Pennywise Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 (endret) Jeg har en venn som påstår at dette er mulig. Han sier husvert og han selv har hvert sitt Internett-abonnement på samme fysiske kabel, i tillegg til digital-TV fra Canal Digital. Er dette faktisk mulig? Skjønner ikke helt hvordan det går an med mindre de kjører to abonnement på hver sin frekvens, evt. multiplexer eller noe? Hvis dette hadde vært mulig hadde det lettet min egen situasjon, da jeg fysisk befinner meg for langt unna DSL-sentralen til å få noe spesielt høy hastighet, og husvert benytter allerede den innlagte kabelen til Internett. Endret 26. september 2009 av Pennywise Lenke til kommentar
gxi Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 (endret) Jeg er ganske sikker på at det er teknisk mulig. Broadcast-arkitekturen til kabel-TV gjør at flere hus er koblet på en måte til samme kabel, og derfor blir det også delt kabel mellom flere hus for Internett-tilgang. Altså flere hus med flere kabelmodemer deler på samme båndbredden mot sentralen uansett. Det skal derfor ikke spille noen rolle om det står ett eller flere modemer i et hus. Endret 26. september 2009 av gxi Lenke til kommentar
Pennywise Skrevet 26. september 2009 Forfatter Del Skrevet 26. september 2009 (endret) Snakket med dem nå, og det går visst ikke an. Eller, han sa noe slikt som "et modem krever så mye av kabelen at vi ikke kan garantere leveranse med to modem på en kabel". Så i teorien går det kanskje, men det virker ikke som de er særlig villige til å prøve. Endret 26. september 2009 av Pennywise Lenke til kommentar
leftbrain Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 For noe sprøyt! Førstelinje på kundeservice har dessverre liten detaljkunnskap om produktene. Svaret du har fått tyder på at vedkommende ikke visste hvordan han/hun skulle håndtere dette i systemet deres, var for lat til å finne ut av det, eller blir målt på antall stengte saker, og ikke gadd å hjelpe deg fordi det var bedre payoff å svare "går ikke". Spør på nytt, og be dem begrunne dette litt mer i detalj hvis de forsøker seg med samme lamme svar på nytt. Som tidligere nevnt her er dette et delt medium. I en boligblokk f.eks. deler svært mange leiligheter _en_ matekabel, det er normalt å bygge nettet i "stjerne" så hver lelighet er på hvert sitt "dropp", men det er mest av praktiske årsaker (så han i etasjen over ikke kan kappe kabelen eller lage trøbbel til han under osv) - og så kan de rett og slett koble ut problematiske punkter ved behov. Uansett er de like fullt på _samme medium_ og jeg kan ikke forstå at det skal være noe som helst problem med to kabelmodem i en bolig. I så fall er infrastrukturen i boligen så råtten at man burde få utbedret den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå