lysbryter Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Man får best ytelse ved å kjøre FSB og RAM-hastighet på det samme, sies det. Gjelder dette uansett? Altså: Om jeg kjører FSB på 133 og DDR på 400, vil det være tregere enn å kjøre begge på 133? Og FSB og DDR på 200 MHz er raskere enn FSB på 200 og DDR på 400? Jeg får liksom ikke det til å stemme... Lenke til kommentar
Kel Sha'in Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Hmm... Litt begrepsforvirring ute og går her tror jeg... 200 MHz FSB = 400 "MHz" DDR. DDR vil si at data overføres både på stigende og synkende klokkepuls, og de sier derfor at det opereres på "400 MHz", siden DDR skal kunne overføre dobbelt så mye data som en "enkel" bus. For å ta eksempelet med 133 MHz FSB og 400 MHz minnehastighet, så vil etter det jeg har forstått FSB'en bli en flaskehals her, siden minnet må vent på at FSB'en skal "ta unna" dataene slik at minnet kan sende neste omgang. Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 20. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2003 Jeg er klar over at DDR er "dobbel data rate", og dermed dobbel bus-hastighet. Men betyr dette at f.eks. med 133MHz FSB får du raskere system om du kjører sync (-> 266MHZ minnehastighet) enn om du kjører minnet på 400MHz? Lenke til kommentar
-FusioN- Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 I BIOSen min står det at jeg kjører brikkene (RAM) på "[Auto]" og på HKet står det 333MHz FSB Support, hva skla jeg kjøre minnet mitt på for å få maksimalt ytelse. Maskinen sere du under Lenke til kommentar
formann Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Med nForce2 så får man best ytelse av å kjøre sync, og det gjelder selv om du kjører FSB på 133. En annen fordel med dette er at da kan man selv med kansje rimlige rambrikker kjøre meget gode timings. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå