vikingkylling Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 (endret) De som har prøvd Batman: Arkham Asylum er nok enig i at det er svært bra, skjønt det har sine mangler. De som ikke har prøvd det bør skamme seg. Men når det er sagt har jeg tenkt en del hva som blir neste spill. Det første mange tenker på er nok Arkham Asylum 2, men hva med andre superhelter? For å ta en minispoiler møter du ganske tidlig Killer Croc, Harley Quinn, Victor Zsazh og Bane i B:AA, og av disse er nok Bane den meste kjente fordi han var med i en film. Riktignok Batman & Robin, men stakkaren er ilkevel ikke helt ukjent. (det kan diskuteres om Harley Quinn var med i Tim Burton's Batman og/eller The Dark Knight, men da før hun ble Harley Quinn). Du får veldig mange biografier til folk, også disse har veldig mange relativt ukjente. Når spillet er så bra gjør det fint lite. Det er veldig mange superskurker de ikke har rørt ennå (både kjente og fra biografiene), så Arkham Asylum 2 er helt klart en kandidat til neste spill. Men hva med andre kandidater? Superman er en soleklar kandidat. Alle vet hvem han er, og har han minst like mange skurker å hanskes med som Batman. Sannsynligvis enda flere. Lex Luthor er en åpenbar kandidat til rollen som hovedskurk, men ikke glem Brainian, Metallo og Darkseid. Kanskje vi kan få en historie rundt Lori, havfruen han hadde en romanse med. Vi kan jo ta en tur tilbake til Krypton igjen, eller kanskje Kandor? Og hva med Superboy? Problemet med Superman er at han er udødelig og tåler alt unntatt kryptonitt, så det blir vanskelig å lage et spill rundt ham. Det beste jeg har sett så langt er Superman Returns, der Metropolis hadde en healthbar i stedet for Supes. Likevel fungerte det ikke, så et Superman-spill kan bli vanskelig. Green Lantern er en annen ganske åpenbar kandidat, ikke minst fordi det lages en film om ham med Ryan Reynolds i hovedrollen. Men på samme måte som Arkham Asylum må den ikke ha noe sammenheng med filmen. De må heller få den tiden de trenger til å lage et så bra spill som mulig. Men som med Superman har Green Lantern tre problemer. For det første kan han bruke ringen til hva det skal være. Han har bokstavelig talt gjenskapt en hel planet inkludert folkene som bodde der etter at den ble ødelagt, så hvordan lage et spill om ham? For den andre virker ringen ikke mot noe som er gult. Teit, men ikke verre enn Superman og kryptonitt. For det tredje må ringen laddes opp en gang i døgnet. Dette tror jeg ikke er mulig i spill med mindre vi har en døgnsyklus med et tall som teller ned til når ringen må laddes. Dette igjen gjør at alle oppdragene enten må sette klokken på pause eller restarte klokken når du dør. Dette igjen gjør at spillet enten må være særdeles lineært (verre enn Arkham Askylum) eller overse denne detaljen. Problemet med det er at da er han ubrukelig mot gule ting (og ting laget av ved, om jeg ikke tar feil) og usårbar mot resten. Hvordan lage et bra spill av det? The Flash? Nå snakker vi! Han er svært rask (kan løses med bullet time), men ellers ikke noe spesiell. Han er ikke udødelig, har ingen kjente svakheter og ikke "super" på noen annen måte enn farten. Det lages i tillegg en film om han, så han er helt klart en kandidat. Men han må ha et stort område å leke på fordi han er så rask. Batman sniker seg gjennom korridorene og prøver å ta fiendene uten at de oppdager ham. The Flash løper gjennom en hel by på minutter og må ha et tilsvarende digert område. Det kan bli vanskelig å få det detaljert hele veien, så kanskje vi må ha et kompromiss. en fysisk hindring er en ting (la historien foregå på et fysisk lite område som et skip, en romstasjon, en liten øy alá Arkham Asylum osv) og la oss bruke farten til andre ting. Personlig kjenner jeg ham bare fra en særdeles teit film og JLA, så jeg kjenner ikke til skurkene han sloss mot. Wonder Woman? Enda en bra kandidat, og på mange måter bedre enn The Flash. Jeg kjenner ikke henne heller noe sælig bortsett fra JLA, men det jeg vet er at hun er svært sterk, har en lasso det ikke er mulig å ødelegge og er svært flink med diverse våpen. Kjenner ikke til fiendene hennes heller noe særlig, men det er bare en detalj. Green Arrow? Kanskje den perfekte kandidaten, til tross for at han ikke er spesielt kjent her til lands bortsett fra i Smallville. Han har til tider vært svært "sjalu" på Batman og prøvd å kopiere ham, så han har både Arrowcar, Arrowcave og fuglene vet hva. Våpnet hans består av pil og bue, men til gjengjeld har han mer enn nok av piler. Batman har gadgets, Green Arrow har piler med gadgets. Han kan nok gjøre alt Batman kan og mer til. Plastic Man? Kan kanskje være for ukjent, men hvem vet? Han er laget av plastikk, så kroppen hans kan formes til det meste. Dette kan bli morsomt med oppgraderinger, så den delen burde ikke være noe problem. I tillegg kan han fint sette seg sammen om han blir ødelagt, så lenge hodet er helt. Det kan bli morsomt om han dør i spillet, så kroppen setter seg sammen igjen som i Terminator 2. I grunnen er det bare et problem med ham: Hvem faen er Plastic Man? Aquaman? Han lever for det meste i havet, noe jeg ikke setter helt pris på i et spill. Undervannsbrett blir svært sjelden bra, så et helt spill? Nei takk. Hawkman? Han kan fly, så i stedet for å ha brettene 100% horisontale som i Batman: Arkham Asylum kan de lages både horisontale og vertikale. Det igjen gjør at vi har et litt mindre område å bevege oss på i areal, men vi har et større brett i høyden. Dette igjen gjør at det i teorien burde være enkelt å få mye mer detaljer. Så hva tror dere? Dette er bare noen få av superheltene fra DC, og det er ikke engang bekreftet at det blir et nytt spill. Men om det blir ett, hvem tror dere vil være nestemann (eller dame)? Endret 26. september 2009 av thecrow77 Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Jeg vet bare jeg aldri kommer til å røre et Supermannspill igjen, takket være det forferdelige N64-spillet. Ellers liker jeg tanken på et Green Arrow-spill. Er ingen tegneseriegeek, men har alltid likt fyren og spesielt kampstil og gadgets. Hadde som du sier passet veldig bra som spill. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 Green Arrow kunne vært perfekt, men det spørs om det ville blitt for likt Batman. På den annen side er det ikke sikkert det er så negativt. Det ville blitt likt en superhelt vi kjenner, men også en bra introduksjon til en litt ukjent helt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå