siDDis Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 ar ikkje komt inn i hele dag [00:42] *** Connecting to irc.barrysworld.com (6667) - [00:42] -irc.barrysworld.com- *** Looking up your hostname - [00:42] -irc.barrysworld.com- *** Checking Ident - [00:42] -irc.barrysworld.com- *** Couldn't look up your hostname - PING? PONG! - clones. - Closing Link: siDDis by barrysworld4.uk.quakenet.org (G-lined) - [00:42] *** Disconnected same problemet har eg hatt på efnet serverane etter eg fekk internett frå lyse Lenke til kommentar
thorsan Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 nå aner ikke jeg hva lyse er er, men den meldingen der får jeg opp når jeg ikke åpner port 113 som da er porten irc bruker til ident, jeg har ngt abm.. om du kjører windows, og har internet connection firewall saken enabla bør du nok åpne port 113 der.... ident kjører da over TCP Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Som du ser i meldingen står det clones. Det vil si at du deler IP med andre personer - noe serveren ikke godtar. Er det ikke slik med Lyse at flere personer deler samme IP? Mener jeg leste det ett eller annet sted... Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 20. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2003 men då må den jo dele ip men nokon andre som har lyse, sida alle maskinene her er av Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Closing Link: siDDis by barrysworld4.uk.quakenet.org (G-lined) G-line betyr serverside ban over hele nettverket. Kan hende at det er p.g.a. clones, men også om du har vært litt slem og dermed blir nekta tilkobling mot server'ne..... Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 20. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2003 ja det slemmaste eg har gjort er å idle, nei eg får sjå om eg kan få bruke fastip serveren min til å bli ein dchp server. Blir litt vanskeleg med 2 dchp servere i eit nettverk Lenke til kommentar
MaxPain Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Får du det på alle qnet serverne? prøv oslo.no.quakenet.org ? Lenke til kommentar
Ken@th Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Du er G-Lined dvs.. Global Ban mest sannsynlig har du prøvd å connect med 2-3 clienter som har samme nick da begynner du Qnet å fucke for å fjerne banen så må du skifte ident ,name og hent ny IP barrysworld4.uk.quakenet.org test oslo.no.quakenet.org vist ikke det så tester du en uten for res. de.quakenet.org fks btw.. betalt sån 30 kr extra lr.no så du får fast IP Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 20. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2003 problemet er, eg har skifta alt frå nick til ident id og skifta irc servere. eg har fast ip, men det er serveren min så bruker den(den er ikkje dchp server) Det funka tidleg i går. Men nå funker det ikkje ein plass. Enten har qnet gjort noko eller så har ein anna i lyse sitt nettverk same ip som meg. dchp serveren ligger hos lyse, så eg har intern ip heilt fram til lyse. Lenke til kommentar
Ken@th Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 jepp men tror det er du som har gjort noe.prøv og skift ident å nick ( kan være en clean install av irc clienten ) kan hjelpe . jeg har 2 Clienter med samme IP 3 med bnc`en på Qnet så skal ikke ha noe å si skjedde men bnc min en gang at jeg ble g-lined med den skifta vhost så var jeg connecta igjen Lenke til kommentar
torstehu Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 hvordan klarer du og få flere vhoster på din egen bnc? guide? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå