Gå til innhold

Enkel distribusjon til Via C3 miniserver for mobilt bredbånd

Anbefalte innlegg

En Via C3 har ikke akkurat store mengder datakraft, men den går på 12 V og kan derfor brukes som mobilt bredbåndsserver i en bil (koblet til et trådløst aksesspunkt). Og den har den fordelen at jeg har en liggende og slipper å bruke penger på en WiFi-løsning med innebygd mobilt brebånd! Jeg skal bruke en WM6.5-enhet (HTC Touch HD) som bredbåndsmodem, så det må være en distribusjon som støtter det. Og som helst er så enkel som overhodet mulig, så den starter på kort tid og ikke blir sur hvis den blir skrudd rett av uten avslutning. Gjerne med webbasert konfigurering fra en annen maskin på nettverket, som M0n0wall (men den støtter ikke mobilt bredbånd, så viet jeg kan se). Har noen et godt forslag her? Jeg har stort sett alt av Windows-varianter her, fra 2.0 og fram til 7 (hvorav iallfall Windows 2000 funker på denne maskinen, men jeg vil heller ha en enkel Linux-distribusjon. Både pga. stabilitet etter strømkutt og oppstartstid.

Er den liten nok har jeg til og med liggende et CF-kort på 64 megabyte som jeg kunne brukt. Dermed blir det ikke noe problemer med harddisk heller.

Endret av Pallantir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...