Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bil, maks 150 000 - trenger tips

Dr. Brodsky

Anbefalte innlegg

Sånn det ser ut nå så kommer ikke bilen min til å komme seg gjennom pkk, og jeg har derfor begynt å se etter ny bil. Problemet er bare at jeg absolutt ikke klarer å bestemme meg.

Det viktigste for meg er følselen. Jeg vet det kan være vanskelig for dere å gjette hvordan jeg føler om forskjellige biler, men jeg er nå fremdeles på utskikk etter tips. Gjerne på motoralternativer også.

Biler jeg har vurdert hittil:

Volvo V70

Citroen C2 1,6 vts

BMW 3-serie

Alfa Romeo 156

VW Golf

Hva ville dere valgt, en litt eldre bil med masse utstyr, god motor osv, eller en nyere bil? C2'en får jeg jo "nesten ny".

Krav til bilen:

Større motor enn det jeg har nå (altså mer enn 100hk)

Gode seter

Ikke så ekstremt dyr å forsikre (har bare 40%)

Kosmetisk 100% (mekaniske problemer kan jeg fikse, men er karosseriet/lakken ikke 100% har jeg ingenting å stille opp med)

Liker best bensin, men det kan være fordi jeg kun har kjørt varebiler med diesel...så jeg er vel åpen for begge deler.

4-hjulsdrift er ikke negativt

Takker for svar...

Endret av SKT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ingen fornuftig grunn til å kjøpe et gammelt vrak med en kjørelengde tilsvarende fem seks turer rundt jordkloden, når man kan få relativt nye og stilige biler i langt mer spiselig tilstand. Personlig ville jeg nok valgt en av disse:

Alfa Romeo 156 2,0 SW.

Alfa Romeo 156 1,8 TS.

Citroën C4.

Ford Focus.

Hyundai Coupé.

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Når det kommer til bil er det vel mer følelsen bilen gir deg enn noe annet som betyr noe. Og hvis jeg får en skikkelig digg følelse av å kjøre 6,6 liter, så gjør jeg det :p

Lenke til kommentar
Spørsmålet er hva man egentlig skal med mer i Norge. Med så lave fartsgrenser er det like så greit med en liten økonomisk motor.

Hvis man er mer enn én person i bilen, drar tilhenger, eller skal kjøre forbi noe som helst, er det greit med mer motor enn en som såvidt makter å dra deg opp til 100.

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar
Spørsmålet er hva man egentlig skal med mer i Norge. Med så lave fartsgrenser er det like så greit med en liten økonomisk motor.

Hvis man er mer enn én person i bilen, drar tilhenger, eller skal kjøre forbi noe som helst, er det greit med mer motor enn en som såvidt makter å dra deg opp til 100.

Det er vel en stor overdrivelse. De selger jo A4 med stardard 102 hester, det er jo en familie bil.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17905220 Stasjonsvogn til og med.

Men skal du ha en bil som drar er jo dette en mulighet:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17982284

Ellers tror jeg mazda 6 passer godt. http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...-2122454240.jpg

Pen å se på, lav KM, solid motor på 125 hester, og ikke mist, driftsikker.

Endret av Cuz
Lenke til kommentar
Når det kommer til bil er det vel mer følelsen bilen gir deg enn noe annet som betyr noe. Og hvis jeg får en skikkelig digg følelse av å kjøre 6,6 liter, så gjør jeg det :p

Her er jeg helt enig. Ikke det at det nødvendigvis er en 6,6 liter som er drømmen. mange fine forslag her. A3 er absoltt noe jeg vurderer, men jeg syns altså at 100 hk er for lite i en slik bil. Kjører nå Octavia med 100 hk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...