kommer det noe derfra så er det en sann plage for resten av landet.

Å selge det til Sverige er uaktuelt; svenskene gidder ikke betale for det, og vi bør ikke engang gi vårt nasjonale avfallsproblem bort gratis til den kanten før vi har fått tilbake Bohuslän. I midtøsten trenger de imidlertid litt mer plass, så mitt forslag er altså å tilby FN at de kan opprette to nye stater i Rogaland: New Palestina og New Kurdistan. Vel og merke på betingelse av at Norge beholder Nordsjøen. Deretter lar vi rett og slett rogalendingene velge om de vil flytte til Kurdistan og bli torturert av tyrkerne eller til Vestbredden og bli torturert av israelerne. Kurderne og Palestinerne har så vidt meg bekjent ikke noe uoppgjort seg imellom, så med litt kjærlig press fra USA og Kristin Kron Devold bør de greie å leve side om side i fred og fordragelighet på sørvestlandet. Hvem som får Haugesund og hvem som får Stavager som hovedstad kan avgjøres ved loddtrekning, og for å sikre oss mot et nytt Jerusalemscenario blir selvsagt Sandnes og Stavanger slått sammen slik de burde ha vært for lenge siden.

Ser du? Alle parter blir fornøyde. Bortsett fra rogalendingene, og de har ikke fortjent bedre. Norge biddrar til en fredeligere verden, og vi slipper kråkemål og siddiser. Enkelt, genialt og fullt gjennomførbart.

Lenke til kommentar

Foreslår at vi selger alle nordmenn med IQ under 80 til sverige. Da tjener vi en slant, slipper innlegg som dette og svenskene kan nyte godt av luringene fra Norge..

Hilsen en bedreviter fra Bergen som bor i verdens beste by....... :-D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
Bergen er en artig by...  ...ikke selg. Og hvorfor til Sverige?? Da er det bedre å skjære Norge ut som en øy, sette på påhengsmotorer ved Finnmark. Så kjører vi ned til ekvator...  mmm... :lol:  :lol:

:evil: :x :grumpy: Ikke ta med Finmark. Det drittlandet klarer vi oss fint uten.

Men å selge Bergen til Sverige?Hmm... kanskje ikke så dumt men da vil jeg være med på lasset. Alt er jo nesten bedre i Sverige enn her da. Billig øl,mat,bil,damer,å bo,feriere, data :D etc. Og må jo elske svenske språket. Vill du k**** mig er jo en skikkelig turn on 8)

Ja selge Bergen uten bergensere :woot:

Lenke til kommentar
Foreslår at vi selger alle nordmenn med IQ under 80 til sverige. Da tjener vi en slant, slipper innlegg som dette og svenskene kan nyte godt av luringene fra Norge..

Hilsen en bedreviter fra Bergen som bor i verdens beste by....... :-D

Så det du foreslår er å avfolke nesten hele Norge, men du har min stemme... vekk med den gemene hop, litt synd da... hvem skal da gjøre alle drittjobbene?

Lenke til kommentar

Elin Tvedt...

Elin Tvedt har da slutta for leeeeeeenge siden :roll:

Hu jeg tenkte på har sånn nordlending-dialekt .. ikke det at det er så veldig sexy, men UH! ho er nice!! (hu er så og si den eneste grunnen til at jeg ser på tv2 nå for tida)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...