Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Mulig å hemme ereksjon?

Gjest Munken

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å prøve å leve uten sex over en lengre periode. Dette for å snu fokus til andre mer viktige ting.

Men så dukker jo problemet opp når junior vil, og vi mannfolk er jo ikke alltid de mest beherskede individene.

Så jeg lurer på om det finnes noen form for medisiner man kan ta som hemmer ereksjon og/eller sexlyst?

Skriver anonymt da dette er et litt sensitivt tema for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror du burde bruke mer psykologiske metoder. Hvis du får lyst til å ligge med noen kan du jo prøve å tenke på noe annet, flytte konsentrasjonen. Hvis du ikke vil tillate deg å onanere heller, så har du nok en utfordring, men du kan jo friste deg selv med hva du kan oppnå med å avstå fra sex. Men egentlig så skjønner jeg ikke helt hvorfor du vil avstå fra sex, men uansett så vil det nok være vanskeligst i starten, og det kan muligens være en mager trøst.

Lenke til kommentar

Henrikenn: Tenkte da selvfølgelig på noe med en midlertidig effekt.

Har lest at om man tar tilskudd av testosteron over en periode og så kutter tvert så uteblir ereksjon og lyst, men jeg syntes det virker bedre å bruke noe som mister effekt når man slutter på det, i stedenfor noe som gir ønsket effekt når man kutter det ut.

Også er det jo for dumt å bole for å "bedøve" kølla.

karlh1802: Har prøvd det, og det funker ikke i lengden.

Jeg vil avstå totalt i et halvt år eller noe sånn. Ikke sex og ikke "selvhjelp".

Vil kutte tvert fordi jeg rett og slett er lei av verdens fokus på sex går foran alt annet.

Lenke til kommentar

Hvis du, trådstarter, vil avstå totalt fra alle seksuelle handlinger, kan du jo engasjere deg i andre ting, slik at du glemmer helt å tenke på sex. Det kan bli vanskelig i dagens samfunn, ettersom det ligger fristelser nesten over alt. Men det finne jo noen ting å engasjere seg i som ikke handler om sex.

Ellers fant jeg en interessant artikke om at sukker hemmer sexlysten: http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/helse/article1456250.ece

Lenke til kommentar

HValder: Budhistmunker i kloster lever jo hele livet uten sex, så jeg tror ikke et halvt år uten vil ta livet av meg ;) Jeg gjør dette av egen fri vilje.

Det er ingen som tvinger meg...

L4r5: Hadde vel tenkt noe litt mer diskret :p

Lenke til kommentar

Hvis du har ei interesse som du er så opptatt av at du gløymer alt anna, då er det heilt greit å avstå frå seksuelle aktivitetar, men å tvinge seg sjølv til å avstå frå det er bare idiotisk. Einaste unntak måtte vere hvis det er ein form for fetish du har, isåfall er jo L4r5 sitt forslag ypperleg :D.

Lenke til kommentar

Nå er jo folk forskjellige da. Og jeg personlig er drittlei av verdens sexfiksering...

Så hva som er idiotisk og ikke er vel ikke opp til en enkeltperson å avgjøre.

Tror faktisk flere kunne hatt godt av noen måneder i sølibat :p

Lenke til kommentar

Litt av greia er vel at samfunnet stort sett består av løse jenter og gutter, kjønnssykdommer og mangel på selvrespekt og dette er ikke noe jeg ønsker å ta del i. Derfor vil jeg helst kutte tvert, men det er noen naturlige behov der som får meg til å sprekke fra tid til annen.

Dette vil jeg fikse på en eller annen måte, enten med medisiner eller noe annet som hemmer ereksjon og lyst.

Lenke til kommentar

Benektelse er bekreftelse. Jo hardere du prøver å avvise din egen og andres seksualitet, jo mer blir du underkastet den. Dessuten synes jeg ikke verden er så sexfiksert som du sier. At du ser så mye sex der ute kommmer kanskje mer an på deg selv? Det er kanskje ikke så rart at du tror du vil leve i sølibat hvis det du forbinder med sex er mangel på selvrespekt som du sier, men jeg tror ikke det er sexen som er problemet.

Når det er sagt kan nok et slikt eksperiment gi et nytt syn på litt av hvert, men da bør sinnet ditt helst være mer åpent enn du gir uttrykk for .. ;)

Lenke til kommentar

Jeg avviser vel egentlig ikke min eller andres sexualitet. Jeg har alltid vært åpen på det området.

Men det blir liksom forventet av meg at jeg alltid skal ha lyst, noe jeg skjelden har lenger. og jeg mistenker at det er fordi det har blitt mer plikt enn fornøyelse nå.

Kanskje jeg bare underbevisst vil avstå totalt for å vise et eksempel eller noe, jeg vet ikke men jeg føler at jeg likegodt kan gi faen...

Lenke til kommentar

Du sier noe der...

Jeg kunne faktisk tenkt meg å leve i et forhold der alle de elementene som er vanlige i et forhold er der, men drite i sex.

Det burde da være mulig å leve sammen med noen, være glad i henne/han og ha et godt velfungerende forhold uten å føle seg forpliktet til å putte deler av sin egen kropp inn i den andre partens kroppsåpninger :S

Jeg får inntrykk av at mange er seksuelt aktive fordi "det er sånn man skal gjøre"...

Men har man egne tanker og meninger om dette og ikke ønsker å basere et forhold eller livet sitt generellt på sex blir man jo sett på som en avviker (Ja, det er jo uvanlig, men jeg får inntrykk av at folk mener det er helt sykt å ville leve livet sitt uten sex)

Og er det egentlig noe galt i å ønske nærhet og kjærlighet til et annet menneske uten å føle trang til å være seksuelt aktiv?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...