Grandmaster Gamer Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 (endret) Etter mange år med studering av forskjellige religioner, og mye tenkning så har jeg funnet rutiner som man kan følge for å bli mest mulig lykkelig. Lykkelig handler ikke bare om å være glad. Men å være i et tilstand hvor ingenting kan forstyrre sinnet. Slik at vi er klare til å finne fornuftige løsninger på problemer, og heller forvandler det til noe positiv. Mennesker er forskjellige, men vi er blitt bygget opp av det samme organene. Kroppen vår inneholder derfor de samme type hormonene som Endorfin, Insulin, adrenalin, testosteron, østrogen, og mer som er ukjent i nåtid. Disse hormenene skiller ut i kroppen på befaling av hjernen. Det som er viktig, er at man må være klar over dette. For å unngå missforståelse av realiteten, som medfører deperesjon senere i livet. Steg 1: Du må ikke drepe ellers skader andre for morroskyld, unngå å lyve, og alltid vær forberedt på at gale/uønskede ting vil skjer med deg også. Steg 2: Alltid fokuser på det POSITIVE. ikke det negative. Om man er lykkelig eller ulykkelig så er det opp til sinnet som oppfatter signalene som man erfarer og gjennomgår. Steg 3: Bestemme over kroppen og sinnet. Klarer du å bestemmer over kroppen, og stimulerer de riktige hormonene som vi har i kroppen så vil det være vanskelig for deg å bli ulykkelig. Eksempel på stimulasjon av hormoner Når du er lei deg p.g.a noe trist som har hendt. Vær klar over at: når sinnet er lei seg så vil kroppen skille ut hormoner som gjør at du blir lei deg. Jo mer du fokuserer og tenker på det negative, jo vanskeligere er det å bli lykkelig. Derfor er det viktig at du må omvender det negative og heller ser etter det som er positive. Endret 2. oktober 2009 av Game-master Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Steg 1 vil i noen grad underbygge Steg 2. Derfor forholder jeg meg kun til Steg 2 som også med god moral i sekken føre til at Steg 1 og 3 dekkes. Lenke til kommentar
RobinTX Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 (endret) Med andre ord, ikke noe nytt. Endret 26. september 2009 av RobinTX Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Mye fornuftig, men steg en virker litt idealistisk på en måte. Noen gang lagt merke til at damer liker slemme gutter? Vet ikke hvorfor, men de faller skjeldent for de snille erlige englene. Damer bringer lykke her iallefall. Lenke til kommentar
Grandmaster Gamer Skrevet 26. september 2009 Forfatter Del Skrevet 26. september 2009 Du kan sammenligne dette med Lords of the rings filmene. Om du ser på LOTR 3 først, så vil du ikke skjønne hva som har hendt i LOTR 1 og 2. Lenke til kommentar
Grandmaster Gamer Skrevet 26. september 2009 Forfatter Del Skrevet 26. september 2009 Mye fornuftig, men steg en virker litt idealistisk på en måte. Noen gang lagt merke til at damer liker slemme gutter? Vet ikke hvorfor, men de faller skjeldent for de snille erlige englene. Damer bringer lykke her iallefall. Det er bare dumme og bortskjemte jenter som går etter slemme guttene. De smarte og lure jentene går etter snille guttene. Men de smarte og lure + ser bra ut er en sjeldenhet. Jeg vet det er alltid en jente for alle der ute et sted. Hvis damer gjør deg lykkelig, så får du trøste deg ved å tenke at det er alltid en jente der ute som er interessert i deg. Men du er IKKE interessert i henne p.g.a utseende hennes, eller personligheten hennes. Lenke til kommentar
slett meg plz Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Helt uenig. Mener alle er på sikt like lykkelige/glade samme hva slags liv de har (har sett undersøkelser). Så er ikke noe poeng å streve etter å bli lykkelig. Lenke til kommentar
Honey Badger Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Det finnes ingen magisk oppskrift på hvordan en skal være lykkelig, siden det er så utrolig mange individuelle faktorer som påvirker. Det som etter min mening er de viktigste forutsetningene for å være lykkelig, er å akseptere og like seg selv, samt følge sine interesser og leve etter sine egne verdier. Og hva det innebærer er alltid litt forskjellig fra person til person. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 (endret) Helt uenig. Mener alle er på sikt like lykkelige/glade samme hva slags liv de har (har sett undersøkelser). Så er ikke noe poeng å streve etter å bli lykkelig. De undersøkelsene skulle jeg likt å lese, for det hørtes ikke helt riktig ut for meg. Noen går gjennom store deler av livet med tunge depresjoner, mens andre har en mer stabil mentalitet og et mer positivt syn på livet. Er disse på sikt like glade? Endret 27. september 2009 av TheMartine Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 jeg er vist ikke lykkelig fant jeg ut nå... jeg følger ingenting av det som er skrevet i første post, men ser fortsatt på meg selv som relativt lykkelig. har det slått det at lykke er individuelt? at en universell oppskrift på lykke som passer for alle ikke finnes, du har kanskje funnet din oppskrift, men ikke min... Lenke til kommentar
slett meg plz Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Helt uenig. Mener alle er på sikt like lykkelige/glade samme hva slags liv de har (har sett undersøkelser). Så er ikke noe poeng å streve etter å bli lykkelig. De undersøkelsene skulle jeg likt å lese, for det hørtes ikke helt riktig ut for meg. Noen går gjennom store deler av livet med tunge depresjoner, mens andre har en mer stabil mentalitet og et mer positivt syn på livet. Er disse på sikt like glade? Det var ikke glade, men lykkelige de spurte om. Dvs tilfredshet med livssituasjonen tror jeg, ikke humør. Jeg mener at jeg selv ville være like lykkelig om jeg var milliardær eller satt i fengsel på livstid. Men jeg verdsetter ikke penger eller frihet, så de er likegyldige alternativer uavhengig av om folk generellt er like lykkelige hvordan de enn lever. Og jeg verdsetter heller ikke lykke eller å være glad etc. Det er like bra for meg å leve i lykkerus eller å leve i smerter og være suicidal. Bare å få barn som teller. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Det var ikke glade, men lykkelige de spurte om. Dvs tilfredshet med livssituasjonen tror jeg, ikke humør. Jeg mener at jeg selv ville være like lykkelig om jeg var milliardær eller satt i fengsel på livstid. Men jeg verdsetter ikke penger eller frihet, så de er likegyldige alternativer uavhengig av om folk generellt er like lykkelige hvordan de enn lever. Og jeg verdsetter heller ikke lykke eller å være glad etc. Det er like bra for meg å leve i lykkerus eller å leve i smerter og være suicidal. Bare å få barn som teller. Jeg mener fortsatt at tilfredshet med egen livssituasjon er nødt til å variere fra person til person, og den kan umulig utlignes på lang sikt. Umulig. At du kun har ett mål i livet, er fint og flott. Men hos andre er det gjerne flere faktorer som spiller inn. Lenke til kommentar
slett meg plz Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Det var ikke glade, men lykkelige de spurte om. Dvs tilfredshet med livssituasjonen tror jeg, ikke humør. Jeg mener at jeg selv ville være like lykkelig om jeg var milliardær eller satt i fengsel på livstid. Men jeg verdsetter ikke penger eller frihet, så de er likegyldige alternativer uavhengig av om folk generellt er like lykkelige hvordan de enn lever. Og jeg verdsetter heller ikke lykke eller å være glad etc. Det er like bra for meg å leve i lykkerus eller å leve i smerter og være suicidal. Bare å få barn som teller. Jeg mener fortsatt at tilfredshet med egen livssituasjon er nødt til å variere fra person til person, og den kan umulig utlignes på lang sikt. Umulig. At du kun har ett mål i livet, er fint og flott. Men hos andre er det gjerne flere faktorer som spiller inn. Du misforsto litt. At en person er like lykkelig gitt hvordan livet blir betyr ikke at alle personer er like lykkelige. De andre faktorene forklarer jeg som å stamme fra målet å få barn, og derfor kan de ignoreres eller ses på som delmål. F eks å holde seg i livet eller ha høy status er kun et delmål, ikke et (funksjonellt) mål i seg selv. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Du misforsto litt. At en person er like lykkelig gitt hvordan livet blir betyr ikke at alle personer er like lykkelige. De andre faktorene forklarer jeg som å stamme fra målet å få barn, og derfor kan de ignoreres eller ses på som delmål. F eks å holde seg i livet eller ha høy status er kun et delmål, ikke et (funksjonellt) mål i seg selv. Forklar litt bedre, da, er du snill. Du skriver: "Mener alle er på sikt like lykkelige/glade samme hva slags liv de har." Hva betyr da det, om det ikke betyr at alle på sikt er like lykkelige? Lenke til kommentar
slett meg plz Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Du misforsto litt. At en person er like lykkelig gitt hvordan livet blir betyr ikke at alle personer er like lykkelige. De andre faktorene forklarer jeg som å stamme fra målet å få barn, og derfor kan de ignoreres eller ses på som delmål. F eks å holde seg i livet eller ha høy status er kun et delmål, ikke et (funksjonellt) mål i seg selv. Forklar litt bedre, da, er du snill. Du skriver: "Mener alle er på sikt like lykkelige/glade samme hva slags liv de har." Hva betyr da det, om det ikke betyr at alle på sikt er like lykkelige? Folk har ulik personlighet/signalstoffproporsjoner i hjernen slik at noen er manisk, andre depressive. Noen optimistiske osv. Burde ha skrivi "en hver person" istedet for "alle". Dvs enhver person er like lykkelig om han blir millionær eller har jobb med å tømme søpla. Men det er forskjell på folk. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 (endret) Folk har ulik personlighet/signalstoffproporsjoner i hjernen slik at noen er manisk, andre depressive. Noen optimistiske osv. Burde ha skrivi "en hver person" istedet for "alle". Dvs enhver person er like lykkelig om han blir millionær eller har jobb med å tømme søpla. Men det er forskjell på folk. Aha, da ga det mer mening. Men jeg er likevel uenig. Jeg merker jo selv hvordan de forskjellige yrkene jeg har hatt i livet har påvirker livsgleden min. Min lykkefølese går opp og ned alt ettersom hva jeg opplever i livet. Med andre ord er jeg ikke konstant på det samme lykkenivået gjennom hele livet. Endret 27. september 2009 av TheMartine Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Mye fornuftig, men steg en virker litt idealistisk på en måte. Noen gang lagt merke til at damer liker slemme gutter? Vet ikke hvorfor, men de faller skjeldent for de snille erlige englene. Damer bringer lykke her iallefall. Ja, jenter tiltrekkes av badboys, men ikke fordi at de er badboys. Det som er attraktivt med badboys er at de gjør som de selv vil, er litt kjepphøye og egoistiske, og det viser mye selvsikkerhet og selvtillit. Det er det de tiltrekkes av Lenke til kommentar
slett meg plz Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Folk har ulik personlighet/signalstoffproporsjoner i hjernen slik at noen er manisk, andre depressive. Noen optimistiske osv. Burde ha skrivi "en hver person" istedet for "alle". Dvs enhver person er like lykkelig om han blir millionær eller har jobb med å tømme søpla. Men det er forskjell på folk. Aha, da ga det mer mening. Men jeg er likevel uenig. Jeg merker jo selv hvordan de forskjellige yrkene jeg har hatt i livet har påvirker livsgleden min. Min lykkefølese går opp og ned alt ettersom hva jeg opplever i livet. Med andre ord er jeg ikke konstant på det samme lykkenivået gjennom hele livet. Slik jeg oppfatta det skulle det være at lykke/følelser er begrensa av signalstoffene i hjernen og over tid vil disse jevne seg ut. Hvis man tar rusmidler f eks, får man en motsatt effekt etterpå. Muligens tenkte du på en for kort periode for at det skulle balansere seg ut. Går nok fint i mange måneder iallefall. Og det er kanskje fordi du var mindre lykkelig at du kunne være mer lykkelig etterpå. Kanskje du ville ha vært middels lykkelig om du hadde den samme monotone/kjedelig rutina i mange år, istedet for veldig ulykkelig hele tida? Lenke til kommentar
Grandmaster Gamer Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 Å ha et lykkelig livsmotto betyr ikke at du blir konstant glad heletiden. Lykkelig liv betyr egentlig at man lever uten bekymringer, uten problemer eller depresjoner. Hvis man er uhelding og støter på problemer, så må man bare prøve og omvender det til noe positiv. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Slik jeg oppfatta det skulle det være at lykke/følelser er begrensa av signalstoffene i hjernen og over tid vil disse jevne seg ut. Hvis man tar rusmidler f eks, får man en motsatt effekt etterpå. Muligens tenkte du på en for kort periode for at det skulle balansere seg ut. Går nok fint i mange måneder iallefall. Og det er kanskje fordi du var mindre lykkelig at du kunne være mer lykkelig etterpå. Kanskje du ville ha vært middels lykkelig om du hadde den samme monotone/kjedelig rutina i mange år, istedet for veldig ulykkelig hele tida? Mulig jeg ikke har levd lenge nok til å kunne avkrefte eller bekrefte denne teorien, men jeg synes ikke det høres riktig ut likevel. Har du ikke noen link eller noe til en av disse undersøkelsene? Lykkelig liv betyr egentlig at man lever uten bekymringer, uten problemer eller depresjoner. Hvis man er uhelding og støter på problemer, så må man bare prøve og omvender det til noe positiv. Jeg tror ikke lykkelige mennesker har problemfrie og bekymringsfrie liv. De er nok bare flinkere til å takle problemer, og kanskje flinkere til å legge vekt på det positive i livet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå