Transponder79 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Jeg kunne faktisk tenkt meg å leve i et forhold der alle de elementene som er vanlige i et forhold er der, men drite i sex. I følge mange av mine kamerater så er du langt på vei der hvis du gifter deg og kanskje i tillegg får et barn Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Mange har ser nok på sex som mer enn bare noe godt mellom to mennesker. Det brukes flittig angående sosial status f.eks. Men å kutte ut sex helt ser jeg ikke noe poeng i. Jeg er ikke sammen med damen min for sexen sin del, men ingenting er bedre enn å ha sex med kjæresten. Ser ikke noe poeng i å avstå fra noe sånt. Det går an å finne en middelvei. Lenke til kommentar
Gjest Munken Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Mange har ser nok på sex som mer enn bare noe godt mellom to mennesker. Det brukes flittig angående sosial status f.eks. Men å kutte ut sex helt ser jeg ikke noe poeng i. Jeg er ikke sammen med damen min for sexen sin del, men ingenting er bedre enn å ha sex med kjæresten. Ser ikke noe poeng i å avstå fra noe sånt. Det går an å finne en middelvei. Kanskje du ikke ser noe poeng i å kutte ut sex, men der er vi inne på noe av det jeg har snakket om. Du sier at ingenting er bedre enn å ha sex med kjæresten. Jeg kan komme på masse ting jeg syntes er mye bedre enn sex, men jeg har ikke mulighet til å drive med de tingene hele tiden. For å svare på Transponder79's innlegg: Done and done. Greia er at kona nesten aldri tar initiativ til sex selv om hun vistnok "elsker det", men hvis JEG ikke prøver meg, da blir det leven, og "her må det være noe galt"... Men jeg er jo egentlig bare drittlei av hele sexgreia. Det er ikke noe spesiellt godt lengre, men mest noe jeg gjør av og til for å lette litt på trykket. Dette har ikke noe med lite variasjon e.l. å gjøre, og hun vet hva hun gjør Hun er også av den typen som lever etter samfunnets normer og "regler" for hvordan ting "skal være", og av en eller annen grunn er det tydligvis ikke mulig å bare ikke ønske å ha sex. Lenke til kommentar
karlh1802 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Jeg tror du har hatt for mange dårlige sexerfaringer, Munken. Generelt tror jeg folk har alt for mye dårlig sex. Kanskje det er på grunn av at noen mener det er status å ligge med flest mulig? Hvis man virkelig skal få til god sex, må selvsagt hodet være med. Tenner man i bunn og grunn ikke så mye på den man ligger med, er det ikke rart ikke sexopplevelsen blir som forventet. En strategi kan jo være å ha høy terskel for å ligge med noen. Man kan være helt ærlig med seg selv, og spørre seg selv om personen man vurderer å ligge med faktisk er tiltrekkende nok. Hvis svaret er ja, er det vel dumt å nekte seg selv og parneren sex? Du kan selvsagt leite og leite etter tryllemidler som kan hemme lysten din. Men det eneste jeg kan se virker, er skikkelig forfall. Å bryte seg ned fysisk og psykisk gir begge deler hemmet sexlyst. Så hvis man er sunn er sexlysten der naturlig, men det betyr ikke at man skal ligge med første og beste. Det betyr bare at man har mulighet til å gjøre det. Hvis man er sunn på alle måter, vil jeg tro det blir lettere å kontrollere lysten sin også. Da vil man få sunn seksuell interesse for andre, som bare er bra. Tro meg, Munk, når du finner den rette kommer du til å være i syvende himmel. Lenke til kommentar
Gjest Munken Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Dårlige sexerfaringer har jeg sikkert hatt, men jeg er ikke typen som knuller rundt for å få sosial status. Dette syntes jeg er direkte forkastelig. Ang. det å finne den rette så er jeg som sagt gift med ei skjønn jente som er rett for meg og vi har det veldig bra sammen, men jeg ønsker fortsatt ikke å ha sex. Problemet med den biten er at jeg ikke kan si dette direkte da jeg vet at hun ikke kommer til å forstå at det kan være mulig å elske noen uten å ville ligge med den personen. Jeg har også hatt gode sexerfaringer, men jeg mener fortsatt at det finnes mye annet som er bedre. Sex er rett og slett ikke spesiellt for meg. Mye fordi det ikke har den betydningen det hadde før. Nå er det som andre nevner bare et verktøy i veien mot sosial status (som forsåvidt også er noe jeg driter totalt i) og aksept. Lenke til kommentar
karlh1802 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Vel, vel. Men jeg kan bare ikke begripe hvordan det er mulig å elske noen intenst uten å ville ligge med vedkommende? Så jeg forstår at jenta du er gift med ikke forsår. Man kan selvsagt bruke tida si på nyttigere ting enn å pule hele tida. Men hvis man virkelig elsker en person, tror jeg det er helt umulig ikke ville ha sex med vedkommende. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Det er tydeleg at problemet ditt ikkje er det du ga uttrykk for i førsteposten, heller slår det meg at du og kona di har eit problem med forholdet deres. Foreslår at du tar deg ein god lang prat med kona di, det du beskriver her er eit alvorleg problem i eit forhold. Lenke til kommentar
Gjest Munken Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Vel, vel. Men jeg kan bare ikke begripe hvordan det er mulig å elske noen intenst uten å ville ligge med vedkommende? Så jeg forstår at jenta du er gift med ikke forsår. Man kan selvsagt bruke tida si på nyttigere ting enn å pule hele tida. Men hvis man virkelig elsker en person, tror jeg det er helt umulig ikke ville ha sex med vedkommende. karlh1802:Det du sier nå bekrefter jo akkurat det jeg har snakket om. Du tror det er fullstendig umulig å elske noen uten å føle behov få å ligge med den personen (eller noen personer som helst for den saks skyld) selv om jeg sitter her å bekrefter det motsatte Lenke til kommentar
Gjest Munken Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Er det et alvorlig problem å ikke ha sex om man ikke føler for det? Saken er ikke at jeg ikke føler for å ha sex med kona, men at jeg ikke føler for å ha noen som helst for for seksuell aktivitet i det hele tatt... Det som heller kan/vil bli et problem er jo om hun vil og jeg ikke vil. Det kan skape frustrasjon for begge parter. Lenke til kommentar
slett meg plz Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Ja det fins ting som kalles anaphrodisiac på engelsk. Monkene brukte slikt før. Diverse krydder f eks i medisinske doser. Marjoram (engelskj og koriander tror jeg om jeg husker riktig. Bare søke på nettet. Lenke til kommentar
Transponder79 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 (endret) Greia er at kona nesten aldri tar initiativ til sex selv om hun vistnok "elsker det", men hvis JEG ikke prøver meg, da blir det leven, og "her må det være noe galt"... Kjenner til den ja. Når kjæresten/kona ikke har lyst på sex selv om mannen er helt sprekkferdig skal man bare glatt respektere det. Hvis kona/kjæresten har lyst og mannen ikke vil så blir det huskestue og surmuling i dagesvis fremover. Ganske utrolig egentlig. Jeg har selv hatt sex med kjæresten flere ganger når jeg egentlig ikke hadde lyst bare for å bli ferdig med og unngå all sutringa i ettertid. Endret 27. september 2009 av Transponder79 Lenke til kommentar
Gjest Munken Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Ja det fins ting som kalles anaphrodisiac på engelsk. Monkene brukte slikt før. Diverse krydder f eks i medisinske doser. Marjoram (engelskj og koriander tror jeg om jeg husker riktig. Bare søke på nettet. Der var det noen som kom med et saklig on-topic innlegg ja Takk... Skal sjekke det ut. Lenke til kommentar
Gjest Munken Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Greia er at kona nesten aldri tar initiativ til sex selv om hun vistnok "elsker det", men hvis JEG ikke prøver meg, da blir det leven, og "her må det være noe galt"... Kjenner til den ja. Når kjæresten/kona ikke har lyst på sex selv om mannen er helt sprekkferdig skal man bare glatt respektere det. Hvis kona/kjæresten har lyst og mannen ikke vil så blir det huskestue og surmuling i dagesvis fremover. Ganske utrolig egentlig. Jeg har selv hatt sex med kjæresten flere ganger når jeg egentlig ikke hadde lyst bare for å bli ferdig med og unngå all sutringa i ettertid. Ja, ikke sant... Likestilling my ass Nå er jo stort sett ikke det med at mannen er sprekkeferdig et tema her i gården da, men... skjønner poenget. Lenke til kommentar
Gjest Munken Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 stakkars kone Inntil du utdyper og begrunner den kommentaren har jeg ikke tenkt til å verdige det innlegget med et svar Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Stakkars kone som ikke får seg noe! Lenke til kommentar
Gjest Munken Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Hehe, du vet jo at om man liker å gjøre noe så tar man jo initiativ til å gjøre det... Og om man ELSKER å gjøre noe, så strekker man seg VIRKELIG langt for å gjøre det... Men om man ikke liker å gjøre noe men vil gi inntrykk av at man liker det for å f.eks virke mer interessant, atraktiv, eller på annen måte passe på fremtreden utad... da gjør man det av og til for å få det overstått. Og om man er dritt lei av å gjøre noe, så gidder man ikke å gjøre det i det hele tatt, så egentlig gjør jeg henne en tjeneste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg