Gå til innhold

Bli mest mulig lykkelig (Alle konstruktive tilbakemeldinger er velkommen)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Themartine: Du har skjønt budskapet mitt.

Selvom om man er glad eller lei seg, så vil det engang ta slutt. Det som er viktig er at man er klar over det, sånn at man kan forberede seg best mulig, for å unngå å bli u-tilfredsstillhet.

Vel, til en viss grad, da. Alle mennesker opplever forskjellig mengde av motgang i livet, og man kan ikke alltid skylde på seg selv og sitt livssyn om man til slutt lar seg knekke av et hardt liv.

Lenke til kommentar
Nei, har ikke link, og var en stund siden. Finner den ikke. Tror det var en der man hadde spurt en rekke folk diverse spørsmål for å måle lykken og så spurt dem igjen år senere og finni ut av de var omtrent like lykkelige. Tror jeg leste det i nettavisen eller noe linka derifra.

Okei, si fra hvis du snubler over den da. Det kan jo være det ligger noe i det, men jeg skulle likt å lese litt mer inngående om saken først.

Lenke til kommentar
Jeg er enig. Det er derfor jeg sier i steg 1, at man må være forberedt på uønskede ting skjer med deg.

Ja, selvfølgelig, det er vel noe alle skjønner. Men man er uansett ikke rustet til å takle alle problemer selv om man er bevisst på muligheten for at de oppstår. Av og til er det helt naturlig, kanskje til og med nødvendig å la seg selv gå nedenom.

Det avgjørende da, er jo om man klarer å reise seg igjen, og komme styrket tilbake på bena.

Lenke til kommentar

Man må prøve å tenke fornuftig for å klare å forvandler problemer til positiv erfaring.

Selvom dette høres enkel ut, så betyr det ikke at det er lett. Det krever mye trening for å få det til å gå på "autopilot", det er ikke noe man kan bli god på med engang.

Livet går fra vugge til grav: Man går aldri "tilbake" uansett. Man må bare ta med de negative erfaringer videre i livet.

Noen er mental sterk, andre er mental svak. Men det er bare å trene mener jeg. Selvom vi alle har forskellige meninger, så er vi blitt bygget opp av de samme organene. Det er interessen som bestemmer hva man vil og ikke vil.

Lenke til kommentar
jeg er vist ikke lykkelig fant jeg ut nå...

jeg følger ingenting av det som er skrevet i første post, men ser fortsatt på meg selv som relativt lykkelig.

Henrik Ibsen sa engang "Forteller man sannheten til et gjennomsnitt menneske, tar man lykken fra dem med det samme"

Det betyr at når man finner ut sannheten i noe, så er det vanlig at man sitter igjen med tomhets-følelesen.

Så lenge man er tilfreds så betyr ikke nødvendigvis at dette er negativ.

Lenke til kommentar

Jeg kunne ikke vært mer uenig med Henrik Ibsen-sitatet ditt, Game-master. Hvis man gjør det som er riktig (sannheten) vil man alltid bli lykkelig. Men hvis man alltid gjør det riktige, vil man ikke lære hva som er galt. Fordi mennesker ikke veit alt, vil man alltid gjøre gale ting, og dermed bli mer ulykkelig. Følelsestilstanden tilsvarer dermed megden riktige og gale handlinger man har gjort. Fordi ingen veit helt sikkert hva som er riktig og galt, vil man sannsynligvis bli mer eller mindre lykkelig gjennom hele livet. Av og til har man flaks og gjør riktige handlinger, andre ganger har man uflaks og gjør gale handlinger. Noen ganger veit man litt om hva som er riktig og galt, og kan velge om man vil bli litt mer lykkelig eller ei.

Lenke til kommentar
http://www.ted.com/talks/dan_gilbert_asks_...e_we_happy.html

Her er et lite foredrag om lykkefølelsen, hvor foredragholderen snakker om bla. hvordan en som har mistet begge beina og en som har vunnet i lotto er like lykkelige et års tid etter hendelsen.

Dette høres intressant ut. Men linken er blokkert. Men jeg skal se på det når jeg kommer hjem.

Ellers takk for linken.

:O)

Endret av Game-master
Lenke til kommentar
Det finnes egentlig ikke noe som er riktig eller feil. Fordi det som er riktig for noen, kan være feil for andre.

Klart det finnes noe som er riktig og noe som er galt. Det er f.eks. ikke likegyldig om jeg slår til noen eller ikke. Noen føler kanskje at det er riktig å slå ned folk, men alt i alt mener jeg det er galt. Jeg har ikke den endelige sannheten, og derfor kan jeg ikke endelig avgjøre om jeg har rett. Allikevel mener jeg det er lite sannsynlig at det skal være riktig å slå til folk, men jeg kan ikke utelukke det.

Hvis man gjør gale ting blir man ulykkelig. Gjør man riktige ring blir man lykkelig. Fordi folk flest både gjør riktige og gale ting blir man mer eller mindre lykkelig.

Lenke til kommentar
Det finnes ingen magisk oppskrift på hvordan en skal være lykkelig, siden det er så utrolig mange individuelle faktorer som påvirker.

Jeg er enig i at vi mennesker er forskjellige. Jeg jobber selv i service yerket i snart 3 år, jeg liker å hjelpe mennesker. Jeg har snakket med godt over 10.000+ mennesker gjennom tiden, hvor alle er forskjellige.

Felles for dem alle er at de har problemer med PC, og den må repareres. For å gjøre jobben min lettere, så det er derfor interne rutiner på jobben som jeg følger etter.

Poenget er at selvom vi er forskjellige så er problememe som vi møter i livet ofte de samme.

Noen er mental sterk og klarer å håndterer det fint. Andre tar det tungt og klandrer segselv.

Jeg sier ikke at min løsning er den eneste måte å oppnå lykke på. Men jeg er sikker på at det er rutiner må følges for å oppnå mest mulig lykke.

Det er dette jeg prøver å jobber med, finne rutiner som alle kan følge etter, hvis de er intressert i å oppnå lykke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...