Gå til innhold

Polen vil kastrere pedofile

LucarioX

Anbefalte innlegg

Drit i hva som står skrevet. De fortjener denne straffen!

Er du morsom nå eller?

Menneskerettighetene er påfunnet av mennesker, derfor kan mennesker også administrere disse rettighetene.

Nei - et annet menneske skal ikke være i stand til å frata deg dine rettigheter som du har i egenskap av å være menneske.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Menneskerettighetene er påfunnet av mennesker, derfor kan mennesker også administrere disse rettighetene.

Nei, ingen har funnet på menneskerettighetene, man har bare oppdaget dem. Menneskene er tvunget til å følge menneskerettighetene, fordi menneskerettighetene er en del av naturen og sannheten.

Lenke til kommentar
Nei, man kan ikke det.

Poenget med menneskerettigheter er at alle har det, selv om man gjennomfører de mest grufulle handlinger.

Human rights refer to the "basic rights and freedoms to which all humans are entitled."

Jo, det kan man. Kan man ikke ta det annsvaret som følger med å leve et fritt liv og ferdes i det fri skal man heller ikke ha rettighetene!

Lenke til kommentar
Feil! Menneskerettighetene er noe man har kommet fram til og som FN har erkært. Men de som heller oppfører seg som monstre fortjener ikke disse rettighetene!

Ja, nettopp. Man har kommet fram til menneskerettighetene. Altså oppdaget dem. Man har ikke funnet opp menneskerettighetene. Menneskene er tvunget til å følge menneskerettighetene, fordi menneskerettighetene er en del av naturen og sannheten.

Så gjentar jeg spørsmålet mitt som jeg synes du kan manne deg opp til å svare på istedet for å feige ut og gjeta deg selv:

"Så hvem har gitt deg rettigheter til å ta fra andre rettigheter, Glimti? "

Lenke til kommentar

Nei, ingen har funnet på menneskerettighetene, man har bare oppdaget dem. Menneskene er tvunget til å følge menneskerettighetene, fordi menneskerettighetene er en del av naturen og sannheten.

Ironi/Sarkasme?

Endret av J-Core
Lenke til kommentar

Ironi/Sarkasme?

Nei, det er den ærlige meninga mi. Isteden for å gnåle om sarkasme/ironi synes jeg du kan prøve å finne noen gode motargumenter for å overbevise meg, J-Core. Vær saklig! Jeg håper i alle fall at du ser en forskjell på å finne på noe og å oppdage noe.

Lenke til kommentar

Ironi/Sarkasme?

Nei, det er den ærlige meninga mi. Isteden for å gnåle om sarkasme/ironi synes jeg du kan prøve å finne noen gode motargumenter for å overbevise meg, J-Core. Vær saklig! Jeg håper i alle fall at du ser en forskjell på å finne på noe og å oppdage noe.

Vel, når du begynner å fable om at menneskerettighetene er en del av "naturen og sannheten" så har jeg vanskelig for å ta deg seriøst. Jeg aner at du er religiøs av noe slag, dermed gir jeg opp å diskutere med deg. Jeg ser nemlig ikke på mennesket som noen "ypperste skapning".

Lenke til kommentar

Nei - et annet menneske skal ikke være i stand til å frata deg dine rettigheter som du har i egenskap av å være menneske.

Og hvilken universell lov er det som gir mennesker noen som helst rettigheter? Jeg håper du forstår at mennesker har gitt oss rettighetene, derfor kan mennesker også legge inn klausuler, et visst ansvar som grunnlag for å ikke miste dem.

Lenke til kommentar

Vil dette da si at menneskerettigheitene er subjektive og kulturavhengige?

Alle handlinger som blir definert som ulovlege er definert slik med utganspunkt for kva moralen i samfunnet tilseier. I denne sammenhengen er det den seksuelle lavalder. Forskjellige land har forskjellige aldersgrenser, dette baserer seg på utifra moralske forestillinger, muligheitene som landet har til å handheve aldersgrensa og befolkningsmessige behov. Dei fleste land med lav levealder har f.eks lavere seksuell lavalder av behov for å auke folketallet.

Så om menneskerettigheitene er basert på handlinga som ein person gjer, så betyr det også at definisjonen av om du er menneske eller ikkje er avhengig av kvar du bur.

Så om du har sex med ein 15 åring i norge så er du ikkje eit menneske, men om du gjer det i sverige der lavalderen er eit år lavare så er du eit menneske basert på ein subjektiv definisjon som baserer seg på dei handlingane du gjer og lovverket som omhandlar dei samme handlingane.

Om det å gjere dyriske og usympatiske handlingar gjer at vi ikkje er menneskel lengre så er vegen kort for å definere alle typer voldshandlingar som skjer i samfunnet gjer at du mister statusen som menneske og dermed retten på grunnleggande beskyttelse.

Vil være eit snedig lite smutthol å bruke i krig dette her då du ikkje lengre har noken forpliktelsar om du berre omdefinerer fienden til ikkje-mennesker.

Lenke til kommentar
Vel, når du begynner å fable om at menneskerettighetene er en del av "naturen og sannheten" så har jeg vanskelig for å ta deg seriøst. Jeg aner at du er religiøs av noe slag, dermed gir jeg opp å diskutere med deg. Jeg ser nemlig ikke på mennesket som noen "ypperste skapning".

Hvordan skal jeg klare å ta deg seriøst hvis ikke du klarer å ta meg seriøst? Dette har overhodet ikke med religion å gjøre. Det har med universelle rettigheter og hva som er ett og galt å gjøre.

Jeg har aldri sagt at menneske er noen ypperste skapning, og jeg skjønner heller ikke hvor du har det fra. Menneskerettighetene kan likesågodt gjelde for annet levende også, men det er nå en gang slik at det er mennesker som har lettest for å lære seg menneskerettighetene. Men jeg ser jo at selv enkelte mennesker har tungt for det. Hint, hint.

Lenke til kommentar
Det har med universelle rettigheter og hva som er ett og galt å gjøre.

Slike "universelle" og allmengyldige rettigheter finnes ikke egentlig som overordnede regler. Jeg forstår at det er meningen at disse rettighetene skal sees på som urokkelige/hellige, men så lenge de er laget av mennesker kan de også tilpasses av mennesker.

Lenke til kommentar
Det har med universelle rettigheter og hva som er ett og galt å gjøre.

Slike "universelle" og allmengyldige rettigheter finnes ikke egentlig som overordnede regler. Jeg forstår at det er meningen at disse rettighetene skal sees på som urokkelige/hellige, men så lenge de er laget av mennesker kan de også tilpasses av mennesker.

Du har tydeligvis tungt for det. Menneskerettighetene er ikke laget av mennesker, man har oppdaget dem. Følger man menneskerettighetene blir man lykkeligere. Hvis man klarer å finne ut av hvilke andre rettigheter som er riktige å føye til, vil man bli enda mer lykkeligere.

Tro det eller ei, men menneskerettighetene er faktisk universelle og allmenngyldige. Hvis man bruker hodet sitt og følger dem kan man faktisk bli et bedre menneske og gjøre verden til et bedre sted. Det har ingen ting med hellighet eller reiligion å gjøre.

Lenke til kommentar
Du har tydeligvis tungt for det. Menneskerettighetene er ikke laget av mennesker, man har oppdaget dem. Følger man menneskerettighetene blir man lykkeligere. Hvis man klarer å finne ut av hvilke andre rettigheter som er riktige å føye til, vil man bli enda mer lykkeligere.

Så hvordan oppdaget man dem?

Endret av J-Core
Lenke til kommentar

Menneskerettigheter er da ikke noe universalt som vi mennesker har oppdaget, det er noe vi har funnet opp for å lettere holde os siviliserte. Om vi begynner å føye på disse rettighetene ovenfor enkelte forbrytelser som vi ser på som svært grove så vil vi ganske sikkert sakte begynne og føye på dem i mindre grove forbrytelser og om 100+ år så vil vi ha ett rettsystem lignende det vi hadde i middelalderen, eller det mange fattige og noen muslimske land har i dag. Kanskje vi kan gå på torget å se på henrettelser, enten kan vi kaste rotten mat føre bøddelen hugger av hodet, eller så kan vi lindre vårt hat ved å kaste steiner på personen.

Når man sier at man er fysisk tiltrukket av en person så betyr det at man er tiltrukket av utsene på personen. Det er også fint mulig å være fysisk tiltrukket av en person samtidig som man hater personen. Om du ser på et bilde av en naken dame og du syntes hun er sexy så er du fysisk tiltrukket av personen på bildet.

Folk er forskjellig å tenner på forskjellig ting. For de fleste så er det nok sant at gjensidige følelser fører til bedre sex, men for andre så kan det hende sex med horer og voldtekt føles bedre (Kontroll, makt, missbruk).

Trur jeg skulle skrive noe mer men jeg glemte det mens jeg satt å dreit... (lol)

Jo da, man kan godt være tiltrukket av utseendet til en annen person, men jeg vil ikke kalle det fysisk tiltrekning fordet. Hvis jeg skulle se på bilde av en naken dame og synes hun er sexy, så vil jeg si at jeg har fått følelser for henne. Hater jeg en person vil jeg aldri være tiltrukket av denne personen. Riktig nok kan jeg innbille meg selv at jeg hater en person, mens følelsene mine sier noe annet. I slike tilfeller er jeg ikke ærlig med meg selv og følelsene mine. Det er alt for mange som ikke er helt dønn ærlig med hva de føler for andre, slikt blir det dårlig kjærlighetsliv av.

Hvis man ikke har hatt frivillig sex kan man jo selvsagt innbille seg at sex med horer og å voldta folk er godt, men helt ærlig tror jeg ikke folk innerst inne har noen stor glede av det. Igjen vil jeg si at man må være ærlig med seg selv. Hvis man er det vil man oppdage at egentlig er det noe dritt å gi penger for at noen skal ligge med en eller voldta noen. Det blir overhodet ikke den store opplevelsen, hvis man ikke prøver å lure seg selv trill rundt. Men uansett hvor hardt man prøver å innbille seg ting kan man aldri komme fra at følelsene en har egentlig sier noe annet.

Her jeg bor så betyr ordet fysisk tiltrekning at man er er tiltrukket eller syntes utsende til en person er sexy. Det behøver ikke å ha noe med om man liker personligheten til personen. Om du googler ordet så ser du att det er brukt av andre også. Det er jo som sakt selvsakt en følelse, men å si at man har følelser for noe kan jo bety så mye. Å være glad i noen er å ha følelser for den personen, å hate noen er også å ha følelser for den personen.

Folk er forskjellig, og si at alle har bedre sex når begge parter er tiltrukket hverandre og de som ikke syntes det ikke er ærlig med seg selv er det samme som å si att alle liker fotball. De fleste liker det, men mange liker det ikke. Det fintes jo folk som ikke har følelser for andre, som blir opphisset av å gi andre smerte, som vill bli voldtatt, og noen som ikke liker sex i det hele tatt. Folk er forskjellige.

Lenke til kommentar
Jo, det kan man. Kan man ikke ta det annsvaret som følger med å leve et fritt liv og ferdes i det fri skal man heller ikke ha rettighetene!

Det er feil. Noe mer har jeg ikke å si.

Jo, jeg synes da det var veldig vettugt.

Hele oppfattelsen om at jeg bryr meg mye mer om de pedofile enn deres ofre er en stråmann. I denne tråden diskuterer vi derimot overgriperens rettigheter, og ikke offeret.

Lenke til kommentar

Så hvordan oppdaget man dem?

For å oppdage menneskerettigheter må man lære utrolig mye om mennesker og verden. For å lære kan man f.eks. drive med psykologiske forsøk. Men minst like viktig er de erfaringene man gjør seg i hverdagen, slik som f.eks. på dette forumet. Her diskuterer man med hverandre og kan lære nye ting om og av hverandre. Det er derfor jeg er her, for å bli litt klokere, men av og til lurer jeg på om andre her er her av en helt annen grunn. Det hadde f.eks. vært interessant å finne ut av. Det er slik man lærer om seg selv, hverandre og verden, slik blir man klokere og slik kan man oppdage nye menneskerettigheter. Men det er vanskelig, og hardt arbeid må til, men trøsten er at man blir utrolig lykkelig av å finne nye menneskerettigheter og følge dem.

Menneskerettigheter er da ikke noe universalt som vi mennesker har oppdaget, det er noe vi har funnet opp for å lettere holde os siviliserte. Om vi begynner å føye på disse rettighetene ovenfor enkelte forbrytelser som vi ser på som svært grove så vil vi ganske sikkert sakte begynne og føye på dem i mindre grove forbrytelser og om 100+ år så vil vi ha ett rettsystem lignende det vi hadde i middelalderen, eller det mange fattige og noen muslimske land har i dag. Kanskje vi kan gå på torget å se på henrettelser, enten kan vi kaste rotten mat føre bøddelen hugger av hodet, eller så kan vi lindre vårt hat ved å kaste steiner på personen.

Her jeg bor så betyr ordet fysisk tiltrekning at man er er tiltrukket eller syntes utsende til en person er sexy. Det behøver ikke å ha noe med om man liker personligheten til personen. Om du googler ordet så ser du att det er brukt av andre også. Det er jo som sakt selvsakt en følelse, men å si at man har følelser for noe kan jo bety så mye. Å være glad i noen er å ha følelser for den personen, å hate noen er også å ha følelser for den personen.

Folk er forskjellig, og si at alle har bedre sex når begge parter er tiltrukket hverandre og de som ikke syntes det ikke er ærlig med seg selv er det samme som å si att alle liker fotball. De fleste liker det, men mange liker det ikke. Det fintes jo folk som ikke har følelser for andre, som blir opphisset av å gi andre smerte, som vill bli voldtatt, og noen som ikke liker sex i det hele tatt. Folk er forskjellige.

Ja, menneskerettighetene gjør det lettere for folk å holde seg sivilisert. Det er det som er så genialt med menneskrettighetene, når man gjør det riktige blir man lykkelig selv og gjør andre lykkelige. Det er en positiv spiral. Men så var det å finne ut hva som er d\riktig da. Her må det forskning til og det vil nok ta lang tid før man finner alle menneskerettighetene, men det er verdt strevet.

En annen ting som er genialt med menneskerettighetene, er at man blir tvunget til å bruke hodet. For man kan ikke legge til straffer for alt mulig man synes er galt, for innerst inne veit man at det er galt å straffe folk for ting man ikke er sikker på er galt. Dessuten må man finne riktig straff for ikke å gjøre noe galt som kan gjøre en selv mer ulykkelig. Man må dermed finne en straff som er riktig og dermed gjør alle lykkelige. Den eneste straffen jeg kan se for meg tilfredsstiller de kriteriene, er at man skal lære av egne og andres feil. Som jeg har sagt før så er kunnskap det eneste som kan legitimere makt, og ja, kunnskap gir makt.

Jo da, jeg har hørt om fysisk tiltrekning før, men jeg mener at betegnelsen er misvisende ettersom tiltrekningen man snakker om i seg selv ikke er fysisk, det er bare det man tiltrekkes av som er fysisk på sett og vis. En tiltrekning til en annen person kan ikke være fysisk, hvis man da ikke tenker på at alle legemer tiltrekkes av hverandre, men det har så liten reell betydning at man like godt kan se bort fra det. Jeg burde nok være litt mer presis når jeg snakket om følelser. Jeg mente positive følelser.

Fotball blir best hvis man har positive følelser for fotball. De som sier de liker fotball uten å egentlig ha positive følelser for sporten kan umulig være ærlige med seg selv. Slik er det med sex også, positive følelser gjør alt så meget bedre.

Alle mennesker har følelser for et eller annet. De fleste har følelser for mye rart. Men ingen vil bli voldtatt, og ingen hater sex. Hvis man påstår noe annet kan man umulig være ærlig med seg selv. Ja, folk er forskjellige, men det er jo tross alt snakk om samme art og man lever i samme verden, så man er ikke så forskjellige som noen liker å tro.

Lenke til kommentar
Jo da, jeg har hørt om fysisk tiltrekning før, men jeg mener at betegnelsen er misvisende ettersom tiltrekningen man snakker om i seg selv ikke er fysisk, det er bare det man tiltrekkes av som er fysisk på sett og vis. En tiltrekning til en annen person kan ikke være fysisk, hvis man da ikke tenker på at alle legemer tiltrekkes av hverandre, men det har så liten reell betydning at man like godt kan se bort fra det. Jeg burde nok være litt mer presis når jeg snakket om følelser. Jeg mente positive følelser.

Fotball blir best hvis man har positive følelser for fotball. De som sier de liker fotball uten å egentlig ha positive følelser for sporten kan umulig være ærlige med seg selv. Slik er det med sex også, positive følelser gjør alt så meget bedre.

Alle mennesker har følelser for et eller annet. De fleste har følelser for mye rart. Men ingen vil bli voldtatt, og ingen hater sex. Hvis man påstår noe annet kan man umulig være ærlig med seg selv. Ja, folk er forskjellige, men det er jo tross alt snakk om samme art og man lever i samme verden, så man er ikke så forskjellige som noen liker å tro.

Hva er det du kaller det når du har følelser for noen grunnet at du liker utsende dem sis, og hva kaller du det når du blir til trukket noen sakte men sikkert etter som du blir mer kjent med personen. Det er to veldig forskjellige ting, og det er for lite spesifikt og bare si man har følelser for personen i begge tilfellene.

Idielt er begge to samtidig, og det er vel noe som ofte skjer når man har ett ekte og godt forhold.

Asexual personer klarer seg fint uten sex, og feks sykopater har så å si null følelser ovenfor andre mennesker. De er også andre mer normale folk med div sexulle fetisher.

Lenke til kommentar

Det er feil. Noe mer har jeg ikke å si.

Så god du er til å argumentere... :roll:

Eksempel: Du har tre menn på 32 år som bedriver gruppevoldtekt av en 28 år gammel jente etter å ha dratt henne med til et gammelt skur midt i skogen. Samtidig har du en mann på 40 år med kone og to barn som jobber på en ambasade og forsørger familien. Hvordan kan du i det hele tatt likestille de tre mennene på 32 år med han på 40 år?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...